Frågor om metmask - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frågor om metmask

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Frågor om metmask

Dessa gröna små burkar som man kan köpa som innehåller metmask, vad är det för typ av mask i dom?

Vilken temperatur ska dom ha för att det ska vara mest optimalt och för att dom ska trivas bäst?

Har för mig att det står på burken att om dom förvaras i en viss temperatur så håller dom viss många månader. Vad beror det på att dom inte överlever längre än så?

det finns i olika storlekar och det är vanlig daggmask skulle jag tro. De förvaras i +8 grader som det oftast är i ett vanligt kylskåp. Det är ju inget överflöd av mat i en burk och de kan ju inte leva hur länge som helst så det är väl därför det står att de bara håller i några månader
    [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

Twinpower* Det är väl maggots man har i kylen/max8gradit för att inte bli puppor och till flugor.. Maskar kan leva i ganska hög tempratur.. Och jag tror, Om man fixar lite ny jord och trycker ner lite sallad eller matrester så kan dem leva längre än några månader Det finns 2000 sorters daggmaskar i världen, varav 14 i Sverige ^^

Kommentera

Är rätt säker på att det är dendrobaena mask. Har du dom i en större burk så överlever dom länge.

Kommentera

Ursprungligen postat av Swalkor Visa inlägg
          Twinpower* Det är väl maggots man har i kylen/max8gradit för att inte bli puppor och till flugor.. Maskar kan leva i ganska hög tempratur.. Och jag tror, Om man fixar lite ny jord och trycker ner lite sallad eller matrester så kan dem leva längre än några månader Det finns 2000 sorters daggmaskar i världen, varav 14 i Sverige ^^
          jag tror att det står +8 grader på masken med sortens mask vet jag faktiskt inte
          [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

På sommmaren kan det räcka att ställa dem i skuggan men kylskåp är nog att fördra om man vill ha dem fräscha ett tag.

Kommentera

Funderar lite på att köpa en sådan grön burk med metmask och odla upp i ett litet kylskåp.
              Hur bra är dendrobaena på att föröka sig? Aldrig så bra som dyngmasken tänker jag men den masken vill väl fiskarna ändå inte ha så (pga slemmet har jag läst)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
              14 svar
              3 122 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg uditsen
              av uditsen