Ofrivilliga fångster? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ofrivilliga fångster?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Har fått upp en ryssja en gång, tung som fan va den och var ej utmärkt! Ägaren blev nog inte speciellt glad när han skulle vittja å upptäckte att den var totalt sönderskuren

Kommentera

• felkroka denna med en buster jerk.. och snälla säg vafan det är för ngt
      vad är oddsen för att den smala ska fastna på kroken licksom :P

Tångsnälla eller brednäbbad kantnål (Syngnathus typhle).

Kommentera

• Polaren och jag var ute och rodde drag i somras och fick en hel del fisk.
        det började skymma och nappade sämre och sämre så vi bestämde oss för att ge oss av hemåt.. men självklart fick dragen ligga i bakom båten..

efter 10minuters rodd på väg hemåt så smällde det på satan på polarens ul-spö och han började drilla medans jag vevade upp mitt drag..

jävlar vilken fajt, han hade inte en sportslig.. nu är det gammelgäddan som vi väntat på..

den lilla roddbåten vi satt i blev bogserad, och 0.12 linan sinade på spolen...

vad gör man, jag vände båten och satte fart med all kraft jag hade kvar efter odjuret, nu började vi hämta in avståndet

vi hämtade in så pass mycket så att besten befann sig på ett avstånd av ca 20 meter när plötsligt......

ett relativt stort hårigt huvud dyker upp och både jag och kompisen tappar hakan..

WTF!!!!!!!!!!????????

vad i helvete e detta? frågade polaren mig..

jag är stum av förvåning i några långa sekunder tills jag klämmer ur mig:
        -det ser ut som en jycke?
        -eller är det ett sjöodjur?
        vi är så chockade att vi börjar skratta en liten stund för att sedan inse allvaret i situationen...

som du säkert gissat vid det här laget, och som även jag och min vän kom fram till så var det en fullvuxen bäver som satt fast på kroken..

vi satte fart efter den igen och försökte komma så nära som möjligt för att se hur kroken satt, vi rodde upp alldelles brevid det utmattade djuret och kunde se att kroken satt sig i ryggen...

efter några minuter överläggning kom vi fram till att vi inte kan hantera det skräckslagna djuret i båten, eller egentligen över huvudtaget...
        vi bestämde oss därför att chansa och försöka rycka bort draget, med full kraft..

polaren håller still spolen, blundar och gör ett kraftigt ryck...

varpå draget faktiskt lossnar och vevas upp helt och rent... inga spår av varken hår, späck eller blod på kroken...

fan vad skönt!! och jag skulle gissa på att bävern klarade sig... vi såg att den simmade därifrån iaf..

så kan det gå

Kommentera

• Jag och min kusin var ute och rev av årets första seriösa gäddattack. Medan min kusin stod och redde ut skatbo efter skatbo i sin nyinköpta multirulle nötte jag på som vanligt med min haspel och hade det gött. Efter ett antal kast krokar jag nåt som först såg ut att vara en bit av en plastpåse eller nåt liknande. Döm om min förvåning då jag fick upp fripassageraren ovan ytan och såg att det var en övningskörningsskylt! Mycket oväntat och grymt kul, dock hade det varit betydligt mer passande att min kusin krokade den på en av sina rykande färska jerkwobblers som han hade fullt sjå med att få ut mer än 5-6 meter...

Kommentera

• asp på 3kilo med köttbulle vart lite snopen om man säger så:P

Kommentera

• Min kompis Masken (han kallas så...)

Han fick en fladdermus på flugspöet en kväll. Hööurrrrrk, han gjorde en C&R med det vidriga lilla krypet och fick samtidigt ett litet bett i lillfingret under den ojämna fajten som följde. Får fortfarande lite ilningar i ryggraden när det flyger möss omkring en under ett fiskepass. Jag har lyckats kroka mig själv ett antal gånger samt suttit fast i en norsk spis som släppte efter en tuff fight från en kajkant.

Kommentera

• 2 st fladdermöss på fluga
                1 st kastrullock på fluga
                ett antal drag på fluga och spinn
                1 st långfinger (mitt eget) vilket resulterade i ett besök på akuten.
                en påse AktuellRapport på wobbler

Kompisen fick ett "jättehugg" från båt i Öresund för en massa år sedan, efter en massa slit kom det upp ett skärp!!!!!!!!!! HUVVA!!!!!!!!!!!! Samma kompis fastnade oxå i lotsbåten vid ålmete en natt i Råå hamn. Det var den värsta rusningen jag sett.
                "like ants in a colony we do our share
                but there's so many other fuckin' insects out there"

Kommentera

• Ett 15" högtalarelement med flera linor knutet till det. Dragupplockare kanske...?
                  www.qbert.se

Kommentera

• Fick en vaxduk när jag var ute med farsan för kanske 20 år sen, kändes som en buffelgädda vilket jag också skrek.. När fångsten kom upp fick farsan sig dagens asgarv.. För ett par år sen fick polarn botten på samma ställe; vevade upp fångsten vilket visade sig vara en stekpanna
                    pannben, pannben, pannben..

Kommentera

• mört på spinnare
                      braxen på mellan zalt
                      Keep talking about me, You are just making me famous..
                      MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                      www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 088 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art