Ofrivilliga fångster? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ofrivilliga fångster?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

en polare fick en avkapad hagelbössa inlindad i en tröja,, nu ett år senare fick en annan polare en påse med oskjutna hagelskott på samma ställe..
    bössan var sönderrostad å urkig men vi lämnade den till polisen.. inte mycket att ha..
    Senast ändrad av Pajk; 2004-05-24, 23:03.
    Akta Pajk...

Kommentera

En midsommarnatt fick jag upp en kräftbur med levande kräftor, 1 st. starköl (oöppnad) samt en gädda på ca 2kg. Mat o dryck på samma tur.
      En annan fisketur, en gren på ca. 2 meter med en fasthuggen morakniv. Har även fått upp armband, drag, musslor mm.

Kommentera

min polare krokade en anka av något slag vid ytmete efter karp!! haha så skoj de var!!!
        www.specimenhunters.se
        "Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"

Kommentera

Regnrock på pimpel.

Kommentera

Har fått en gammal stövel på spinnare, sånt tror man bara händer Kalle Anka, men det händer visst i verkligheten också =)

Och så har jag fått upp ett nystan med gamla linor och drag, ur vilket jag lyckedes utvinna en rapala husky jerk, en vicke, två jiggar, en rapala jointed, ett antal slangsänken, flera krokar och en tubfluga, inte helt fel det

Kommentera

en tross på ca 10-15 kilo
              ett ex antal cyklar
              drag,plåtburkar,öl flaskor
              ett spö
              grenar och skit,nät
              väska
              eka,plasthinkar
              några sjuka saker jag fått upp

Kommentera

Kundvagn...... PÅ b-mete med död mört!
                Deluxe lures thats my work.

Kommentera

En styck flaskpost, en cykel, några nät, ett antal spön i varierande skick, braxen 2,5 på ledad rapala (vid gäddfiske).

Två konstigaste: En död hund, som jag först trodde var ett får, men som p.g.a huggtänderna bedömdes vara en hund. Hade nog legat i vattnet ca 6 mån.

Räkbåten på väg till Sko kloster. Jag var och pinkade, och kom precis i tid för att se mitt spö slitas ur hållaren med ett våldsamt ryck, jag fick nätt o jämt tag i spöt, och förlorade ungerfär 80 m Power pro-lina. Haspeln känns lite skev sen dess.
                  www.hellfish.se

Kommentera

Jag har inte krokat så mycket konstigt det vanliga fiskmås och and.

Däremot har jag själv blivit krokad i örat av min kompis. Vi metade i svartån i Örebro. Jag stod bakom när han gjorde mega utkastet i vilket han satte kroken i örat på mig. Jag skrek! och han (utan att kolla varför jag skrek) drog så mycket han orkade i spöt. Jag skrek igen. Han drog ännu hårdare. Jag skrek ännu högre varvid han frenetiskt började slita i spöt. Jag skrek då om möjligt ännu högre för då (utan att vända sig om) så frågade han vad jag skrek för? När jag förklarade att han hade krokat mitt öra så ursäktade han sig med att han trodde han satt fast i ett träd? :P
                    Konstigt nog så hade hullingen inte trängt in i örat? Men den måste ha fastnat på den absolut hårdaste delen av örat. LoL

Samme kompis har förövrigt klubbat mig med priesten! Nåja det var inte med flit. Han hade köpt en mycket fyndig priest med en kroklossare i andra änden dold bakom ett litet hantag. Så när han skulle till att klubba gäddan och höll i hantaget så lossnade det naturligtvis, varvid priesten flög iväg i båten och klubbade mig rakt på smalbenet.... hade jag inte haft så ont just då så hade jag nog kastat honom i sjön för allt han gjorde var att ligga dubbelvikt i båten och garva.

Awell min hämd har ännu inte kommit.

För övrigt har jag och en annan kompis oxå fått upp hår i skärgården Röda hårstrån. .... man undrar ju hur mycket lik det egentligen ligger och skräpar längs våra kuster. Det här var i gräsö skärgård. :P
                    Senast ändrad av grebgokz; 2004-06-10, 13:39.

Kommentera

Min storebror krokade hans lillebror (dvs mig) i benet.

En kusin satte en mepps i ögonbrynet på mig för ca 25 år sedan. Snacka om att vara först med piercing....

Morsan har vid minst 5 tillfällen lyckats kroka spinnare på botten o få med upp.

Själv så har jag inte lyckats med mera än att själv kroka en kusin i svålen.

Blev av med 3st jigg på raken. Knöt på en bit grövre lina som tafs o fick en gädda med 4st vita dubbelsvansade jiggar i käften. Gissa om det såg ut som om den hade helskägg.

Vid 2-3 tillfällen så har jag fått tillbaka drag när gädduslingarna valt att hugga igen. (körde utan tafs vid abborrfiske förr, inte längre sedan proleader kom.)

En bäver krokade jag en gång. Den fajten förlorade jag.

Något gammalt skräp har jag fått upp o någon lina med bete i andra änden på.

Mikael

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 125 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art