Ofrivilliga fångster? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ofrivilliga fångster?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vet inte om man kan kalla detta fångst men men.... Vi var iaf ute i skärgården och metade småfisk för en massa år sedan (vi var ca 10 år gamla)... När en gädda som jagade småfisk hoppade rätt upp på land...

Kompisen tog den med händerna =)

Kommentera

Originally posted by ConZec
      Vet inte om man kan kalla detta fångst men men.... Vi var iaf ute i skärgården och metade småfisk för en massa år sedan (vi var ca 10 år gamla)... När en gädda som jagade småfisk hoppade rätt upp på land...

Kompisen tog den med händerna =)
      C&R :P ??

Kommentera

Det konstigaste jag fått upp var ett bildäck på fälg
        Bättre en fisk i handen än tio i sjön

Kommentera

Min kusin hade tappat sitt spö nån dag tidigare sen när vi skulle fiska på samma ställe där han tappat det kastade jag ankar å sen när jag skulle dra upp det för att åka vidare satt det fast i spöt.. tur lr vad säger man..har också fått en 4cm mört på en 5cm pilk
          Bättre en fisk i handen än tio i sjön

Kommentera

Var och havsfiskade i Thailand förra månaden. Efter timmar av fiske och många öl, så började linan röra sig.. Äntligen tänkte jag... När jag fick upp draget och såg att det satt en stor Ål på??...Men ska ålar vara röda tänkte jag.... Skulle just ta tag i ålen och kroka av... NO NO TOUCH!!! U DIE!! Skrek guiden som vaknat. Då satte det hus i helvete...Och jag insåg vad jag fångat... Jag släppte spöt och flög upp i fören... Ormen slet sig och slingra sig över allt i båten.. Och guden stog på taket till styr hytten och försökte lyfta ur den med ett spö... Efter ca 5 minuter (kändes som 30), hitta ormen ett hål för rep och kunde simma tillbaka..Det visa sig vara en av världens giftigaste havsormar jag krokat.....Vem sa att fiske var ofarligt!!

Kommentera

x antal påsar
              burk med oliver, halvfull nästan
              badbrallor
              strumpa
              svan

kommer inte på mer just nu

Kommentera

Originally posted by Matte99
                Var och havsfiskade i Thailand förra månaden. Efter timmar av fiske och många öl, så började linan röra sig.. Äntligen tänkte jag... När jag fick upp draget och såg att det satt en stor Ål på??...Men ska ålar vara röda tänkte jag.... Skulle just ta tag i ålen och kroka av... NO NO TOUCH!!! U DIE!! Skrek guiden som vaknat. Då satte det hus i helvete...Och jag insåg vad jag fångat... Jag släppte spöt och flög upp i fören... Ormen slet sig och slingra sig över allt i båten.. Och guden stog på taket till styr hytten och försökte lyfta ur den med ett spö... Efter ca 5 minuter (kändes som 30), hitta ormen ett hål för rep och kunde simma tillbaka..Det visa sig vara en av världens giftigaste havsormar jag krokat.....Vem sa att fiske var ofarligt!!
                men orm ska vara gott

Kommentera

Lyckades kroka en minimal löja på största zalten på senaste turen =)

Kommentera

Vet inte hur vanligt det är men jag har tagit en id på en zamvobbler. Det hände under ett långt spinnstopp och när jag började veva igen började det småknycka lite och upp kom en 2 kilos id med halva zamvobbler i käften.

Kommentera

Hahahah *skrattar så tårarna rinner*
                      Nu när man läser kommer man ju på att "jajustja! det fick ju jag med!!"
                      Tex kundvagn, gammal träeka på botten, mås, sko, linor med drag mm =)))

Det är ju tydligt att det finns andra saker än fisk i vattnet!!
                      Visst nappar det!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 125 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art