Ofrivilliga fångster? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ofrivilliga fångster?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lura upp en gammal fjärilshov, en mussla och en två meter stock!! 20 cm i omkrets ungefär idag, så ja är nöjd hähä
    Det är bara att hålla ut!

Kommentera

• När jag var liten så fick jag en matta i nån hamn i skåne som var full i likmask eller nåt annat äckligt.

Sen på västkusten bottenmetade jag och spöt hade en redig båge. Jag veva och veva. Gick skittrögt när man väl fått iland allt har jag lyckats fått en sjöstjärna som krypit dit och smakat på mitt bete eller nåt. Samt så fick jag upp nåt kg sjögräs som stackarn slititit tag i

Kommentera

• har fiskat upp ett paraply fått en abborre som kroken hade fastnat i ögat

Kommentera

• En fiskmås på mete med ett vanligt 40 kr teleskopspö, Såg nog lite lustigt ut när fiskmåset flög omkring med ett fiskespö i munnen, och efter kommer hela släkten 8 pers,2 i varje båt och försöker fånga måsen, men vi lyckades.

Kommentera

• Shit va najs att höra att man inte är ensam om dessa sjuka fångster!
            Fångst o fångst.......

Vid mina barndomsvatten uppe i Orsa finnmark fick man ofta kroka av fladdermöss vid nattfiske med fluga, men min värsta fiskedag kommer nedan.

Vid HÖ tävlingen Kungslaxen i Strömmen förra sommaren så skulle jag skicka ut 50g sänket med tubflugan dinglandes bakom mig. Jag var noga med att kolla bakåt så att inga nyfikna Japaner skulle bli bifångst. Men framför....

Tog i ordentligt och svingade för Kungen i sitt hus på andra sidan vattnet.

Hinner bara se en vit skugga komma i skottlinjen mit ute i vattnet.
            Pang! Sänket fullkomligt brakar rakt in i en Tärna som med förvånad blick dök som en sten rakt ned i vattnet. Pinsamt? JAAAAA

Vevade in och följde fågelns dödskamp flytande ned mot Af Chapman (Där den inte låg just då) Framme vid bryggan hittade jag en kille med håv och tursamt flöt den skadeskjutna fågeln iland så jag kunde håva upp den.

En bruten vinge och ett stort gapande hål i ena sidan sade mig att avlivning var enda utvägen. Jag tog tag runt den stackars fågelns huvud och vred ett varv.
            INGENTING HÄNDER!! 2 varv. VAFFN! Den lever fortfarande!

Folk börjar nu kolla på mig som om jag var världen elakaste någonsin.
            Nu åkte kniven fram....

Jag lovar att jag blir påminnd om detta missöde varje gång jag nämner Kungslaxen! Dessutom såg jag i regelverket för årets tävling att man skall "se upp för fågellivet" Är detta månne på grund av mig?

Forresten apropå et annat inlägg om strömmen. Jag fick också upp en större benbit samma dag! Yukk!

Någon Öring? NIX!

Mvh: Trekkar´n
            [FONT="Century Gothic"]Trekkar´n[/FONT]

Kommentera

• Just det, så fick jag en Piggvar 1,6Kg på "Ludde" under Nynäsöringen får några år sen, hehe.
              Blev nytt klubbrekord, haha

Trekkar´n
              [FONT="Century Gothic"]Trekkar´n[/FONT]

Kommentera

• Tog en hyfsad flundra på spinnfiske (stor jerk) en gång för länge sen (satt i ryggen). Ingen aning om detta är ovanligt eller ej men nog fick jag mig en liten chock alltid ;-)

Kommentera

• Fick en 3.7kg brax vid öringmete, en riktigt sjuk grej för ca 10 år sedan... satte en dykare i låret när jag fiskade regnbåge :o) glömmer det nog aldrig ha ha trodde det bara var kalle anka som lyckas med sådant.

Kommentera

• En alltför vanlig ofrivillig fångst:

En gädda!

/Storfiskaren
                    The alt.usenet.rulez.is.the.king FAQ
                    Hakkaa päälle!Saatanan Usenet Rulez, sauna ei ole tarpeeksi kuuma.Kanna sisälle lisää pontikkaa, akka, pikinpäin!Perkele alt.usenet.rulez.is.the.king!
                    Klickbara länkar följer nedan
                    Nattplockad mask
                    Gädda äter Sissy
                    Abborre vs mask
                    Abborre vs mört
                    Måånga gäddor samlade vid betet
                    Gädda äter gädda
                    Spännande fiskemetod efter gädda
                    FS SPARADE TRÅD
                    Laxhugg!

Kommentera

• Lite smått o gott har man allt varit med om!

1. Bildörr när jag "letade" gädda! Rostig så gammal var den nog
                      2. Fiskelåda, turligt nog fylld med några drag, vissa fina andra inte^^
                      3. 2 måsar på en krok jävel, trekrok med abborre som måsarna fick för sig var mat.
                      4. Moped hjälm, förklarning undanbedes^^
                      5. Sjukaste någonsin, i en P&T sjö utanför staden min fiskade vid regnbåge, kastade i mitt bottenmete, väntade en sådär 30-45 mintuer innan jag bestämde mig för att kasta om, drog upp och med en blick fick jag syn på nåt djur som vid en sån snabb blick kunde liknas vid ett marsvin, kastade om igen (inte med djuret) drog upp efter ett tag igen, med yttlgiare ett sånt djur, poolaren drog också upp ett sånt tillslut bytte vi plats.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 126 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art