Ofrivilliga fångster? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ofrivilliga fångster?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av muskynicke Visa inlägg
    havsöring på 30 cm gäddfluga
    bara det att du fick en fisk överhuvudtaget?
    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
    \m/

Kommentera

• Fick en tärna en gång som störtdök och knep min mört som satt på kroken vid gäddmete och flög iväg en bra bit. Blev lite drakflygning av det hela när jag drillade fågeln 30 m uppe i luften. Slutligen tyckte den väl inte att det så kul längre utan spottade ut mörten med resultatete att hela tacklet landade på en elledning och fastnade. Ska fakturera den jäkla pippin en dag.

Nästan samma grej med vid strömmingsfiske (Nacka). En mås dyker och och tar en av strömmingarna som fastnat på en av krokarna och trasslar naturligtvis in sig i linan något alldeles enormt. Den kan inte lyfta eller göra något och linan går desutom av i samma veva. Det fanns ett gäng s k djurvänner i närheten som genast började beskkylla mig för djurplågeri, som det var mitt fel att måsadjäveln högg på strömmingen! Det slutade med att någon knallar bort till en polisbåt och lyckas övertala dem att åka ut och leta rätt på den guppande bakbundna måsen på fjärden och avliva den. Mycket riktigt rycker konstaplarna ut med monsterbåten och kör i cirklar och letar efter fågelskrället en bra stund utan att hitta den! Skönt sätt att bränna mina skattepengar på! Blir nog en faktura till.....

Kommentera

• Jag fick en rätt kul och minst sagt oväntad fångst en gång, nämligen en övningskörningskylt! Ovanstående skribent tillika kusin kan intyga fångsten då han bevittnade den sjuka fighten med skylten.

Kommentera

• En kräfta på skeddrag (hade satt klämt fast sig i draget och vägrade att släppa det)

Kommentera

• Jag har fått upp ett helt spö med rulle o allt ^^ Men det enda värt att spara var väl spinnaren som satt på ^^. Sedan var det en gång en sån där svart vit fågel med rödnäpp som dyker ner i vattnet efter fisk, en sådan fick jag upp en gång, när den dök rätt ner i min lina o trasslade in sig när jag botten metade^^.

Sedan har jag fått ett par musslor också, fattar inte hur dom hinner knippa fast i krokarna på en vobbler när man drar efter båt hehe xD

Kommentera

• Jag satt och feedermetade ena dagen, fastnade och slet dän hela tacklet, dan där på fastnade mitt bottenmete i det och jag fick upp det, dan där på tappade jag feedertacklet igen.. nu har jag inte sett till det! sen har en hel del konstiga prylar dykt upp. pappa pumpade en hel björk på spö för många år sen, burkar, gamla jiggar, vobblers. tror jag fick upp aktern till en träbåt tidigare under sommaren, såg ut som nåt liknande, tungt som fan var det! lyckades drilla en brax som trasslat in sig i linan till mitt bottenmete, det var lite märkligt! brorsan fick upp en kräfta på vobbler, det var rätt skickligt gjort tycker jag! fattar inte hur det gick till, men den satt och höll i vobblern i alla fall!

Kommentera

• Jag har fått en härlig trätoffel i fyrisån på ett modernmeteSM. Högg klockrent på 7 meters. Detta var 1995 och nästa gång det var SM där så krokde min granne nåt stort på feeder som han drillade i evigheter. väl vid håven så var det en 3kilos gädda, inte så konstigt kanske, MEN den hade en wobbler i munnen vars 3krok hade fastnat i burfeedern, knappt bingo... Jag har också fått en dambinda i svartån, örebro även det på 7an.

Kommentera

• Låg och pimplade utanför Utö på slutet av 80-talet, då det var populärt med båtturer från Stockholm och Dalarö med massa torsksugna fiskare ombord, som regel alltid låg utanför Utö och fiskade. Satt och ryckte lite torsk då jag plötsligt fick ett jätte hugg!! Blev helt stumt i spöt, inget motstånd, bottennapp?? Börjar dra upp, upp kommer en rev modell 0.60mm nylonlina intrasslad i trekroken, i ena änden av linan sitter en feet torsk som jag drar upp och krokar av, tack för middagen!! I andra änden börjar jag nysta upp linan, till slut kommer det upp ett båtspö med en Ambassadeur 10:a på!!
                  Allt såg ut att vara i nyskick!! Måste ha varit någon på dessa turbåtar som sumpat det i plurret...... PS. rullen funkar jävligt bra fortfarande.......Ds
                  http://team-akuten.blogspot.com/

http://www.minhembio.com/poyboy/101566/

Kommentera

• Ursprungligen postat av poyboy Visa inlägg
                    Låg och pimplade utanför Utö på slutet av 80-talet, då det var populärt med båtturer från Stockholm och Dalarö med massa torsksugna fiskare ombord, som regel alltid låg utanför Utö och fiskade. Satt och ryckte lite torsk då jag plötsligt fick ett jätte hugg!! Blev helt stumt i spöt, inget motstånd, bottennapp?? Börjar dra upp, upp kommer en rev modell 0.60mm nylonlina intrasslad i trekroken, i ena änden av linan sitter en feet torsk som jag drar upp och krokar av, tack för middagen!! I andra änden börjar jag nysta upp linan, till slut kommer det upp ett båtspö med en Ambassadeur 10:a på!!
                    Allt såg ut att vara i nyskick!! Måste ha varit någon på dessa turbåtar som sumpat det i plurret...... PS. rullen funkar jävligt bra fortfarande.......Ds
                    Sånt är ju roligt, att få upp både fisk och utrustning

Fabrikör Stava rules...

Kommentera

• jag fick en fladdermus vid jiggfiske, fast den hade trasslat in sig på linan så jag vet inte om man räknar det?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 125 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art