Ofrivilliga fångster? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ofrivilliga fångster?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 1. En kamera, modell äldre
    2. Div. fågel arter
    3. Kundvagn
    4. Mig själv (ögon,fingrar m.m. det ingår i fisket), med efterföljande akutbesök.
    5. En del felkrokningar (Spigg,srömming osv)

Jaja kommer kanske på mera senare
    Senast ändrad av Fish 'em All; 2007-05-25, 23:26. Anledning: kan inte stava

Kommentera

• Detta är en smått ovanlig händelse.. Hände inte mig, utan min kompisen som va med och fiskade i min båt..

Personen i fråga får med en flätlina med betet upp i båten..
      Han börja ta hem den funna linan i hopp om att finna nått användbart i andra änden.. Det ska tilläggas att linan är mycket lång.. Vevar å vevar.. och tillslut ta det tvärstopp.. jaha.. nån stubbe eller dyligt givetvis.. eftersom det är en flätlina, så virar marcus linan runt armen för att få kraft nog att förlytta båten mott den förmodade stubben.. Båten börja sakta röra på sig när marcus plöttsligt säger.. Va fan... de ä nått i andra änden.. Ahhh visst säger ja,, å fortsätter fiskar.. Märker hur uppspelt marcus blir , och faktist inser att det sitter nått riktigt rejält i andra änden på linan.. Nu pekar linan rätt ner under båten, medans den fortfarande är virad runt Marcus arm... Då hände det som nästan va väntat.. Fisken får ett cp-ryck och fan nästan dra med Marcus överbod innan linan brister... Det enda vi fick se av fisken va en virvel i ytan utan dess like...

//Abel

Hmm kanske hadde passa bättre under nån tråd med fiskehistorier? har vi nån sån föresten?

Förutom denna händelsen så är det väl bara dom vanliga fångsterna.. dvs nått gammalt övergivet redskap,stövlar etc...
      Senast ändrad av Abelsson; 2007-05-26, 05:06.
      http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

• Jag har fått upp några drag, grenar, min egna rygg, syrrans keps, men bäst är nog min farbror som krokade en fladdermus på flugfiske!!!!

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

• Pelikan 2 gånger på levande bete och en gång på fluga.

Kommentera

• Min kompis fick under loppet av fem dagar (den 10 respektive 15 juni) två olika Rapala-wobblers (båda gånger "fångade" på en 4Play). Den 10 juni via ett bottennapp där han fick upp ett skatbo med en intrasslad Rapala Original, och igår den 15 juni när han fick en gädda med en Rapala Countdown (och tillhörande tafs) hängandes i käften. Slå det om ni kan.
            Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

• Måste bara berätta detta det är dom infernaliska måsarna igen
              hade ute ett flötmete för makrill ganska långt från båten spöt i spöhållaren med spetsen uppåt rullen frikopplad och med knarren på jag själv tog det soft och vilade ögonen.

!plötsligt rulltjut jag stusar yrvaken upp och gör mothugg spanar vart linan är ser att den löper ut ser flörten väntar på att det skall gå under igen när det istället lyfter snacka om att jag blev komfunderad det var en mås naturligtvis och måsen hade flugit n i min lina.

allt gick bra

annars har jag fått en död ejder som jag på spinn tror det var ett abu koster lyckades klockrent kroka igenom näsborrarna inte genom näbben utan clean genom näsborrarna räkna ut sannorlikheten på det nån
              Gotta catch em all

Kommentera

• I förrgår plockade polaren upp en canada goose jacka, sånadär som dom flesta invandrare använder eller här i Eskilstuna iallafall o dom kostar väl en 4800kr? Såg ut att vara i ganska nytt skick förutom dom månaderna den legat i vattnet.

Kommentera

• En stock med 5 drag, jag var tydligen den första som fastnad där med "stenvältar"-lina.
                  [FONT="Verdana"]Pike Performance, Södertälje![/FONT] | [FONT="Verdana"]Skicka gratis SMS[/FONT]

Kommentera

• det är alltid roligt att få upp nått lite udda!

ja har fiskat upp ett 15-tals drag, wobblers, spinnare, jiggar osv..

har även fiskat upp en plånbok med ett skit gammalt mynt i (2kr's mynt) står "SVERIGES KONUNG" sen står det något mer som jag inte kan läsa av!.. lite rostigt.

sen har jag fiskat upp en and också däremot! på en mete-tävling när jag gick i 6an!.. det var inte kul!... lärarn fick ta tag å lirka ut kroken ur käften på fågeln!
                    Emil Alfredsson

http://WWW.MITTFISKELIV.WORDPRESS.COM/

------------

------------

Kommentera

• brorsan fick en stor jävla burk bullens pilsnerkorv under ett sutarpass förra sommaren..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 087 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art