Bomber jerk = Spik skallar till krokar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bomber jerk = Spik skallar till krokar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bomber jerk = Spik skallar till krokar!

Fattar inte varför man säljer krokar som inte går att vässa, och som från början är totalt värdelösa! Jag har 3st bomber jerkwobbler, krokarna hamnade i sopp påsen! Plus att en läckte in vatten så den går ej att använda!

Om ett bete läcker så reklamerar man de. Det är inte många massproducerade beten som har bra krokar från början . Dom hänger mest med bara för att det ska sitta krok på . Kolla på Hell tail å gamla pig . Grova hemska eagle claw som rostar efter ett pass i sthlms skärgård.

/Fredrik

Kommentera

Att man reklamerar är ju självklart, men att det sitter kassa krokar på ska inte få hända ingen mer bomber jerk för min del. Finns många beten med bra krokar också, dom borde vara rädda om sitt namn när konkurrensen är så hård.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pikehunter79 Visa inlägg
        Fattar inte varför man säljer krokar som inte går att vässa, och som från början är totalt värdelösa! Jag har 3st bomber jerkwobbler, krokarna hamnade i sopp påsen! Plus att en läckte in vatten så den går ej att använda!
        Hej Pikehunter 79;

Om det är BOMBER Jerk "Herky Jerky" du har köpt som här http://www.trumman.com/bomber/bomber_hj6.htm är det Mustad Nr 4/0 bruna trekrokar som sitter på dessa jerkbeten. De går utmärkt att vässa Mustads trekrokar både med fil och krokbryne om du tycker att de inte är tillräckligt vassa. Själv har jag bytt ut samtliga krokar på mina BOMBER Jerk, Suick Thriller och Buster Jerk till VMC BZ7650 Nr 3/0 kemvässade krokar...krokar som du får svårt att hitta något bättre än.

Har du ett fabriksnytt jerkbait (oavsett modell och fabrikat) som läcker in vatten gäller givetvis fabriksgarantin och då bör du lämna in betet hos den butik där du köpte ditt jerkbait för att få det utbytt. Har du lyckats få en eller många Stora Gäddor som med sina vassa huggtänder lyckats hugga hål på ditt jerkbete går detta givetvis att åtgärda om du följer mitt Gäddfisketips Nr 25 här.

"25. Laga dina sönderbitna jerkbaits och wobbler. Många wobbler på fiskemarknaden är tillverkade av celluloid eller ABS-plast. Cellluloidwobblern är transparent, dvs genomskinlig och abswobblen är gul eller vit till färgen innan den målats. Om en gädda bitit hål på en celluloidwobbler kan du laga hålet med Karlssons klister, ett material som går i kemisk förening med celluloidplasten. Om en gädda bitit hål på en abs-plastwobbler kan du laga hålet med epoxylim. Du kan t.o.m. förstora wobblerns haksked eller göra en ny haksked med epoxylim. Ibland kan det vara mycket svårt att hitta hålet där wobblern läcker in vatten. Stoppa då wobblern i frysen några timmar så att wobblern kyls ner till minusgrader. Plocka ut wobblern ur frysen och doppa den i hett vatten. Efter en stund börjar det bubbla luft ur hålet eftersom den nerkylda luften expanderar och pyser ut genom hålet när wobblern upphettas. När du väl lokaliserat hålet efter gäddtanden i wobblern så kan du nu laga det."

Jag tycker inte att du ska kasta vassa krokar i "sopp påsen". Tänk på att vintertid finns det många tävlingsskidåkare som dricker blåbärssoppa....

Go for the Big Northerns!

Old Firehand
        www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Alla krokar går att vässa, MEN just dessa billiga Mustad (dessa kostar 8 dollar för 25st) är riktigt dåliga, rostar snabbt, svårast att vässa (klarar lätt av att vässa Gamakatsu och Owner med min Smity fil).
          Byt till VMC 8650 BZ är mitt tips, billiga och enl mig BÄST

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
          14 svar
          3 138 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg uditsen