Sälja drag utan krok?? Nej för fan! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sälja drag utan krok?? Nej för fan!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Norden Visa inlägg
    Skicka bara med krokar om det nya Gamakatsu, annars kan det va!
    Och tejpa inte med typ silvertejp eller annan tejp med starkt klister, då kan det lika gärna vara.....
    Har fått en del otroligt klumpigt tejpade krokar ibland.
    Senast var det någon som tejpat fast krokarna mot kroppen på en Buster jerk
    och när jag tog bort tejpen åkte halva lacken med.

Kommentera

Ursprungligen postat av Spy Visa inlägg
      Och tejpa inte med typ silvertejp eller annan tejp med starkt klister, då kan det lika gärna vara.....
      Har fått en del otroligt klumpigt tejpade krokar ibland.
      Senast var det någon som tejpat fast krokarna mot kroppen på en Buster jerk
      och när jag tog bort tejpen åkte halva lacken med.
      Blir lite OT detta men är det inte snarare ett tecken på dålig lack om den inte grejar lite tejp?

Kommentera

Sist jag fick ett brev med ett bete i brevlådan så satt det en lapp från brevbäraren. " OBS Väldigt vassa krokar....".
        Ja det stack ut en krok.

Kommentera

Håller med trådskaparen helt. Sett för mycket auktioner på tradera där säljare efter säljare säger att man inte skickar med krokar till brevbärarens fördel. Skitsnack! Handlar bara om snålhet =)
          Jag skulle inte köpa ett drag utan krokar iaf om det nu inte var ett jag verkligen verkligen ville ha och fick bra pris på. Tycker det hör till.
          Så tänk på det ni som säljer, inte alla som är fiske-elitister och sitter hemma med stans största kroksamling. Släng på skitkrokar istället, bättre än inget.

Kommentera

Men om det inte säljs med krok så köp betet i butik så slipper ni ju det strulet med att det fattas krokar och som alltid så är det ju bara skitkrok ändå.
            Ni ser ju vad ni köper.
            http://www.frallansfiskeblogg.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av kockfrallan Visa inlägg
              Men om det inte säljs med krok så köp betet i butik så slipper ni ju det strulet med att det fattas krokar och som alltid så är det ju bara skitkrok ändå.
              Ni ser ju vad ni köper.
              Håller med Frallan köp i butik för ska man skicka på posten ska fan inte vara med krok

Kommentera

Som sagt alla e olika. Men kände mest att det som e sen köpet från början borde hänga med vid köp. O visst man ser vad man köper och de flesta krokar e skit. Återigen, det var inte min poäng. Släng med krokar som e standard. Tejpa (nej inte med bästaste tejpen du hittar) utan kanske maskeringstejp till måleri, eller nyttja avklippta tops som ngn smart person skrev. Självklart får man sälja hur man vill med eller utan krok. Men det börjar mer bli standard utan krok. Återigen, ni som säljer utan krok får göra det. Bara ni själva är nöjda och glada. Typ.
                http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

På nästan alla mina beten byter jag direkt krok till de jag själv vill ha. Alla avplockade krokar brukar samlas i högar och även dessa åker ut på nätet ibland. Blir beten liggandes länge plockar jag av dessa nya krokar och använder på andra beten. Ofta slutar det med att de beten som får för lite tid åker ut på tradera. Jag vill sälja dem snabbt och smidigt och skulle aldrig komma på tanken att leta upp gamla skitkrokar och slänga på. Man ser på auktionerna vad man köper och vill man inte köpa för att det saknas krok kan man köpa av någon annan (eller i butik). Det är ändå begagnade grejer man köper på tex tradera då tycker jag inte man kan ta för givet att de skall vara exakt som när de kom från butik.
                  Det går för övrigt att göra riktigt bra klipp på krokar på nätet för den som vill ha ett lager extra för de beten man köper utan krok.
                  http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Ursprungligen postat av trashmasta Visa inlägg
                    På nästan alla mina beten byter jag direkt krok till de jag själv vill ha. Alla avplockade krokar brukar samlas i högar och även dessa åker ut på nätet ibland. Blir beten liggandes länge plockar jag av dessa nya krokar och använder på andra beten. Ofta slutar det med att de beten som får för lite tid åker ut på tradera. Jag vill sälja dem snabbt och smidigt och skulle aldrig komma på tanken att leta upp gamla skitkrokar och slänga på. Man ser på auktionerna vad man köper och vill man inte köpa för att det saknas krok kan man köpa av någon annan (eller i butik). Det är ändå begagnade grejer man köper på tex tradera då tycker jag inte man kan ta för givet att de skall vara exakt som när de kom från butik.
                    Det går för övrigt att göra riktigt bra klipp på krokar på nätet för den som vill ha ett lager extra för de beten man köper utan krok.
                    Kunde inte sagt det bättre!

Kommentera

Ursprungligen postat av Asys85 Visa inlägg
                      Håller med trådskaparen helt. Sett för mycket auktioner på tradera där säljare efter säljare säger att man inte skickar med krokar till brevbärarens fördel. Skitsnack! Handlar bara om snålhet =)...
                      Det finns en tråd om detta redan... men jag kan inte låta bli

Handlar det om snålhet från säljarens sida att sälja utan krok så handlar det om snålhet från köparens sida att köpa t.ex. en Buster på Tradera och inte i butik

På Tradera budar man på det man ser och kan läsa. "Skickas utan krok" kan inte misstolkas. Vill man tvunget ha krok på draget direkt kan man låta bli att buda. Om någon säljer utan krok på FS - låt bli att köpa

Alla problem är till för att lösas - även i-landsproblem

En liten tanke: krokarna är bredare än jerken - kan ju innebära att det efter allt tejpande kring dessa blir skrymmande frakt... och då kanske ingen vill buda eftersom man åker på 11 kr extra.
                      Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2010-11-19, 23:55.
                      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 131 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art