Hej
Förutom "stadardfiskande"
så fiskar jag även hummer på hösten och fisk i Tromsö titt som tätt. Jag har alltid använt mig av oljeställ (regnkläder) och mycket kläder under, men har kommit fram till att flytoverall nog kan vara passande för hummerfisket och fisket i Tromsö.
Jag hittade på nätet att Waterspeed X2 kan köpas för 995 kr inkl. frakt. Frågan är bara om den uppfyller de krav jag har. Jag vill att flytoverallen skall ha följande egenskaper:
- Vara vattentät
- Ha någon form av andningsförmåga så att man inte svättas i den
- Klara av att hålla mig varm vid temperaturer i spannet 0 till 10 grader
- Kunna sluta tätt vid benen och armarna
Någon som har erfarenheter av Waterspeed X2 och kan svar på hur väl mina krav uppfylls? Eller är det kanske någon som kan rekomendera ett annat plagg i prisklass upp till 1500 som uppfyller kraven bättre?
Förutom "stadardfiskande"
så fiskar jag även hummer på hösten och fisk i Tromsö titt som tätt. Jag har alltid använt mig av oljeställ (regnkläder) och mycket kläder under, men har kommit fram till att flytoverall nog kan vara passande för hummerfisket och fisket i Tromsö. Jag hittade på nätet att Waterspeed X2 kan köpas för 995 kr inkl. frakt. Frågan är bara om den uppfyller de krav jag har. Jag vill att flytoverallen skall ha följande egenskaper:
- Vara vattentät
- Ha någon form av andningsförmåga så att man inte svättas i den
- Klara av att hålla mig varm vid temperaturer i spannet 0 till 10 grader
- Kunna sluta tätt vid benen och armarna
Någon som har erfarenheter av Waterspeed X2 och kan svar på hur väl mina krav uppfylls? Eller är det kanske någon som kan rekomendera ett annat plagg i prisklass upp till 1500 som uppfyller kraven bättre?