Amerikanska jerkspön? Var? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Amerikanska jerkspön? Var?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Amerikanska jerkspön? Var?

Hej. Jag funderar på att köpa ett riktigt styvt jerkspö som kan fiska 200-300grams beten utan att svampa. Tänker direkt på ett muskiespö, och undrar var och hur man köper dessa? Ni får gärna tipsa om några vettiga spön

Kommentera

St.croix har många spön för detta. Kolla på dem så hittar du nog något du gillar. Savagear har ett som heter woody som tar 250g.
      Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

300g beten blir svårt men ST Croic har dessa:
        8oz är 227g men jänkarna har (enl oss Svenskar) underklassade kastviktet, du bör kunna fiska 250g jerks och kasta 300g med detta spö (om det jag har hört stämmer)

Senast ändrad av Masken_Gurra; 2011-06-11, 12:09.

Kommentera

Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
          Jag tycker inte att skillnaden mellan Premier och Legend är SÅ stor.
          Jag tycker att du brukar ha massa åsikter och dra blixtsnabba slutsatser bara för att du har "testat" grejerna en gång eller känn på dem i butiken. När du har fiskat med prylarna ett helt år, då förstår du att det är faktiskt STOR skillnad.

Häls /T

Kommentera

jag kör med ett 6,9 premier 8oz och ett 6,9 legend tournament 8oz o har gjort det i över ett år,, så jag får yttra mig hehe,, Det är en jäkla skillnad när du står en hel dag. något längre bakhandtag på legend, vilket gör att det blir något kortare ifrån rulle till topp än premier.
            Premier har en tendens att kunna fladdra till lite om man gör några riktigt hårda jerk,, men det gör inte legend.
            Men att fiska 260-270gr med ett premier är inte några problem.

Kommentera

Ursprungligen postat av JONNIE ROCKER Visa inlägg
              jag kör med ett 6,9 premier 8oz och ett 6,9 legend tournament 8oz o har gjort det i över ett år,, så jag får yttra mig hehe,, Det är en jäkla skillnad när du står en hel dag. något längre bakhandtag på legend, vilket gör att det blir något kortare ifrån rulle till topp än premier.
              Premier har en tendens att kunna fladdra till lite om man gör några riktigt hårda jerk,, men det gör inte legend.
              Men att fiska 260-270gr med ett premier är inte några problem.
              Är Legend spöt värt de extra pengarna?

Kommentera

Ja det tycker jag. Men det är ju ett spö till dom lite grövre betena.
                Ska man stå o nöta bustrar så är det lite overkill. Jag använder det till beten som ligger på 120-180gr ca.
                Legend spöt är inte lika framtungt, och sen är det ju en helt annan kvalitet än premier.

Kommentera

Ursprungligen postat av MrDejefors
                  Har du kännt på dessa spön som jag snackar om? har du fiskat med både i ett år?
                  Jag tycker att de känns väldigt lika I BUTIK precis som jag sa, korken känns lika, handtagen ser lika ut, de väger lika mycket.
                  Jag skrev att jag inte vet hur det känns när man fiskar med dom så jag tycker att du kan sluta vara så jävla dryg.
                  Jag har haft förmåga att testa några legend och äger 5 olika st croix spö från olika serier , så lite koll har Jag, fast det är inte bara så att Ja köper rätt många fiskeprylar själv per år utan, Jag fiskar med personer som är lika pryltokiga som Jag, så Jag har möjlighet att testa rätt många prylar under mina fiskedagar.

Så Jag kan utveckla det Rocker säger ännu mer, men det är inte värt min tid. Det verkar som att du tror att Jag bara säger emot dig, men det Jag försöker göra är hjälpa dig egentligen.

Häls /T
                  Senast ändrad av tonyex; 2010-11-07, 07:58.

Kommentera

Kan man inte ta ett vanligt -150g och hugga av toppen 5-6cm ?
                    och montera ny toppöggla

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 021 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art