Fiska med Balansare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska med Balansare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiska med Balansare?

Hur fiskar jag med en balansare?

Lägg den på pekfingrer och försök hålla balansen och hoppas någon fisk ser det så hoppar den upp ur hålet...... ne jag vet inte faktiskt och undrar detsamma inför vintern!

Kommentera

Jag gjorde några balansare förra vintern där jag bytte ut plastfena mot fena gjord i jigplast och blev helt suveränt,fenan rörde sig förföriskt när man bara darra och vicka lite på pimpeln.Och gjorde man några ryck så simmade den i vidare och större cirklar än med plastfena.Men det allra märkligast var, att alla abborrarna satt på bak kroken?Normalt sitter 75% av abborrarna på underkroken.
      Jig-fishing är roligast.

Kommentera

skojar du eller? lättare finns väl inte

Kommentera

Ursprungligen postat av boman1979 Visa inlägg
          Jag tror du har missförstått? plast fena eller jigplast fena skiljer inte många gr.Balansaren väger ju ändå när den är gjord av bly.
          Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Ursprungligen postat av LazziLax Visa inlägg
            Jag tror du har missförstått? plast fena eller jigplast fena skiljer inte många gr.Balansaren väger ju ändå när den är gjord av bly.
            jo jag menade inte ditt inlägg, utan ursprungsinlägget. ¨kan man göra fel med en balansare? jiggsvansen gör dock att gången blir mindre åt sidorna men det fungerar nästan bättre på gös enligt min mening.

Kommentera

jo jag menade inte ditt inlägg, utan ursprungsinlägget. ¨kan man göra fel med en balansare? jiggsvansen gör dock att gången blir mindre åt sidorna men det fungerar nästan bättre på gös enligt min mening.
              Jag gjorde förr balansare med ekorre hår,balansare med plastfena kombinerat med ekorre hår,Balansare med marabou fjädrar,balansare med påskfjädrar i glada färger,bäst i min mening senaste varianten med jigplast
              Senast ändrad av LazziLax; 2010-11-04, 12:10.
              Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Bra svar där men för att återgå till den ursprungliga frågan hur man fiskar med en balanspilk är svaret enkelt.
                När abborren är på hugget går det faktiskt också utmärkt att kasta med balansen, fiska den sedan ungefär som en jigg.
                Ska du pimpla med balanspirken sänker du ner pirken till det önskade djupet, "oftast ett par decimeter till en meter ovanför botten enligt mig. Sedan gör du små till större "ryck" som gör att balansaren skjuter ut åt sidorna, stanna upp olika länge mellan rycken, ofta så tar abborren/gösen när du håller den helt stilla.

Mvh Rikard

Kommentera

Ursprungligen postat av jns Visa inlägg
                  Bra svar där men för att återgå till den ursprungliga frågan hur man fiskar med en balanspilk är svaret enkelt.
                  När abborren är på hugget går det faktiskt också utmärkt att kasta med balansen, fiska den sedan ungefär som en jigg.
                  Ska du pimpla med balanspirken sänker du ner pirken till det önskade djupet, "oftast ett par decimeter till en meter ovanför botten enligt mig. Sedan gör du små till större "ryck" som gör att balansaren skjuter ut åt sidorna, stanna upp olika länge mellan rycken, ofta så tar abborren/gösen när du håller den helt stilla.

Mvh Rikard
                  Fantastiskt och uttömmande svar! Jag orkade inte skriva en manual... ; )

Kommentera

Bra beskrivning jns
                    vill bara tillägga att ofta när abborren jagar som mest frekvent kan man ha ett alldeles fantastiskt fiske bara en halvmeter under isen med "balansare"...jäkligt kul att sitta och titta ner i hålet då,och spännande...
                    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 123 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen