Ambassadeur! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur!

Hej! Jag undrar om Jb;n finns i högervevat utförande? Vad är skillnaden mellan Jb:n och Predator?
    Kan inte mycket om multirullar, men som tur är finns det nog en hel del av er där ute som kan hjälpa mig!

Tack

Predatorn har högre utväxling å finns även som högervevad .Äldre JB rullar saknar ju IAR å har gamla slirbromsen å bara 2 kastvikter. Finns säkert fler skillnader .
    Sen har du Inshore som är samma rulle som Predator fast med lägre utväxling å ingen tumtangent.

/Fredrik

Kommentera

Okej, högre utväxling, snabbare inspinning? Är det en fördel med tumtangent?

Kommentera

Skall du köpa en rulle köp JBn, predatorn är en inshore med högre utväxling endast som Fredrik nämde. - barnsjukdomar utav helvete har den oxå.

/M
        Mina Placeringar:
        2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
        2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikael S Visa inlägg
          Skall du köpa en rulle köp JBn, predatorn är en inshore med högre utväxling endast som Fredrik nämde. - barnsjukdomar utav helvete har den oxå.

/M
          Vad för sorts barnsjukdomar? Ramla in på jerkfisket i sommar och har just en predator. Den har då funkat utan några som helst problem för mig, än så länge. *peppar peppar*
          Besök min blogg! http://ehnlures.blogspot.se/

Kommentera

Jag ser då bara fördelar med att ha en rulle med högre utväxling !

Mycket skönare att slippa veva som en tok om man vill fiska "snabbare"
            Vill man fiska långsammare så är det inte heller några problem ! (såklart)

Tumtangent kan ju vara skönt för tummen

Kommentera

Ursprungligen postat av hiaqz Visa inlägg
              Vad för sorts barnsjukdomar? Ramla in på jerkfisket i sommar och har just en predator. Den har då funkat utan några som helst problem för mig, än så länge. *peppar peppar*
              Problem i början med att spolaxeln kärvade mot spolaxellagret, är vad jag vet fixat sedan länge..på Inshore och jag tror aldrig att Predatorn haft problemet...

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikael S Visa inlägg

/M
                Hej Mikael S.;

Jag har också en ABU Ambassadeur 5600C Predator som jag fiskat Gädda med sedan slutet av april i år. Den har fungerat perfekt för mig utan minsta problem och Ambassadeur Predator kan jag personligen varmt rekommendera till alla som fiskar Gädda mer än 200 dagar/år.

Vi får se om min Ambassadeur 5600C Predator håller lika länge som min allra första, mörkröda ABU Ambassadeur 5000SG som jag fick i present år 1952.

Jag tror inte att jag överdriver om jag påstår att jag fångat minst 15.000 Gäddor, varav drygt 150 över tio kilos vikt med hjälp av min röda Ambassadeur 5000SG på spöt. Pålitligare kvalitetsrullar än ABU´s Ambassadeurer finns nog inte på den här planeten...

Välj Ambassadeur 5600C Predator så slipper du ångra dig!

Old Firehand
                www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Jag kan inte hitta att Jb:n finns i högervevat alternativ, så jag har kanske inte så mycket val? Andra rullar som är bra för Jerk?

Kommentera

Ursprungligen postat av Andreas123 Visa inlägg
                    Jag kan inte hitta att Jb:n finns i högervevat alternativ, så jag har kanske inte så mycket val? Andra rullar som är bra för Jerk?
                    Nej precis som Jerklimpan skrev så är en av skillnaderna på rullarna att Predator finns även som högervevad.
                    De så kallade barnsjukdomarna som någon skrev om, fanns på Inshore och inte på Predator. De är lösta sedan länge, alla rullar det gällde kallades tillbaka till ABU.
                    Hög fart är inte farligt, hårda stopp är dock direkt livsfarliga.
                    Full fart spar tid
                    http://mrjojje.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 061 visningar
                    1 gilla