Vad har ni för fiskekläder? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad har ni för fiskekläder?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
    Jag har Geoff andersson Urus 3 jacka å byxor .Dom använder jag mellan 5-20 plusgrader är det kallare kör ja flytoverall .Ja tycker dom är bra många tycker att dom är dyra . Men kolla motsvarnde jackor på haglöfs å lundhags så är dom inte dyra.En bra haglöfs jacka eller Lundhags jacka kostar ju över 4000 kr .
    ja köpte Geoff stället för 3900 då fick man ju brallor också .

Kläder är ju en bra investring Geoff jackan är så pass snygg så den går att använda privat också.

/Fredrik
    Instämmer helt, du kommer nog inte att få på dig ett skönare ställ än Urus/Dozer!!

Jag har även ett Pinewood-set med lappland extreme-byxa och jackan Pyreneé, men är halvnöjd med det.

/Pontus

Kommentera

Kolla gärna på http://www.engelsons.se de har riktigt bra kläder till väldigt vettiga priser. Kör själv med byxor från Eurohunter. Har annars en Pinewood jacka som är bra. Kollar man på alternativa kläder och inte rena fiskeplagg, kan man hitta mycket vettigt bland arbetskläder som det dessutom ofta är rea på.
      Mvh Micke

Kommentera

Ursprungligen postat av mobetahl Visa inlägg
        Kläder med Gore Tex är det bästa.
        Haglöfs och Norräna gör bara extremt kvalitativa plagg.
        Lundhags motsvarighet till Goretex är bra grejer också.
        Geoff andersson är snygga men på tok för dyra...Finns snyggare och mer tekniska kläder att köpa för mindre än halva priset.. Kläderna på www.idefixteko.se tillexempel, de har högre vattenpelare och minst lika bra andningsförmåga.

Da Moose: Jag har kikat på de Norröna byxorna på utebutiken i Umeå, fan så fina! Funderar på köpa såna till våren.

Kan bara instämma, finns bara en nackdel, och det är priset (som man lätt halverar på outlets), och att man inte gärna klär sig i något annat när man vet hur bra man kan ha det. Att kunna fiska helt obehindrat trots väder och röra sig som om man vore naken.

Precis som när man köpt dyra spön eller andra fiskegrejor.

Pris/funktion så ligger ITABs kläder riktigt bra till.
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av mobetahl Visa inlägg
          Kläder med Gore Tex är det bästa.
          Haglöfs och Norräna gör bara extremt kvalitativa plagg.
          Lundhags motsvarighet till Goretex är bra grejer också.
          Geoff andersson är snygga men på tok för dyra...Finns snyggare och mer tekniska kläder att köpa för mindre än halva priset.. Kläderna på www.idefixteko.se tillexempel, de har högre vattenpelare och minst lika bra andningsförmåga.

Da Moose: Jag har kikat på de Norröna byxorna på utebutiken i Umeå, fan så fina! Funderar på köpa såna till våren.
          Du kommer inte bli missnöjd med brallorna. Själv stack jag givetvis en krok(inkl gädda) i låret förra hösten men jag lämnade bara in dem och fick dem lappade/sydda/limmade av deras sömmerska, kostade inte mer än 150 spänn eller nått.
          Tror jag fick ge strax under 3000:- för brallorna vilket känns rätt mycket men då har jag dem året runt, pimplade lake med Keldor och Rödingen i -30 med dem i vintras. Dubbla långfillingar under bara så var det lugnt. Så länge man rör sig lite iaf så funkade det.
          Istället för att bara se till prislappen så brukar jag räkna på hur många timmar jag kommer att använda kläderna. Säg att man kan ha brallorna i 2000 timmar innan de är utslitna, då har det kostat 1:50/timme att hålla röven torr.

Tierras jackor skall enligt uppgift också tåla riktigt mycket slitage, de är utvecklade för klättring/skidåkning etc så inte bara till att gå på stan med en onödigt dyr jacka i ett onödigt dyrt material. Kände på deras Prime-jacka och den skulle uppfylla mina krav tror jag, inget foder utan riktigt lätt att packa undan. Jackan använder man ju betydligt mindre än byxorna så den får inte ta för stor plats undanstoppad.
          Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
            Kan bara instämma, finns bara en nackdel, och det är priset (som man lätt halverar på outlets), och att man inte gärna klär sig i något annat när man vet hur bra man kan ha det. Att kunna fiska helt obehindrat trots väder och röra sig som om man vore naken.

Precis som när man köpt dyra spön eller andra fiskegrejor.

Pris/funktion så ligger ITABs kläder riktigt bra till.
            Instämmer med. Har Geoff byxor Urus 2. Väldigt dåliga på att stå emot vatten vilket framgår om läser om dem innan man köper dem. Tål vattentryck på 2500m vilket inte är ngt vidare
            Urus 3 har jag för mej tål 3000m.
            Kläder som är bättre än det till halva priset hittar du på vilket Intersport eller Stadium som helst.
            Gore Tex vill jag minnas tål 28.000m vilket min North Face jacka visat för mej flera ggr.
            Nästa gång det blir nya fiskekläder kommer jag satsa på mer kvalitetskläder tex North Face, Lundhags, Haglöfs, Thierra, Listan kan göras lång.
            Finns säkert en del fiskekläder som håller måttet men Geoff gör det inte enligt mej
            Har kollat en del på Fristads kläder med Gore Tex.
            Inte dom snyggaste men verkligen bra grejer och inte får du mer fisk för du har "heta" fiskekläder.
            Skitfiske på er
            Tobbe.J

Kommentera

Alla verkar gilla Geoff Anderson. Men utan att ha testat dem verkar de himla stora och ej slimmade. Har jag uppfattat det fel?
              Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!

http://salmotruttasyd.blogspot.com/

Kommentera

Helly Hansen seglar jacka.

Brukar inte frysa i detta iaf.

Kommentera

Är man välbyggd så är de väl rätt slimmade. Har haft mitt Geoff ställ i 4 år nu. Kör det året om, utom sommardagar förstås. Varierar bara det jag har under mellan inget, underställ, mjukisar. 1,2,3 tröjor osv. Vill aldrig mer vanka runt i nån flyoverall. Jag är helnöjd med Geoff. Polaren har dock slitit ut sina byxor men det efter extrema fiskepass under extrema förhållanden i extrema antal. På fötterna har jag ett par rejäla kängor från graninge. De kostade 3 papp men är helt klart värda det. Efter en del skavsår efter långa ismetepass innefattande halvmils promenader i midjehög snö så sitter de nu riktigt gött och fryser om fötterna gör man aldrig numera
                  Feskepöjk

www.freewebs.com/specimenstalkers

Kommentera

Kinetic Waterspeed+ Oceans pangväst. Och en FISKARBODEN keps på det såklart.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flinus Visa inlägg
                      Alla verkar gilla Geoff Anderson. Men utan att ha testat dem verkar de himla stora och ej slimmade. Har jag uppfattat det fel?
                      Angående Geoff Andersson så för mindre än halva priset får du nästan lika snygga och mer vattentäta byxor och jacka med minst lika bra andningsförmåga på både idefixoteko.se eller pinewood.se

Vill du gå all in så titta på haglöfs, norröna lundhags, tierra etc. och deras gore-tex skalplagg
                      Senast ändrad av mobetahl; 2010-10-25, 20:28.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 526 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34