Vad har ni för fiskekläder? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad har ni för fiskekläder?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad har ni för fiskekläder?

Hejsan

Vad använder ni för fiskekläder? Jag behöver köpa nya och vet inte riktigt hur man ska lägga upp det. Har ni en vadarjacka och en vanlig fiske/frilufts - jacka? Jag tycker ofta att fiskejackor blir för klumpiga. Finns det någon vadarjacka som funkar till att även ha som fiskejacka. Jag har ibland haft hängsle byxor samt vadarjacka och det jag funkat bra.

Skriv gärna hur er garderob ser ut och vilka märken ni gillar. Det känns ju som man kan köpa på sig hur mycket som helst och hade uppskattat lite råd.
    Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!

http://salmotruttasyd.blogspot.com/

Jag har en Scierra vadarjacka som jag köpt på Tradera billigt, vet inte modellnamn eller så och den är stor och bylsig men jag tycker definitivt inte att den är i vägen när jag fiskar. Men jag hade mina reservationer innan jag prövade att använda den. Mitt råd är alltså att pröva någon kompis jacka i en fiskesituation om du kan, alternativt pröva i affären. Jag har däremot en väldigt billig fiskeväst som verkligen inte hjälper till när jag ska fiska ;-)

Är det riktigt dåligt väder kör jag med mina Loopvadare (adventure?) under ett par båthängselbyxor (köpte på outlet billigt) då blir jag definitivt inte blöt på underkroppen iaf, men regnar det bara tillräckligt mycket så blir du förr eller senare blöt på överkroppen ändå oavsett vad du har på dig. Jag ska ut i helgen och om det blir regn kör jag nog en tunn regntät jacka under vadarjackan, då borde man vara torr ett tag iaf.
    Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

En vindjacka och sköna vindtäta byxor med underställ och keps och ett par rejäla kängor funkar bra på vår sommar och tidig höst!

Kommentera

Jag tycker Loop Opti verkar bra, då den är lite längre i ryggen. Men hur är egentligen kvaliteten på Loop? Men använder ni era vadarjackor till mer än att vada?
        Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!

http://salmotruttasyd.blogspot.com/

Kommentera

Det kör jag med och jag är mycket nöjd

Kommentera

Jag föredrar en lite längre jacka, böjer man sig i båten eller om det är väldigt blåsigt så drar det in så mycket kall luft i ryggslutet. Har i dagsläget en Geoff Andersson jacka av första modellens Dozer, har kört den i 8 år kanske och är ganska nöjd även om den inte stoppar vattnet 100%-igt.
            Hade tänkt skaffa en Goretex Pro Shell jacka till våren, Tierra Prime ligger nära till hands.

Som byxor kör jag nu Norröna Dovre, kostade en bra slant men är sköna och vattentäta.
            Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Som det är nu, då är det bara flytoverall som gäller!! Det kan bli ett nytt Pinewoodset jacka+byxa till våren?

Jag vill som Flinus höra mer om vad ni tycker fungerar för er!

M
              Mats Söderholm

0702300493 eller mats@umeafishing.se

umeafishing.se

PB: Gädda 16580g (jerk) 16100g (ismete) Abborre 1380g

Kommentera

Jag kör med Pinewood Ancona stället, tidig höst, vår och sommar. Riktigt schysst ställ om man inte vill lägga en förmögenhet på kläderna. Vattenavstötningen funkar utomordentligt för det priset och är vindtät. Kör med underställ och typ Joggingdress under så funkar det klockrent!

När det börjar bli kallare blir det Flytoverallen! :-)
                www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

Kommentera

Jag har antigen mina jaktbyxor Chevalier Ranger om det är kallt och jag ska sitta still, vid tex mete efter gädda eller annan fisk under senhöst, vinter och vår eller om det är varmare har jag långkalsonger, eller fleecebyxor under mina didrikssons byxor som tål lagom regn men är grymt vindtäta. Jacka är antingen min fjällräven jacka eller didriksson beroende på tillfälle och väder. Är det rörligare och torrt väder så har jag ofta didrikssons jackan med en ullkofta över blir varmt och skönt, dock inte bra när det regnar. Vid vadarfiske har jag mina neopren Kinetic och vadarjacka av Ron Thompsson eller nått sånt smäckmärke, den funkar kanon och är billig i förhållande till andra.
                  KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

Jag har ett par "gamla" snickarbyxor i cordura och en vatten- och vindtät arbetsjacka från Blåkläder.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 073 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art