Bästa jerkspöt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa jerkspöt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Köpte mig ett Daiwa Luna Predator 180g idag, valde mellan det och Bft Bandit, Detta kändes skönare samt att det var kort skaft, vilket jag uppskattar. Ska bli kul att testa det imorn.
    Besök gärna min blogg, Fiskebröder i söder

http://www.fishbrain.com/Carlsson
    http://www.ichtys.se

Kommentera

Hej Elit! UTAN TVEKAN Bft Bandit! Har kanske haft 7-8 olika jerkspön men detta slår allt! Det finns i 7,3 & 6,6 fot. Smaken är som baken om man vill fiska med ett lite längre eller kortare spö men båda är grymt sköna! Skittfiske!

/Team Perax, Jon Persson
      /Team Perax, Jon Persson
      http://teamperax.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Rullknäckarn Visa inlägg
        Ingen kraft i klingan?! Jag har testat hur många spön som helst, Powermesh, BFT Bandit 7´3, FigRig, G Loomis, St Croix, de flesta Strike Pro spöna 110-150-180g, Woody 250g, Piglet Evo2 mfl. Det finns inget som slår Lunat på fingrarna.. Mer ryggrad men samtidigt följsamt finns nog inte på marknaden idag!! Visst det är mer stake i ett G Loomis Muskie Jerkbait eller ett FigRig men det är som att fiska med en telefonstolpe!! Nästa spö blir ett Daiwa Luna till 120g!! Har 180g versionen nu om det inte framgick!

Robban.
        Personligen tycker jag inte att något av Daiwa spöna blev speciellt bra... de lovar mkt och många pratar bra om dem. Tycker dock att de flesta spön (Daiwa ingår) som har anpassats efer den svenska marknaden är rätt klena, överklassade!

Tex Daiwa luna 180g versionen har jag fiskat med och de går ju att kasta 150g beten med, MEN de gå absolut inte att driva större beten (över 120g) bra genom vattnet utan att spöt svampar, sviktar eller vad man nu vill kalla det!

Nu beror de klart på hur man vill fiska, med vilka beten osv, då kan de kanske duga..
        De spön jag skulle rekommendera är rätt grova spön: st.corix, fig-rig, tyngre cwc spön samt Diamondback!
        Det gäller att ha en kraftig ryggrad för att kunna föra betena bra genom vattnet! De ska inte svampa i "jerket"
        Lovordar Diamondback the wand 6,9! Det absolut bästa jerkspöt jag känt på! bra kraft och grym kännsla, lätt osv!

Men allt är personligt, tycke och smak!

/Hoffmann

Kommentera

Ursprungligen postat av Rullknäckarn Visa inlägg
          Ingen kraft i klingan?! Jag har testat hur många spön som helst, Powermesh, BFT Bandit 7´3, FigRig, G Loomis, St Croix, de flesta Strike Pro spöna 110-150-180g, Woody 250g, Piglet Evo2 mfl. Det finns inget som slår Lunat på fingrarna.. Mer ryggrad men samtidigt följsamt finns nog inte på marknaden idag!! Visst det är mer stake i ett G Loomis Muskie Jerkbait eller ett FigRig men det är som att fiska med en telefonstolpe!! Nästa spö blir ett Daiwa Luna till 120g!! Har 180g versionen nu om det inte framgick!

Robban.
          Det var där skon klämde, jag kanske fattade fel, trodde det var 120-grammaren som var 6'10'', den har mindre ryggrad än mitt savagear xlnt light klassat 100 gram, vilket jag i sin tur passar bäst med beten runt 30-55 gram, svampar duktigt långt ner i klingan redan vid 70-80 gram... Vilket jag tycker är totalt värdelöst! Men alla gillar olika, finns ju massa folk som ser nån slags 'känsla' i mjuka spön ;] Kanske jag som blivit jenkarskadad o vill ha mycket ryggrad o styva(men lätta) spön för ultimat känsla.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 291 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art
          av .art