Tråden flyttad på användares (icke ts) begäran. Håller med om att den inte passar under mothugg men vet inte riktigt var den skulle passa in bättre, prövar här på ljugarbänken. Vill ts ha den någon annanstans så får han gärna höra av sig.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Kustbevakningen jagar oss
Collapse
X
-
Det är väldigt luddiga regler. Bästa är ju att ha fångstbegränsing å ett max å ett minimimått .
Men nu är det som det är .
Ja hitta en länk där det står vad handredskap är.
Det står ju metspö . kastspö . Hade det stått metspön kastspön hade det vart en annan sak .
Men spö =singularis dvs 1 . Så mycket kom ja i håg från skolan .
/Fredrik
Kommentera
-
Varför önskar så många skitungar här att han/dem ska få höga böter? Han frågade _hur_ mycket i böter det kan bli, och om någon annan varit i samma sits. Han skrev inte att KB var dumma i huvet som gjorde det dem gjorde eller dyl.
Visst, har man fått en tillsägelse och man ändå upprepar misstaget så är det ju klart man får skylla sig själv, men att ÖNSKA att någon ska få höga böter för ett regelbrott, som säkert 99.9% av er som önskar att han/dem ska få höga böter också har gjort, är bara så jä*la löjligt. Snacka om dubbelmoral.
Ni kan inte ärligt säga att ni ALDRIG gjort något regelbrott vad gäller fiske?
Vem har inte satt sig och metat en fredag kväll vid nåt trevligt ställe och tagit ett par kalla, eller provat nya spöt med ett par kast i ett vatten där man behöver egentligen behöver fiskekort, eller haft fler än ett spö per skalle med sig när man trollar trots att man inte får, osv osv.
Om ni nu inte har gjort något olagligt i era liv så måste ni vara prästens son eller något.
Kommentera
-
Kunde inte sagt det bättre!Ursprungligen postat av Asys85 Visa inläggVarför önskar så många skitungar här att han/dem ska få höga böter? Han frågade _hur_ mycket i böter det kan bli, och om någon annan varit i samma sits. Han skrev inte att KB var dumma i huvet som gjorde det dem gjorde eller dyl.
Visst, har man fått en tillsägelse och man ändå upprepar misstaget så är det ju klart man får skylla sig själv, men att ÖNSKA att någon ska få höga böter för ett regelbrott, som säkert 99.9% av er som önskar att han/dem ska få höga böter också har gjort, är bara så jä*la löjligt. Snacka om dubbelmoral.
Ni kan inte ärligt säga att ni ALDRIG gjort något regelbrott vad gäller fiske?
Vem har inte satt sig och metat en fredag kväll vid nåt trevligt ställe och tagit ett par kalla, eller provat nya spöt med ett par kast i ett vatten där man behöver egentligen behöver fiskekort, eller haft fler än ett spö per skalle med sig när man trollar trots att man inte får, osv osv.
Om ni nu inte har gjort något olagligt i era liv så måste ni vara prästens son eller något.I tried sniffing Coke once, but the ice cubes got stuck in my nose.
Kommentera
-
Jag har gjort en hel del olagligt i mitt liv. Ibland medvetet, ibland pga okunnighet. Men varje gång har jag tagit mitt straff utan att gnälla över annat än min egen dumhet. Har man som TS blivit varnad en gång och trots det fortsatt, oavsett om man anser att KBV gjort fel eller inte, så känns det otroligt korkat att gnälla när man sen åker fast. Spelar man spelet får man ta konsekvenserna.
//StefanSenast ändrad av Rudan; 2010-10-22, 22:49.Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.
´til things are brighter, I´m the man in black
Kommentera
-
Värsta du kunde dra till med eller? Ditt inlägg tar nog ändå priset. Att börja blanda in partipolitik är bara löjeväckande i sammanhanget.Ursprungligen postat av Fiskarnsthlm Visa inläggDen här tråden säger mer om skribenterna än trådskaparen. Det är en fiskepolare/helt vanlig kille vi snackar med, ingen sverigedemokrat!
Skärpning![FONT=Verdana][/FONT]
Kommentera
-
Muhahhahaha.Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inläggOj, har en ofödd idiot skrivit i denna tråden?
I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.
Min Blogg
http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
http://www.sportfishinglovers.se/
Kommentera
-
Kul att läsa, synd att folk inte anar hur många som kör med bottennät som inte syns förrän man fastnar i dem.
Känns ju som att om killen fiskar med bottenmete med några extra spön inte skadar ett skit jämnfört med mr rannikkohurri som lägger dolda nät.
Hur många av dem åker fast? ? ? Oj visst ingen..
Kommentera
-
Det var skönt att höra att jag inte brutit mot gällande regler. Jag vill klargöra att jag inte uppmanar till att bryta regler/lagar. Mitt resonemang är att man får ifrågasätta och om möjligt få politiker att ändra reglerna. Givetvis ska lagar följas - total anarki är jag absolut inte för.Ursprungligen postat av Tumlaren Visa inläggDenna regel om ett spö gäller bara vid de så kallade fria vattnen (altså de som det blev fritt fiske i 1984, inte de vattnen som var fria innan). Här nere i Skåne har vi haft fritt fiske i alla tider.
Ni som gnäller om att det är fel regler och att man skall skita i dem och göra som man vill, kom inte och gnäll här på forumet när ni åker fast, jag tycker inte synd om er.
Tumlaren
Att sedan på ett forum, som vissa, uppmana till att bryta lagar är ju ett lagbrott i sig. Dessutom bryter man även mot reglerna för FS.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 123 visningar