Ursprungligen postat av pasi75
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Kustbevakningen jagar oss
Collapse
X
-
Har själv tjuvfiskat många ggr! Men med ålderns höst insett att ända sättet att vinna en diskussion är att man själv inte har gjort nått! Om det är en dum lag så måste det finnas andra sätt att lyfta en debatt! Kan inte förstå hur vi så kallade sportfiskare ska kunna vinna en debatt där vi själva bryter mot dom regler som finns! Sen står vi och spyr över nätfiskare och dyl! Kan inte se vilken som är bättre el sämre när sånt här händer....
Kommentera
-
Hoppas att du har tänkt till ordentligt! Många mark o fiske rättsinnehavare vill ju ta bort det fri fisket som är unikt för sverige och dom har dessutom regeringen på sin sida .. Att dra vissa frågor till sin spets kan vissa sig dyrt! Ett talesätt från mina hemtrakter är att du ska inte väcka den björn som sover!!!Ursprungligen postat av BSSWEDEN Visa inläggTack för lite uppmuntran och förståelse
Kommentera
-
Kan inte någon flytta denna tråd? Alla diskussioner är naturligtvis bra att föra, men förstasidans "mothugg" är nog inte ämnat till liknande inlägg utan som beskrivet gärna välformulerade och inspirerande fisketurer. Vill man fråga om någon vet vad dagsböter i liknande ärende kostar så kan man göra det i tex kategorin "Ljugarbänken". Inget illa menat BSSWEDEN, men jag tror bestämt att det tråden inte hör hemma på "mothugget".
Mvh
Lubbe
Kommentera
-
Tack Lubbe, kunde inte ha sagt det bättre själv :-)Ursprungligen postat av Fiskkonservator Lubbe Visa inläggKan inte någon flytta denna tråd? Alla diskussioner är naturligtvis bra att föra, men förstasidans "mothugg" är nog inte ämnat till liknande inlägg utan som beskrivet gärna välformulerade och inspirerande fisketurer. Vill man fråga om någon vet vad dagsböter i liknande ärende kostar så kan man göra det i tex kategorin "Ljugarbänken". Inget illa menat BSSWEDEN, men jag tror bestämt att det tråden inte hör hemma på "mothugget".
Mvh
Lubbe-
Kommentera
-
Håller med digUrsprungligen postat av Fiskkonservator Lubbe Visa inläggKan inte någon flytta denna tråd? Alla diskussioner är naturligtvis bra att föra, men förstasidans "mothugg" är nog inte ämnat till liknande inlägg utan som beskrivet gärna välformulerade och inspirerande fisketurer. Vill man fråga om någon vet vad dagsböter i liknande ärende kostar så kan man göra det i tex kategorin "Ljugarbänken". Inget illa menat BSSWEDEN, men jag tror bestämt att det tråden inte hör hemma på "mothugget".
Mvh
Lubbe
Har länge funderat på i vilken tråd skulle jag skriva om detta.
"Ljugarbänken", är det inte där man ljuger bara
BS
Kommentera
-
Jag trollar nästa enbart. I vissa sjöar här, är det en del arslen som klubbat mängder av fisk under måttet, kört med mer spön än tillåtet, parkerat bil o trailer som idioter och dom har kallat sig sportfiskare/trollare. Ja då blir det plötsligt trollingförbud. När man frågar varför får man förklarat det jag skrev. Då skiter markägarna i att det är 1-3 pers som inte sköter sig, blir att man drar alla över samma kam när man stoppar fisket för 20 som sköter sig på grund av att några inte kan följa regler.Ursprungligen postat av BSSWEDEN Visa inläggVåra böter kommer VI att betala inte Mikko på Forumet.
Varför ska du bli bortkörd om du är seriös??
Varför ska du inte bli dragen över samma kam, regler gäller alla
Böterna får du gladeligen betala själv. Du vart ju varnad tidigare. Varför käfta om saken? Du gjorde fel, du fick en varning (snällt tycker jag), du ger blanka fan i den och dom kikar förbi igen. Klart som fan du har gjort dig förtjänt av böterna.
Trevlig kväll.
Kommentera
-
Oj, har en ofödd idiot skrivit i denna tråden?Ursprungligen postat av Lasselano Visa inläggTänker inte kopiera något citat här, men har precis konstaterat att den sista idioten inte är född ännu.
Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 123 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av uditsen
2025-07-29, 09:05
|
||
|
Startad av Kulfisk, 2021-10-03, 21:21
|
15 svar
1 073 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Kulfisk
2025-08-24, 13:59
|
||
|
Startad av Xerup, 2022-07-26, 12:01
|
104 svar
6 679 visningar
2 gillar
|
Senaste inlägg
av Xerup
2025-10-19, 20:04
|
||
|
Startad av Peter B, 2022-11-29, 19:33
|
53 svar
5 388 visningar
10 gillar
|
Senaste inlägg
av anteman
2025-04-12, 08:06
|
||
|
Startad av Classe69, 2023-04-12, 20:23
|
68 svar
3 584 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg
av engqvist
2025-12-28, 22:06
|

Skönt att läsa att dom gör sitt jobb! Otroligt korkat av er att fortsätta
. Hoppas på dryga böter. Synd dom inte tog era grejer. Men det kanske dom gör senare.
Kommentera