Värde Rapala Original 18cm Floating? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Värde Rapala Original 18cm Floating?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Värde Rapala Original 18cm Floating?

Jag sålde ett sådant bete i färgen röd/vit. Det gick för 330kr. Jag skule vilja veta vad som gjorde att den blev så dyr när jag hade tre stycken till i andra färger som endast gick för ca:70kr.
    Någon som vet något om denna wobbler.

Helt enkelt för att det bara blir helt galet på Tradera ibland, är det 2 st som får för sig att de skall ha betet så går det ibland upp sjukt mycket. Även om betet går att köpa billigare i affären fortfarande.

Jag sålde en Phantom Tail nyss, skrev i annonsen Nypris 229:-. Betet gick för 270:- + frakt utan krokar. Lundgrens har den på lager för 229:-.

Att en del äldre beten som inte går att köpa kan gå dyrt kan man ju förstå, men nya beten gör det är ju riktigt konstigt. Bara att le och vara glad om man är säljare.
    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose Visa inlägg
      Helt enkelt för att det bara blir helt galet på Tradera ibland, är det 2 st som får för sig att de skall ha betet så går det ibland upp sjukt mycket. Även om betet går att köpa billigare i affären fortfarande.

Jag sålde en Phantom Tail nyss, skrev i annonsen Nypris 229:-. Betet gick för 270:- + frakt utan krokar. Lundgrens har den på lager för 229:-.

Att en del äldre beten som inte går att köpa kan gå dyrt kan man ju förstå, men nya beten gör det är ju riktigt konstigt. Bara att le och vara glad om man är säljare.
      Nej, så är det inte alls.

Det beror helt enkelt på att färgen inte går att få tag på i Sverige längre och att betena är bra och snabbt blir söndertuggade.
      sigpic

Kommentera

Håller med ovanstående. Färger som gått ut kan vara riktigt attraktiva!

Kommentera

är både och, har man gett sig fan på att vinna ett drag så har man!

Kommentera

Sen får ni inte glömma att det finns samlare, dom köper inte för att fiska med.

Saknas en viss färg av någon modell så kan dom betala va som helst. Vissa HiLo i udda färger blir hur sjukt dyra som helst, och dessa finns också att köpa nya (inte den färgen dock) för 100-ingen.
            Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Insåg inte att Rapala i Rödvit hade utgått ur sortimentet, såg den faktiskt i en butik för inte länge sen. Man kanske skulle åka dit och köpa för att sen sälja och tjäna BIG $$$.

En sak som jag inte förstått över dessa dyra beten är varför man inte skickar in ett bete till nån som är bra på att måla istället för att köpa en Buster för 395:- + frakt. En ny originalbuster eller en söndertuggad man har hemma måste bli fan så mycket billigare att få målad och sen etexad än att köpa betet för 395:-.

Rapala i Rödvit klarar man ju t.ex. av att måla själv även om man har skolkat på varenda bildlektion i hela grundskolan. 2 burkar spraylack kostar ju inte mycket. Måla betet vitt, några varv maskeringstejp och sen rött huvud.

Jag tycker iaf att det är helt sjukt när en del beten drar iväg i pris. Men det är samma beteende som man kan se på vanliga auktioner ibland, 2 som bara ska ha prylen och de bjuder över varandra utan att egentligen tänka på vilka pengar de bjuder. Jag kan tänka mig att det blir en hel del ekonomisk ångest efteråt.

Glömde skriva att exemplet med min Phantom Tail, den går att köpa ny i exakt samma färg.
              Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose Visa inlägg
                Insåg inte att Rapala i Rödvit hade utgått ur sortimentet, såg den faktiskt i en butik för inte länge sen. Man kanske skulle åka dit och köpa för att sen sälja och tjäna BIG $$$.

En sak som jag inte förstått över dessa dyra beten är varför man inte skickar in ett bete till nån som är bra på att måla istället för att köpa en Buster för 395:- + frakt. En ny originalbuster eller en söndertuggad man har hemma måste bli fan så mycket billigare att få målad och sen etexad än att köpa betet för 395:-.

Rapala i Rödvit klarar man ju t.ex. av att måla själv även om man har skolkat på varenda bildlektion i hela grundskolan. 2 burkar spraylack kostar ju inte mycket. Måla betet vitt, några varv maskeringstejp och sen rött huvud.

Jag tycker iaf att det är helt sjukt när en del beten drar iväg i pris. Men det är samma beteende som man kan se på vanliga auktioner ibland, 2 som bara ska ha prylen och de bjuder över varandra utan att egentligen tänka på vilka pengar de bjuder. Jag kan tänka mig att det blir en hel del ekonomisk ångest efteråt.

Glömde skriva att exemplet med min Phantom Tail, den går att köpa ny i exakt samma färg.

Ja, självklart är det en faktor att många som bjuder på Tradera är riktigt dumma i huvudet och bjuder överpris på någonting som finns i handeln. Sen är det ju faktiskt så att Red Head har utgått från sortimentet på Rapala Original, man lär sig något nytt varje dag

Kommentera

Hej.

sorry, i can not write in SWEDISH but i hope it is OK.

the F18 RH is a collectors item.
                  it is not possible to take some paint and do-it-yourself, because this is the last thing a collector wants, he wants them NIB (new-in-box) in as good condition as possible and in original condition.

i have been trying myself several times to buy one of these F18 RH from tradera, and i am crazy, but not that much ...

as far as i know, the F18 RH was only sold in SWEDEN sometime in 1990s and in JAPAN. nowhere else in the world.
                  the JAPAN model is making $100 or more easily on ebay.

and no, this is not the most expensive rapala; some collectors are paying for very rare models $200, or even over $300.

do not buy all RH now. the color is not discontinued. they still make it in many models, tex MAGNUM.
                  but on the Original Floating it is rare, and the F18 is the rarest of all.

good luck rapala hunting,
                  wolfgang

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 285 visningar
                  1 gilla