Big Bandit nu som Tail? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Big Bandit nu som Tail?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Big Bandit nu som Tail?

Läs där.

Hittar dock ingen nyhet om detta på cwc's hemsida. Någon som har nån mer info?
    Vill ha, nu! Känns som detta bete kan komma att bli en ny favorit.
    Vad tror ni?

Kommer den så blir det nog riktigt riktigt hett! =) Ska inköpas!
    Men känns som om den borde vara längre än 22 cm, har du gjort banditen mindre eller är svansen inte inräknad? om den inte är det är ju banditen 2 cm längre =)

Kommentera

södersport har gjort reklam för att dom ska få in big bandits med tail.. RIKTIGT läckra!
      Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Som jag har förstått det hela så är det på gång, men de har blivit försenade från tillverkaren. Planen var nog att de skulle haft premiär i våras. Bara löst snack som jag hört av handlare, vet inte om det ligger något i det, men det verkar ju vettigt.
        En sportfiskares tankar om livet i allmänhet och fiske i synnerhet!
        http://mothugget.blogspot.com/

Kommentera

De gjorde väl reklam för dessa beten redan förra senvintern om jag inte minns galet, de måste vara rejält försenade.
          Men det är flera företag som har problem med att få loss kapacitet för tillverkning även i Kina eller andra "lågkostnadsländer". Den ekonomiska krisen gjorde att många företag drog ner sina personalstyrkor rejält och stängde vissa fabriker helt, att sen gasa på för fullt med tillverkning går inte så fort. Folk skall anställas och läras upp m.m. Det har blivit en ganska lång startsträcka.

Men detta kommer garanterat att bli ett riktigt "hett" bete, men jag kommer inte att få någon 10+ på det heller så det är lika bra att strunta i att köpa det.....
          Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Aldrig varit förtjust i tailbeten, men funkar säkert!

Kommentera

Känns lite som ett dåligt försök att göra lite extra flis på tail-trenden. Men vem vet, den kanske kickar rumpa med Mctail?
              Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Min uppfattning av jerkbaits med en tail är att de ofta är bra om fisket är segt, blir som en liten extra knorr som rör sig lite när betet stannar upp och detta ksnak utlöser hugget. Jag har fiskat en del med Birkans tailbeten och de har gett bra då andra beten utan tail kammat noll, just såna här sega dagar då man funderar på vad fan man gör ute i båten när man kunde sitta i soffan med en varm kaffe och istället drömma om storgäddan man hade kunnat fånga.

Nackdelen med dem är att tailarna blir ju en aning söndertuggade och ibland efter bara nån gädda. När de skall bytas så måste man ju limma och då behöver ju betet vara ganska torrt för att det skall gå bra.
                Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose Visa inlägg
                  Min uppfattning av jerkbaits med en tail är att de ofta är bra om fisket är segt, blir som en liten extra knorr som rör sig lite när betet stannar upp och detta ksnak utlöser hugget. Jag har fiskat en del med Birkans tailbeten och de har gett bra då andra beten utan tail kammat noll, just såna här sega dagar då man funderar på vad fan man gör ute i båten när man kunde sitta i soffan med en varm kaffe och istället drömma om storgäddan man hade kunnat fånga.

Nackdelen med dem är att tailarna blir ju en aning söndertuggade och ibland efter bara nån gädda. När de skall bytas så måste man ju limma och då behöver ju betet vara ganska torrt för att det skall gå bra.
                  Jag kör bara med Zonkers Mctail och med en tändare fixar man lätt till problemet (funkar även bra till engångsgrill och ev. cigg) Har ännu inte, efter 100 + st, behövt att byta ut tailen.
                  Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

McTail och Phantom Softtail duger för mig, men säkert går det att pröva en.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 123 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen