Så går det när man är snål.... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Så går det när man är snål....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

mm men det sura var att den var den wobblern som har funkat bäst nu på våren!! Attans såg ju att wenerstöms i norrtälje inte har öppet i morrn hmm då få man väl åka in på tisdag då
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Trist. men man lär sig. Ett annat bra beteslås är roscoes som håller för det mesta i fiskväg.
      Hälleflundrafiskare

Kommentera

jaja, av skadan blir man vis sägs det... men det vet du väl vid det här laget?

det är alltid de bästa som försvinner... för det är ju de man använder... olyckligt sammanträffande.

För mig var det *peppar peppar* vääääldigt länge sedan jag sumpade ett drag / wobbler... men några stycken *host* har man väl lämnat kvar på botten och i fiskar under livet...

Kommentera

Det är dyrt att köpa billigt

Kommentera

Å andra sidan så kan det gå åt h-vete ändå!

Har under förra säsongen använt ProLeader (45 kg), samma tafs för över 100 gäddor (sen såg den sliten ut så den byttes ut mot en ny). Har dock hör en hel del om att folk varit missnöjda med dom, så för att vara på den säkra sidan så köpte jag 28 punds 7 strand - den plastöverdragna! (brukar köra med 20-pundaren till ismetet och förutom att den kinkar en del så har den fungerat bra).

5:e kastet satt lite långt in i vassen, ryck... och tafsen gick av mitt på... skit! Nåja, kunde åka fram och hämtade min härligt söndertuggade papegojzalt som satt kvar i vass-stråt (över ytan). Hade ett kortare pass utan problem, men idag under dagen fick jag ett bottennapp, och tafseländet gick av i fästet mot beteslåset (inte i den hopbrända knuten, utan i loopen runt beteslåset...) Tack och lov så var det en ny Zalt, så det fanns ingen nostalgi i draget, det hade inte ens hunnit få ett tuggmärke... Men ändå!

Börjar fundera på om jag inte skall gå tillbaka till ProLeader igen! Eller har någon nått annat förslag?

/D

Kommentera

Vilka lekande kör du? Jag förespråkar kullager lekande, hindrar
              att lina, tafs tvinnar sig och minskar belastningen på haken inbillar jag mig.
              Som sagt djävulen sitter i detaljerna, kvaliten på småsaker som krok, lina, hakar, tafs och
              lekande kan avgöra emellan succé och fiasko...
              How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Originally posted by E.J. Snål
                Det är dyrt att köpa billigt
                Jag känner igen uttrycket
                Jag tror att jag vet vem som ligger bakom den fyndiga signaturen!
                Att fiska är ju faktiskt riktigt kul!

Kommentera

Det är bättre att göra egna tafsar som håller bättre. Jag har oxå haft tafsar som fallerat och d e drygt. Köp tafswire, beteslås, lekande och wirelås. Därefter är det bara att nypa ihop det i önskad längd.
                  Var e grynnan nu igen.....((Bonk))...där va den ja........

Kommentera

Ja, så kan det gå om man använder sig utav beteslås med Snaplock. Crosslock är standard för mig. Förövrigt så köper jag mina crosslocks lika billigt som snaplocks, så det är ett logiskt val för mig.

Kommentera

Originally posted by Bubblefish
                      Det är bättre att göra egna tafsar som håller bättre. Jag har oxå haft tafsar som fallerat och d e drygt. Köp tafswire, beteslås, lekande och wirelås. Därefter är det bara att nypa ihop det i önskad längd.
                      Det har ingen betydelse om man gör egna tafsar eller köper färdiga. Snaplock beteslåset suger hursomhelst och blir svagaste länken. Fast jag håller med om att det är bättre med egen tillverkade tafsar i den meningen att man själv väljer längd, etc, sedan blir det väl billigare med?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 038 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art