Läste ni om han med rörtången? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Läste ni om han med rörtången?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Originally posted by Danne
    Min mamma, pappa, flickvän, snygga och trevliga damer, vänner mm är mer värda än andra männsikor.
    Att ens sätta ett värde på e människa är ganska äckligt, men du kanske är nazist?

Kommentera

Människor är egoistiska oavsett vad godnattsagorna säger.

300 okända människors död eller din mor/far/ flickvän/bästa väns död, vad skulle ni själva välja?

Men för att krångla till det så är vi solidariska och hjälper andra människor, men det kanske också är egoistiskt i grunden?
      Man mår bra och blir glad när man lyckats hjälpa någon annan, åtminstonde jag.

Vad har detta inlägg med fiske att göra?
      Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Klart som tusan man är egoist.

Om du fick ge ditt liv för två andra männsikors liv. Vilket är dit beslut?

Vem tycker du minst synd om. Anna Lindh´s död eller Hitlers död?
        Javisst - ytterligheter. Men likväl värderingar!

Vi är egoister i det mesta vi gör. Att BRY sig om sina medmänniskor eller andra livsorganismer är en annan sak.

Kommentera

och än en gång, så känns detta som en tråd som kan fortsätta i all oändlighet. och inget nytt eller vettigt kommer att bli sagt. jag vågar garantera att 99,99% av det som sagts och kommer att sägas, har redan skrivits i just detta forum ett antal gånger förut. så låt slippa! snälla! det finns så många olika åsikter och lika många sätt att missförstå, eller vilja missförstå, vad folk skriver. självklart står det alla, och envar, fritt att fortsätta denna debatt. men finns det något seriöst i önskan att göra sig förstådd, och att förstå, så gå först igenom samtliga andra trådar som behandlar ämnet först. börja gärna med tråden "faaaann vad många köttfiskare...". självklart så är det bara för oss att strunta i att läsa, men det är många nya som kommer in och kan lätt få intrycket att vi bara är en bunt bigotta gnällmånsar. eller att detta är någon form av "friluftslunarstorm". när så många kompetenta fiskebröder (och fiskesystrar, som lyser med sin frånvaro) bjuder på råd och tips och all sin erfarenhet, har vi möjlighet lära oss och andra så ofantligt mycket. tag till vara på det, och njut istället av all information som finns att tillgå. detta är inte ett angrepp på någon person, utan en generell vädjan.
          achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
          \m/

Kommentera

Don efter person! En rör-tång skulle knappast döda ett rådjur i första stund. Om du däremot hade använt en enorm slägga i plytet på den så snackar vi kanske samma förutsättningar. Och skulle någon dra en slägga i plytet på ett rådjur skulle jag även vara den som gratulerar. Otroligt manligt :-)
            inte fixa ett rådjur med rörtång???? tillåt mig små le......Ett rådjur dör ta mej fan då du tittar elakt på det..! Du har ingen större koll...

Kommentera

Originally posted by J.E
              Tänk på alla myror som vi trampar på, eller alla myggor vi slår ihjäl på sommaren. Tänk om vi skulle göra likadant med rådjur, vad skulle hända då?
              Dagens bästa inlägg!
              Senast ändrad av Arnenym; 2004-04-23, 14:18.
              !!!!!

Kommentera

DETTA ÄR ETT ÖVERTJATAT JÄVLA SKIT ÄMNE!!!! varje jävla dag kommer det någon jävel som ska ha synpunkter !!!! ingen orkar diskutera detta....!!! fixa liv eller tänk ist på det ni vill argumentera själva!! alla värderar olika!! alla får ha sina egna metoder...!! orka...! sorry om jag skrev! ( undra om ja får en varning )

jerka!

Kommentera

Don efter person! En rör-tång skulle knappast döda ett rådjur i första stund. Om du däremot hade använt en enorm slägga i plytet på den så snackar vi kanske samma förutsättningar. Och skulle någon dra en slägga i plytet på ett rådjur skulle jag även vara den som gratulerar. Otroligt manligt :-)
                  Jag känner en som avlivat ett rådjur med en fishbonker (ser ut som ett basebollträ i miniatyr), den dog i första slaget, så en rörtång skulle nog räcka långt.
                  Senast ändrad av Rasmus; 2004-04-23, 15:12.

Kommentera

Jag förstår inte heller alla andra gnällspikar som gnäller över trådar och rubriker. Gnällar man över att det förs en diskussion så behöver man väl inte delta eller läsa tråden? Det handlar väl om att sålla bort det man vill läsa och debattera om. Om det inte intresserar dig så gör något annat.
                    Om det sedan är ett övertjatat ämne spelar väl igentligen ingen roll. Skippa läsa så och låt de som vil diskutera göra detta. Självklart så ska det i övrigt modereras och fortfarande vara en vänlig ton i trådarna. Men man behöver inte delta i varje tråd.

Tillför man inget i diskussionen så bör man inte heller skriva något oavsett vad man tycker om tråden.

Rasmus: Då må jag gratulera! Dog den dessutom på första slaget så plågades den inte i onödan. Dödsstötarna på slakterierna låter vara värre. Dödar man något utan att plåga det i onödan så undrar jag överhuvudtaget vart problemet är (förutsättningsvis att det inte rör någon annas egendom, fridlysta djur eller annan olaglig handling)

Truttakungen: Jaha. Så det innebär..?

Kommentera

Ja, vad är det att tjafsa om? En mupp som p g a ren bondtur bonkade en gös....
                      Hälleflundrafiskare

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 137 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art