En grym fiskebåt och en bra bil att dra den med? ca 200k - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En grym fiskebåt och en bra bil att dra den med? ca 200k

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• En grym fiskebåt och en bra bil att dra den med? ca 200k

Tjena, sitter här och drunknar i blockets annonser..

Det är som rubriken lyder, letar efter en GRYM fiskebåt för trolling och jerkfiske efter huvudsakligen gädda med tillbehör (ekolod,gps,elmotor, kärra, osv)

Sen en bra bil att kunna köra på dåliga vägar, vintriga vägar och givetvis kunna dra båten på ett bra sätt...

Budgeten är väl max 200´000kr för båda då givetvis..

Tacksam för allas hjälp och motivera gärna varför..

Mvh Markus
    sigpic

www.haavet.wordpress.com

Silver Fox 470 och en Suzuki Grand Vitara funkar fint för mina behov, jag kör dock bara jerk/spinn, ingen trolling.
    Skulle kunna gå att hitta för runt din budget.
    4WD och lågväxel säkerställer framkomligheten.

Kommentera

Du köper naturligtvis min båt:

Bil väljer du själv ;-) Kanske går att hitta nån xc70 till ett vettigt pris?
      Senast ändrad av Mugge; 2010-09-28, 08:29.
      ... everything else is baitfish.

Kommentera

Hmmm hej Markus !

först vill jag säga att vi alla har olika preferencer så när jag läste din önskas så tänkte jag wow min Olympic 580 med kärra och Volvo framför är ju vad du söker men så såg jag din budget.

Grym trollingbåt, släp och bra dragbil och budgeten 200 000 kr ? Det går inte ihop, fundera på vad du kan tumma på ?

Annars så köp Mugges båt, , kanonpris på ett bra ekipage (även om jag INTE skulle räkna in den till grym trollingbåt, men men en riktigt bra rejäl å stabil båt är det om än någon tungdriven, jag hade 90 hk på min å de va inte för mycket, så vill du ha fartåka så välj annat) jag sålde en likadan fast äldre sån för 50tkr bara båt utan motor nyligen, uttern har otroligt bra rykte. Slå till du får en ny 60 hp motor + div utr för 35 papp.
        Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av Markusth Visa inlägg
          Tjena, sitter här och drunknar i blockets annonser..

Det är som rubriken lyder, letar efter en GRYM fiskebåt för trolling och jerkfiske efter huvudsakligen gädda med tillbehör (ekolod,gps,elmotor, kärra, osv)

Sen en bra bil att kunna köra på dåliga vägar, vintriga vägar och givetvis kunna dra båten på ett bra sätt...

Budgeten är väl max 200´000kr för båda då givetvis..

Tacksam för allas hjälp och motivera gärna varför..

Mvh Markus
          Hej Markus Thulin;

Med lite fantasi och tummen på rätt sida av handen kan du själv köpa ett båtskrov och inreda båten efter dina egna önskemål.

En gammal 17-fots Askevikingen eller Askeladden tillverkad 1964 kan man bygga om till sin egen drömbåt för jerkfiske som här http://www.trumman.com/fisketips/galleri_38.htm. Båten som jag köpte hos Askvik & Söner i Trondheim kostade SEK 4.500:- i inköp 1964.

Med lite mera fantasi, marinplywood, polyesterplast och glasfiberväv kan din nästa, självbyggda jerkfiskebåt se ut så här http://www.trumman.com/fisketips/galleri_39.htm. Flipper 510 skrovet kostade SEK 12.000:- i inköp år 1980. Sedan tillkom det några kronor för material, båtstolar, dubbla ekolod och motorer.

Påminn mig nästa gång du fyller på wobblerboxen med nya Swim Whizz wobbler att jag har lagt undan en av mina gamla Lowrance-kepsar till dig....

Go for the Big Ones!

Old Firehand
          www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Quintrex 390 Explorer och Honda CR-V med TK BT600 trailer efter kör jag. Funkar fin fint. Utrustad enligt mina önskemål går Quintrexen samt trailer på ca 100.000:- Och en fin beg CR-V från början på 2000-talet hittar man nog. Kan varmt rekomendera Quintrexbåtarna... Helt enkelt en klass för sig.... Saknar motsvarighet tycker jag.
            [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

Satsa 190tusen på båt och trailer med en maxvikt på 1200kg. För de kvarvarande 10tusen kan du köpa min 325ix. Går kanon, perfekt dragbil med 170 hästar och fyrhjulsdrift.
              Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
              7 svar
              1 534 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
              Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34