Höstfisket? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Höstfisket?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Höstfisket?

Någon som har märkt att höstfisket har levererat mer än sommarfisket än? Jag har varit ute med 1-2 polare och fiskat ca 15 gånger nu i september och fått ca 3-4 snipor i var, riktigt dålig utdelning.. Vi alla fiskar med jerkbait, och har haft mycket mera hugg & landningar i sommar... Någon mer som haft en dålig början på höstfisket? Någon som har några tips? Ska man börja fiska långsamt nu när det börjar bli ca 10grader i vattnet? behöver hjälp!! vill att det ska börja hugga

skitfiske!

Var ute nu i helgen, 3 pers som jerkade och så körde en av oss mete på levande samtidigt.
    Under hela lördagen (8-17) fick vi 2 gäddor på jerk och en på mete - riktigt uselt mao (dock lite roligt då jag fick en på ett bete jag aldrig riktigt trott på - Salmo Maas Marauder).
    Förra helgen fick vi 4 gäddor på 2 pers under 4h i ösregn vilket är bättre, men långt ifrån bra.
    Kan bara hålla med om att det är riktigt segt just nu, och ingen direkt förklaring till detta vad jag kan se
    Även vi har haft bätter under högsommaren, iofs något mindre snittvikt men iaf några uppåt 4-5kg.
    Blir till att börja fiska med dynamit...
    Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
    En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Under sommaren så har det bara varit snipor som har levererat.
      Men igår var jag och en kompis ute och fiska och vi la till båten på samma ställe som vi alltid brukar även fast det bara har levererat snipor där under sommaren.
      Men igår så small det till på det stället precis vid vasskanten, en gädda på ca 5-6 KG vi lyckades tyvärr inte landa den då den var dåligt krokad
      Men det är väll iaf ett tecken på att Höstgäddan börjar söka sig inåt kanterna för att äta upp sig, eller har jag fel?

OBS: Vi kör bara jerkbait!
      sigpic

Kommentera

Själv har jag haft det uselt i höst. Knappt fått nånting. Funderat på om det beror på att min sjö är tom på fisk eller om jag fiskar fel hastighet. Dock tycker jag att jag varierat mig både vad gäller färg, betesval, djup och hastighet.

Fiskar inte med Jerk dock.
        http://fiskedanko.blogspot.com/

Kommentera

Ja, samma här.. Fast vi har ju fått några 4-6kilos gäddor i sommar så, och vi kör självklart Catch & Release, Så det borde inte vara mindre fisk än i sommras ;( Hoppas det kommer igång snart, Tror det var 3 veckor sedan sist jag fick en fisk... Fiskar 2-3 gånger i veckan ;p

Kommentera

Hej!
            Jag och en polare var ute i lördags 9-15, det slutade med 26 gäddor i båten den största på 4kg. Resten låg mellan 2-3 kg, så vi hade bra fiske i alla fall!
            sigpic
            www.bjornsfisketrosa.blogspot.com

Kommentera

Jävlar Ja om man landar 26st på 6 timmar ska man vara riktigt nöjd, även om dom kanske var små Vart fiskade ni?

Kommentera

Jag har kört järnet sen början på september, ca 3-4 pass i veckan på minst 3 timmar. Dom tre största ligger på
                ca 4, 4,5, 6,2. Sen har de bara varit mindre runt 1-2kg. Kom precis hem ifrån ett pass med endast 1 landad på
                5 timmar. De har varit otroligt segt fiske dom senaste tre veckorna, känns nästan som gäddan dött ut.
                Riktigt surt då man sattsat så hårt utan några vidare resultat. Får bli en paus på ett par veckor och försöka igen
                efter en vecka in i oktober eller så. Just nu vill dom varken hugga eller bjuda på storlek.

Jag fiskar i mälaren, till största delen jerkbait men även en del spinnfiske.

Kommentera

Fiskar i skärgården, grisslehamn - forsmark och det har varit uselt här också. Har väl inte varit ut mer än 1/vecka å några timmar å bara nån / några enstaka fiskar. Normalt fiske brukar ge minst 2-3 gäddor i timmen. Är nog tyvär så illa att gäddbeståndet inte är bättre än så här på sina håll. Har på senare tid fått ovanligt många gäddpinnar, sånna där på halvkilot max och sånna fick man ALDRIG förr här ute. Under 1 kilo måste man in på skitvatten som vi sa. å nu får man dom lite varstans, nått är fel.
                  Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

riktigt segt här meed (
                    [FONT="Palatino Linotype"]The pike is the winner of all fights, without the fight against me ![/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 211 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art