Bra fiske i Vilhelmina? Var och med vad på tafsen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra fiske i Vilhelmina? Var och med vad på tafsen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra fiske i Vilhelmina? Var och med vad på tafsen?

Hej alla glada laxar!
    Nu på tisdag 28/9 bär det av till vilhelmina på drygt en veckas fiskesemester.
    Jag skall bo på saxnäsgården i vilhelmina var det är det visar sig då jag alldrig varit i krokarna och fiskat. Vad jag hört om regionen så är det Tärnaby som gäller, och då jag inte riktigt visste hur de två låg i förhållande till varandra så gick jag in på eniro och kartsökte en tjänst som är riktigt bra. Jag startade med vilhelmina och sen satte jag upp målet tärnaby och till min förvåning så syntes ingen resväg, men efter nogrannare beskådan av kartan så ser jag till min stora förtjusning att start och mål är på samma ställe. Vad jag var inställd på så var det öring och harr och får man nån sik eller dyligt så är ingen gladare än jag. NU till kärnan av upplägget jag skall flugfiska då jag helt totalt blivit biten av den ädla konsten, vad är det för FLUGOR som gäller vid denna tidpunkt på året. Jag binder själv och skall ha med mig hela bindutrustningen oxå. För jag vet hur det blir är det dåligt fiske ja då får man napp på den flugan man bara har med sig en av. Jag älskar laxfiske men det finns det väl inget av i denna region så nu är siktet inne på öringen och harren som jag hört skall vara stor här. Tärnaån har jag hört skall vara bra är det någon som vet några andra bra ställen i omnejden? Då detta är en rekreationsresa för jag har varit sjuk i cancer så är det inga längre promenader som gäller så nära som möjligt vill jag komma. Nu kan jag gå och naturen och landskapet lär nog hjälpa en i promenaderna till fisket men man skall hem också på kvällen så det får inte bli några jägarmarcher. Är det någon som är slipad på vilka flugor som tar just nu, och vart man åker så är jag hjärtligt tacksam Jag återkommer självklart med en fångstrapport och lite bilder om det blir något, men allt går nog catch and release då jag inte är särskillt förtjust i att äta fisk, detta beror nog på mina tidigare fruar som inte varit några stjärnor i konsten att tillaga fisk. Min senaste fru la ett torskblock i ett värmekärl och kallade det fiskgratäng så då förstår ni säkert orsaken till min osmak för fisk,haha Jag är tacksam för alla TIPS och som sagt jag återkommer med rapport. Hälsningar MadDog

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
64 svar
15 021 visningar
1 gilla
Senaste inlägg .art
av .art

Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16