STORA "Väger denna fisk verkligen så mycket som fångstmannen uppgett" TRÅDEN - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

STORA "Väger denna fisk verkligen så mycket som fångstmannen uppgett" TRÅDEN

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• STORA "Väger denna fisk verkligen så mycket som fångstmannen uppgett" TRÅDEN

Ja nu har jag tråkigt så detta kan ju vara en rolig tråd. Att folk ifrågasätter vikter på fisk som andra fått är ju väldigt vanligt, speciellt här på fiskesnack. Därför tänkte jag starta denna tråd där folk helt enkelt får posta/reposta såna exempel.
    Det kan vara en bild som publicerats i en tidning, på en blogg eller självklart här.
    Det kanske till och med kan vara undervikter, dvs en fisk som uppgetts väga mindre än vad det ser ut. Men framför allt "stora fiskar" som enligt någon väger allt för mycket...
    Jag vet att det kan bli lite reposts, men wtf!
    Så släng in lite givna felvikter vettja!

Jag börjar givetvis själv med en fantastisk historia från Åland med en gädda fångad på nät nu i somras. Enligt fångstmannen vägde den 18,7 kg och var citat "helt tom på rom och fisk". Denna fisk ledde självklart till en del rabalder...
    Den finns redan här i 2 trådar men den gör sig bra i denna tråd som exempel. Keep it coming
    Bifogade filer

Väger laxen 39,3kg? www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim...id=2258680

Kommentera

Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inlägg
      syns ingen lax på den länken.

Kommentera

Funkade i morse, men försök med den här:https://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa....010/10/1197412

Kommentera

Jag måste ju hålla med om att vikten inte stämmer i detta fallet, troligen har dom vägt den i pound och inte insett misstaget.
          Men vad jag kan tycka är sorgligt är att en del inte vågar hålla i en fisk utan "kör" in fingrarna i ögonen på djuret.
          Jag har sett detta flera gånger och jag reagerar likadant varje gång.
          Visserligen var kanske fisken död vid tillfället men jag kan tycka att det är respektlöst och det ser inte vackert ut.
          För dom som inte är invigda i sport och nöjesfiske så ser det ut som misshandel av det grövsta.
          Är sen detta en nätfiskare som inte vågar hantera fångsten på ett snyggt sätt så kan man väl undra om han inte valt fel yrke.
          Själv skulle jag nog tycka att det var läskigare att stoppa fingrarna i ögonen än att hålla den i gällocket eller under hakan.
          [FONT="Comic Sans MS"]Team Vraken
          http://www.team-vraken.blogspot.com/
          [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inlägg
            Funkade i morse, men försök med den här:https://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa....010/10/1197412
            Ser ut att vägas på en Ahtivåg. Den är godkänd för storfiskregistrering i sverige.

Kommentera

Gå igenom fotoalbumet och tjoff så har ni ett helt gäng!

Kommentera

Ursprungligen postat av Musti
                Tror jag har en sådan våg, kom jag på nyss. den liknar de där billiga vågarna men den väger exakt efter att jag själv kontrollerat med tyngdvikter. Off topic, jag vet men var bara tvungen att säga det.
                Tycker nog det har med ämnet att göra då det "bevisar" att det iallaf inte är en bristfällig våg sen kan givetvis vågar vara trasiga och visa fel, men det kan ju alla vågar göra. Sen kan ju även den som vägt den givetvis sagt att fisken väger något annat än vad vågen visade.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 018 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art
                av .art