Kom ihåg som liten grabb hur man betraktade farfars tavla ute i snickarbon med en massa fiskedrag på , självklart fick man ju inte använda dem heller utan man fick vackert betrakta alla konstiga redskap som man var så sugen på att använda!
Farfar gick bort för ett tag sen och jag ringde min far och frågade om jag möjligtvis kunde få ta över den gamla spånskivetavlan med fiskedrag på och det fick till stor glädje .
Nu när jag nostalgiskt spanade in dragen hittade jag dock en massa roliga saker jag inte tänkt på tidigare och tänkte att jag startar en tråd och lägger in bilder på de mer udda inslagen , det kanske finns några saker som är av större penningvärde eller är av så ovanligt slag att man inte ens ska tänka tanken på att testfiska dem?
Om ni oxå har lite udda gamla grejer posta gärna med en liten historia !!
Jag börjar med en wobbler som säkert har några gäddor på sitt samvete
Märklig stämpel kan det vara en davidstjärna ??
spinnaren i mitten ser lite rolig ut har aldrig sett innan
Fästa en betesfisk på ?
Tänkte testa denna men till vilket fiske ?
Någon stämpel till jag inte vet vad det är
Spinnaren? till vänster med den röda bygeln ser riktigt rolig ut ! Vill testa med vågar inte hehe
Lite pilkar , den översta ser rolig ut !
Man hoppas ju på att man sitter och trycker på en dyrgrip eller en riktig raritet , dock inte för att vilja sälja dem men det vore ju kul att inneha något av de mer speciella sakerna. Dock är ju huvudsaken att man har något speciellt förhållande till dem!!
Enjoy och jag hoppas det finns fler som kan bidra med lite roliga poster !
// Anders
Farfar gick bort för ett tag sen och jag ringde min far och frågade om jag möjligtvis kunde få ta över den gamla spånskivetavlan med fiskedrag på och det fick till stor glädje .
Nu när jag nostalgiskt spanade in dragen hittade jag dock en massa roliga saker jag inte tänkt på tidigare och tänkte att jag startar en tråd och lägger in bilder på de mer udda inslagen , det kanske finns några saker som är av större penningvärde eller är av så ovanligt slag att man inte ens ska tänka tanken på att testfiska dem?
Om ni oxå har lite udda gamla grejer posta gärna med en liten historia !!
Jag börjar med en wobbler som säkert har några gäddor på sitt samvete
Märklig stämpel kan det vara en davidstjärna ??
spinnaren i mitten ser lite rolig ut har aldrig sett innan
Fästa en betesfisk på ?
Tänkte testa denna men till vilket fiske ?
Någon stämpel till jag inte vet vad det är
Spinnaren? till vänster med den röda bygeln ser riktigt rolig ut ! Vill testa med vågar inte hehe
Lite pilkar , den översta ser rolig ut !
Man hoppas ju på att man sitter och trycker på en dyrgrip eller en riktig raritet , dock inte för att vilja sälja dem men det vore ju kul att inneha något av de mer speciella sakerna. Dock är ju huvudsaken att man har något speciellt förhållande till dem!!
Enjoy och jag hoppas det finns fler som kan bidra med lite roliga poster !
// Anders
Kommentera