Förlåt, menade hjällocket
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Skadas inte gäddan?
Collapse
X
-
Ögongreppet är underskattat och gäddan får bara lite ont efteråt. Inget som inte går över. Att sedan väga fisken hängandes i gällocket, lodrätt funkar också, du får dessutom en längre gädda nästa gång du fångar den.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lex Visa inläggÖgongreppet är underskattat och gäddan får bara lite ont efteråt. Inget som inte går över. Att sedan väga fisken hängandes i gällocket, lodrätt funkar också, du får dessutom en längre gädda nästa gång du fångar den.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Haha nej jag är inte smittad utan jag frågade mest för att få reda på hur jag ska gå tillväga om det händer en till gång? Om gäddan är grov, eller om jag redan har en gädda eller två i frysen? Inte för att gäddor ögonkrokas särskilt ofta kan jag tänka mig, men om? Jag har inga vidare erfarenheter av grova gäddor i den lilla utfiskade insjö jag fiskat i, förutom några tappade 5 kg+... 5 kg är väl vad jag kanske inte kallar en grov gädda, men det är en grov fisk hursomhelst.. 1-3 kg har varit dem vanligaste vikterna som huggit vid vassen under våren i denna sjö..
Kommentera
-
Attans, ville nästan bli missförstådd. Är lite för lite hetsiga disskutioner nu när inte Scanner visat sig på ett tag. Det är underhållande att läsa ibland
Kommentera
-
Haha no shit Lex att fråga om något som har med C&R att göra är som att gräva sin egen grav ... folk är ironiska, vissa bara dumma i huvudet och andra seriösa.
Hoppas att du fått din fråga besvarad.
Gälgreppet är effektivast i mitt tycke.
Att släppa tillbaka en gädda som fått en krok i ögat är upp till var och en att bestämma. - Detta är vanligast när man fiskar med jerkbait.
Att ta en gädda med ögongreppet är inte skonsamt alls. - undvik det.
/MMina Placeringar:
2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike
Kommentera
-
Men vad brukar du göra när du råkar ögonkroka dem.. Släpper du tillbaka dem eller får dem smaka träklubba? Jag tycker förresten bonk är läskigt.. Jag brukar snabbt som attnas skära upp ( Vet ej vad det heter ) den där strängen som går under gällarna, Sen tar jag den under hakan och vrider hela huvudet bakåt.. Då brukar gäddan vara så gott som stendöd..
Kommentera
-
Detta efter en bonking förrut.. Jag slog den fyra gånger i huvudet ( Hårt och bestämd rakt på hjässan) och den låg fortfarande orörlig men gälarna rörde sig, som den försökte få syre... Det tyckte jag var läskigt, plus att jag inte ville förstöra dens huvud, så jag försökte mig på aborresättet i stället, bara att man inte vill ta den i munnen.. Och gälarna rörde sig inte mer efter det.. Förresten, vad är folk gör när dem tar upp aborren.. Jag har flera gånger sett folk som bryter nacken på den och lägger den i en påse.. Sen hör man del alltid sprattla där i efter.. Svaga fingrar eller något? Så fort jag tar upp aborren från land så bryter jag nacken så att strängen under gälarna går av.. Det brukar resultera i att jag lägger ner aborren på bryggan.. Och vad konstigt :S den sprattlar inte efter det...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 133 visningar
1 gilla
|