Val av året runt sovsäck ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Val av året runt sovsäck ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Val av året runt sovsäck ?

Val sovsäck,tips osv synpunkter.
    Skulle behöva lite tips och gärna egna erfarenheter av sovsäckar.
    Ute efter en bekväm året runt sovsäck till varma som kalla nätter.
    Kikat lite på:
    Trakker - AS 365 SLEEPING BAG
    och
    Nash - Frostbite All Season sleeping bag.

Någon som har erferenhet av dessa eller andra säckar och vill dela med sig av tipsen.
    Tacksam för hjälp!

Jag har lang erfaring med ajungilak sina sovsäck. Då jag jobbade i sportsaffär solgte vi mange märken, men Ajungilak var alltid en sekker vinner året runt.
    ><)))(°>

www.aurebu.com
    www.countryfisher.org

<°()))><

Kommentera

Jag har själv ytterst svårt att tro att det finns en sovsäck som klarar hela säsongen, möjligtvis om du hittar reda på en "dubbel" säck som iaf fanns tidigare. Då är det 2 säckar som man sätter i varandra om det är kallt.

Själv har jag en tunn sommarsäck och sen en varm Haglöfs som klarar -18 tror jag, har dock aldrig sovit i den i kallare än kring 0-strecket och jag har då inte frusit.
      Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Hej karpfäst !

Kan inte mycket om sovsäckar men har 50 års erfarenhet av att köpa grejor, eftersom jag är en jägare, fiskare och skogsarbetande naturperson. Jag tror inte det är smart att hitta nått som passar allt, blir som årent runt skor. För varma för sommaren men fryser ändå på vintern. Jag har genom åren köpt olika saker och ibland varit snål och velat ha prylar med så stor bredd/område som möjligt, typ fiskespön, båtprylar, jaktgrejor, skor som kläder och ALLTID ångrat dessa köp. Genom att försöka passa in i allt så blir dessa inte bra på nått. bara tråkigt

Jag är övertygad att du blir nöjdare om du riktar in dig på vilken tid du kommer att nyttja denna mest tex. höst. Köp sen en sovsäck anpassad för detta område. Klä dig mer för vintern å mindre för sommaren. Efter några år dår du kanske anledning att köpa en till eller så blir du bara nöjd med den du har.
        Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

NB !
          Anjungilak er ett märke inte en modell av sovsäck. Naturligen skal man köpa sovsäck til den användiing man behöver. non god helårssäck fins inte.

En liten guide på temperatur mål for sovsäck.

+5 till -5 = sommar säck eller innom hus. Dette er ektrem temperaturer. Man skal ha kläder på sig vid dissa temperaturer.
          -5 till -15 = Höst och vår. Oxå ektrem gräns.
          -15 till -45 = vinter målet är ektrem gräns och är det kaldt skal man ha kläred på sig i säcken.
          Senast ändrad av aurebu; 2010-09-14, 12:41.
          ><)))(°>

www.aurebu.com
          www.countryfisher.org

<°()))><

Kommentera

karpsovsäckar (typ av de modellerna du nämner) är goa när det är kyligt ute. Men du ska veta att dom är makalöst varma att ligga i under sommaren. I princip så varma att det inte går att ligga i dom. Jag har kört bed chair cover som täcke på sommaren i år istället.

Kommentera

Ursprungligen postat av axe Visa inlägg
              Hej karpfäst !

Kan inte mycket om sovsäckar men har 50 års erfarenhet av att köpa grejor, eftersom jag är en jägare, fiskare och skogsarbetande naturperson. Jag tror inte det är smart att hitta nått som passar allt, blir som årent runt skor. För varma för sommaren men fryser ändå på vintern. Jag har genom åren köpt olika saker och ibland varit snål och velat ha prylar med så stor bredd/område som möjligt, typ fiskespön, båtprylar, jaktgrejor, skor som kläder och ALLTID ångrat dessa köp. Genom att försöka passa in i allt så blir dessa inte bra på nått. bara tråkigt

Jag är övertygad att du blir nöjdare om du riktar in dig på vilken tid du kommer att nyttja denna mest tex. höst. Köp sen en sovsäck anpassad för detta område. Klä dig mer för vintern å mindre för sommaren. Efter några år dår du kanske anledning att köpa en till eller så blir du bara nöjd med den du har.

Stentufft att du började handla när du var 2 år gammal, det är det inte många som kan skryta med

Kommentera

Jag kör med Prologic sleeping bag, riktigt skön faktiskt och inte särskilt dyr heller.

Kommentera

Bestäm dig för vilken konfort temp du vill ha sen ringer du till naturkompaniet i örnsköldsvik och köper en säck på deras outlet butik. fraktfritt

Kommentera

Stentufft att du började handla när du var 2 år gammal, det är det inte många som kan skryta med
                    Tidigt utvecklad, stort ego, underbarn mm mm eller så kan man kanske kalla det för en liten för tydlig överdrift
                    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 013 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art