wobbler - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

wobbler

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• wobbler

hej idag köpte jag en snygg wobbler på snäjk och den kosta bara 29kr och så hitta jag ett fiske spö som kostade 199kr borde jag köpa fiske spöet då???

vill gärna ha ett bättre spö än vad jag har nu

det spöet jag har nu kostade mindre än 80kr
    Senast ändrad av naty549; 2010-09-13, 17:36. Anledning: stavade fel så ville ändra

och det spöet jag har nu jag tog och satte fast krocken i en kalle anka pocket och den var asssssssssssssssss tung för mitt spö

så köper kanske det för 199 men får 200 i månads peng och har använt lite på en wobbler och en bok så måste spara litte

Kommentera

spara hela månadspengen i ett år och köp ett riktigt spö ist
      [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

Har du ingen som kan sponsra dig? Dina föräldrar? be att få månadspeng i förväg och köp ett hyffsat set. Kanske nån annan i din närhet, släkt, föräldrars vänner, har något spö liggande som du kan få alt. köpa billigt.
        Jag tycker inte man behöver betala massor men över 200 för ett mer funktionsdugligt set (över längre tid) får du nog ge. Tänk om du får en jättegädda och om grejjerna inte håller..
        "Ah..det är bara skönt att vara ute och njuta av naturen.."

Ok om jag länkar min blogg till din? Skicka pm!
        Länka till min är helt ok.

Kommentera

200 spänn för ett spö är väldigt billigt. Spara ett tag, sen går du in på närmaste fiske butik och ber om ett 7 fots haspel SET för nybörjare, kostar ca 500-1000kr. Det kan du använda till de flesta typer av fiske.

Och wobblers som kostar 29 kronor kan absolut fungera. Men det är bättre och satsa på något bättre. Köp 2-3 spinnare, en atom sked, och några wobblers i 3 strl så klarar du dig läääänge.

Kommentera

Jag ville ha sparat lite pengar. Kan du inte hitta not sätt at jobba inn lite pengar till ett betre spö. Mitt första spö köpte jag efter å ha plukkat 10 liter blåbär. Jag var då 8 år gamal...... Der måste då vara non ting du kan göra. Tvätta golv for grannen, klippa gräsmattan eller non ting sådär.
            Då kan du köpa dig ett riktig bra spö.
            ><)))(°>

www.aurebu.com
            www.countryfisher.org

<°()))><

Kommentera

Köp begagnat, finns många pryltokar som har hela garaget fullt med 1000 kr spön som inte används längre. Alternativt åk på fiskemässan dom säljer ut spön till vrakpriser där. Kan bara säga att udda billiga märken som du hittar på biltema och liknande ställen är bortkastade pengar tyvär.
              Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Börja med att samla in alla burkar och petflaskor du hittar vid stränderna. Du får 1kr/styck för dem f.o.m. i morgon 20100915.
                Som du säkert sett är det fullkomligt hopplöst för en ung stark yngling att orka lyfta en tom aluminiumburk när ha tömt i sig innehållet.
                Så ta med dig allt du kan panta och samla hop till lite extra pengar när du är ute och fiskar eller cyklar. Det ger inte mycket per gång men det blir något i alla fall och både du och andra fiskare tjänar på att miljön blir trevligare.
                Det är många äldre som behöver hjälp att räfsa hop löv nu på hösten. Fråga runt där det finns äldre villor. De kan också uppskatta att få hjälp att gräva om i trädgårdslandet.
                Det är kanske inte det roligast jobben men du vet varför du gör det och du vet att varje spadtag du tar är ett närmare din drömutrustning!
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av Cad Visa inlägg
                  Har du ingen som kan sponsra dig? Dina föräldrar? be att få månadspeng i förväg och köp ett hyffsat set. Kanske nån annan i din närhet, släkt, föräldrars vänner, har något spö liggande som du kan få alt. köpa billigt.
                  Jag tycker inte man behöver betala massor men över 200 för ett mer funktionsdugligt set (över längre tid) får du nog ge. Tänk om du får en jättegädda och om grejjerna inte håller..
                  min kompis i min klass sa att jag kan få köpa ett spö av han för 100kr så nån dag ska jag kolla om det är bra.

har redan använt 29kr på en snygg wobbler och 10 kr på 2 stora krockar så måste spara lite

därför försöker jag sälja min runescape gubbe i lvl 80 för 80 kr

men köpte en bok också som var ganska dyr

Kommentera

kanske borde råna min store brosa på 1000kr på får jag ett fint spö haha

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 123 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen