Bästa Flytoverallen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa Flytoverallen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bästa Flytoverallen

Tjena! Tänkte införskaffa mig en ny flytoverall, då det börjar bli kyligt ute! Och tänkte höra vilken flytoverall ni tycker är bäst? Iofs så tänkte jag bara lägga ut 1000:- / 1500:- (Får nog inte den "bästa" för det priset) Men har ni några tips på flytoveraller för 1000-1500:- ? tänkte köpa en nästa vecka.. Jag tog hem och testade en Imax för nån vecka sen, och jag kunde inte ens böjja mig ner.. kändes som hela overallen skulle spricka... läste också lite om overallen och såg att andra ägare har sagt att den spruckit i arslet.. så skippade den. Men uppskattar alla svar! MVH Kangas

Hösten börjar komma igång som innebär BRA gäddfiske!!! så skitfiske på er

Har några imax och är grymt nöjd och tycker dom är hållbarare än tex fladen och andra budget overaller. Dom kostar just nu 995kr såg jag. Enda negativa är att dom är grymt tunga men oxå bra värme i dom..

Kommentera

Jag har en Sundridge Semivent, både en delad och en hel, en ljuvlig flytis som är värd sina pengar. Kommer inte ihåg vad dom kostar dock.
      Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
      &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
      ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
      Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Hej
        Är själv ute efter att köpa en ny, men kommer dock inte att "snåla" då det är en bra investering som jag förmodligen kommer använda i flera år. Har tidigare haft 2 från Baltic, varav en 2-delad modell (som jag tror även marknadsförs som skoterställ) som favorit. Även haft Fladen 840 (som ÖB brukar ha bäst pris på!!), och dålig kvalite med där sömmar gick och även att det gick hål i yttermaterial pga slitage från materialet som ligger innanför!
        Det som är synd med de flesta overaller är att de inte passar långa personer. Jag måste alltid välja XXL för att den knappt ska räcka på längden, men blir då bara stor och pösig istället. Mitt tips är att hitta en overall med mjukt och smidigt tyg. Har inte testat Sunridge,men är nyfiken på den nya från Daiwa som jag sett i några tidningar, men inte kan hitta någonstans (inte heller på BIOS hemsida).
        Lycka till

Kommentera

http://www.sportfiskecenter.nu/produ...7d679361280c20 ...... Passa på säger ja bara

Kommentera

Dock såg ja nu att de bara va medium kvar. men du kanske inte är så stor? :P

Kommentera

Jag har haft en Imax och det är den absolut varmaste jag haft.
              Den är dock tung och klumpig och var gjord av det ömtåligaste tyg jag varit med om, kan inte rekommendera den!
              Jag har nu och hade innan Imaxen fladen, de är mycket prisvärda tycker jag.
              Imax kanske har skärpt sig med tanke på tidigare inlägg här men den jag hade var skit!
              //C
              http://sportfisher.se

Kommentera

kolla olssonsfiske, de har rea på flytoveraller tror jag

Kommentera

Tack för svaren boys. Men jag tror jag bestämmer mig för en Sundridge Lightweight.. en polare har en sådan och han tyckte den funkade helt Ok! Jag gillade imaxen jag testade först.. kändes skön, varm osv.. men man vill ju kunna böjja sig ner utan att hela arslet spricker på overallen =) nu ska jag ut på mälaren för lite morgonfiske! hörs. Skitfiske

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 014 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art
                  av .art