nu har även jag jerkbait utr. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

nu har även jag jerkbait utr.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• nu har även jag jerkbait utr.

var å köpte jerk utrustning idag. det blev rt monterra 6 fot. ambassadeur 5601 jb med power pro 0,28 och 1 buster jerk. hade inte råd med mer drag idag för ja köpte även ett ekolod. piranaha max 10 portabelt. så nu ska det fiskas gädda i åmotfors till helgen. första passet för i år förresten. har bara fiskat havsöring hittills. bara ett problem återstår..... ja har aldrig kastat med spinnrulle. men det löser sig.
    BIFF?? ME´LÖK. PASSERA

I would have recomended 0.36, less chance of a brake off, but im sure your going be fine, once you get used to it theres going to be know looking back, welcome to jerkbaiting!!!

All the best William....
    Senast ändrad av Shanghai Lilly; 2004-04-21, 09:29.
    I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

- John Gierach

Kommentera

Fick en mindre rackare på jerk-premiären här om dagen! Nu blev man ju helt fast! Fox Reflex 6,6", Calcutta 201 TE, Power Pro 0,36 + gul Zalt sinking. Märkligt första kasten eftersom jag var helt ovan med spinnrulle och så stumt spö, men snart funkade det och då var man frälst! Lycka till!

Kommentera

Liten anekdot från tiden då "seklet var ungt".
        Min morfar skulle fiska tillsammans med hans svåger. Svågern (Helge) hade en helt ny utrustning, spö, rulle och hela tjosan.
        de åkte ut till sjön och min morfar började fiska utan några problem. Helge gjorde ett kast och fick ett skatbo.
        Morfar fick hjälpa till och lösa upp det, fortsatte att fiska medan Helge gjorde sitt andra kast för dagen vilket resulterade i ett nytt skatbo och kommentaren, "jävla helvete" varpå de nyinköpta grejjerna hivades långt ut i sjön...

Så, håll dig lugn.

Kommentera

Re: nu har även jag jerkbait utr.

Originally posted by hebbe
          var å köpte jerk utrustning idag. det blev rt monterra 6 fot. ambassadeur 5601 jb med power pro 0,28 och 1 buster jerk. hade inte råd med mer drag idag för ja köpte även ett ekolod. piranaha max 10 portabelt. så nu ska det fiskas gädda i åmotfors till helgen. första passet för i år förresten. har bara fiskat havsöring hittills. bara ett problem återstår..... ja har aldrig kastat med spinnrulle. men det löser sig.
          '
          grattis! då är vi två "färskingar" som kommer att prova vår jerklycka nu när våren är här. jag var nyss på åland och testade för första gången, och det var riktigt kul. ingen fisk på jerken dock. men det var fantastiskt att se jerkbetenas rörelse i vattnet. måste bara rekomendera ett bete som heter " Cobb's Crazy Shad 14cm". finns hos www.attudebaits.com och har grym gång. varken jag eller fiskekompisen trodde våra ögon när vi såg hur "cobben" uppförde sig i vattnet. låter det som om jag är återförsäljare? det är inte min mening, men jag är säker på att du känner igen känslan när man blir riktigt "förälskad" i ett bete. man vill frälsa alla andra också. ha det och ett riktigt "skitfiske" med dina nya prylar.

ps. ta till dig råden ovan om hur du fiskar med multirullen. annars riskerar du att sitta och reda ut skitdyr lina istället för att putsa ditt PB. ha bromsen (den lilla knoppen som sitter på gaveln)ganska hårt i början=lite kortare kast men mycket mindre risk för trassel. sedan kan du, pö om pö, släppa på bromsen. risken är annars att det blir trassel och linan "snärtas" av. kan bli dyrt att förlora 20 meter flätlina, tafs och ett sjunkande jerkbait.
          achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
          \m/

Kommentera

tack för alla tipsen! kan ju säga att ja längtar tills att få prova spöt. står å "kastar" i lägenheten.........
            BIFF?? ME´LÖK. PASSERA

Kommentera

GRATTIS jerkbait är skitkul!

Kommentera

jag har en c3 6500 :P men jag vet inte om de är tillräkligt bra kanske ska köpa en annan :P vi får se. Jerkbaits har jag många av :P och den som ssseeer heeetas ut är absolut Cobbs Crazy Shad. De får nog bli mera sådana i lådan :P

!!!!
                Fish hard Go PRO

Kommentera

nu har ja testat mina nya grejer. det var inga problem med att kasta ambassedeur, fick inga trassel. så himla kul med jerkbait. hade fiskat i 20 minuter i fredags kväll så fick ja en gädda på 4-5 kg. nytt PB !!!! en stund senare så fick ja en lite på cirka 1 kg. båda fick gå tillbaka. ekolodet var åxå bra. hittade en del trevliga djupkanter. men fisket resten av helgen var uselt. fick inget mer. hade i alla fall tur med vädret och så såg ja 2 bävrar. 10 meter från båten.
                  BIFF?? ME´LÖK. PASSERA

Kommentera

På tal om detta med jerk... inte hört talas om betena så mkt förräns nu på senare dar.
                    Behövs det någon speciell utrustning för att fiska med Jerk eller vad?
                    Mvh,
                    Lucas

"Stockholm Fishing" @ Facebook

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 038 visningar