förra valet var centerpartiet enda partiet som var emot vattenkraften. Hur det ser ut i år har jag faktiskt ingen aning om.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilket parti ska man rösta om man e emot vattenkraft??
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Jonazmedz Visa inläggVilket parti ska man rösta om man e emot vattenkraft??
ser ju ut som de borgliga kommer vinna....så vill veta vilket parti som bortser vattenkraften....är de folkpartiet?
Däremot vore det ju dags att få kraftbolagen att inse att det är stor goodwill att åtgärda de brister som finns angående t.ex laxtrappor och vandringsleder. Det politiska beslutet är redan taget men nu gäller det att från allmänhetens håll sätta lite press.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Maruder Visa inläggMan behöver knappast motivera varför man inte tänker rösta för "Allah ska med", mer än sunt bonnförnuft behövs faktiskt inte..
Välj parti efter helheten i deras partiprogram och inte pga en enda hjärtefråga.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jari F1 Visa inläggDet vore politiskt självmord att vara emot vattenkraft. Vattenkraft står för en mycket stor del av Sveriges elförsörjning och går inte att ersätta med något som är ens i närheten lika bra. Effektivisera kanske någon säger utan att ha en aning om vad elen går till. Svenska masugnar är effektiva men kräver fortfarande oerhörda mängder energi, liksom gjuterier men den största privata eltjyven är fortfarande hushållens uppvärmning och en massa nissar som sitter hemma på sina datorer och sprider okunskap helt utan skrupler =)
Däremot vore det ju dags att få kraftbolagen att inse att det är stor goodwill att åtgärda de brister som finns angående t.ex laxtrappor och vandringsleder. Det politiska beslutet är redan taget men nu gäller det att från allmänhetens håll sätta lite press.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av PojkenMedKepsen Visa inläggHörde en bra reklam av Wetterstrand nyss, dvs MP!
Så jag hade lätt lagt min röst på MP, om det inte fanns mer akuta problem att ta tag i i detta land! Man har ju bara en röst, så det gäller att prioritera!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Toni D Visa inläggDet är knappast bättre med den segregation som sker just nu efter att dom blåa gjort "Allah så fattiga" att fler börjar stjäla för att kunna klara sig. =)
Välj parti efter helheten i deras partiprogram och inte pga en enda hjärtefråga.
Läs på om du vill veta vad du ska rösta på... följ debatter etc och bilda din egna uppfattning istället.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Asys85 Visa inläggVattenkraften är bra, likaså vindkraften. Visst det kanske tar skada på miljön vad gäller fiskelivet men tror knappast det förstör mer än kärnkraften isf. El behövs i vilket fall och kommer alltid att göra. Vem/vilka som helst förutom Mona iaf. Grymt omogen i sina debatter och man får ju krupp av att lyssna på henne!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
-
Tjena! Kan nån som är vass på ekolod beskriva lite i detalj vad man ser på denna ekolodsbild?
...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-04, 20:12 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
14 952 visningar
1 gilla