Vilket parti ska man rösta om man e emot vattenkraft?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket parti ska man rösta om man e emot vattenkraft??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Angående uranbrytning, här har du en länk Jari och den är från en av dina favoriter...

Läs och begrunda, vad var det som var så grönt med kärnkraft?

I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
    http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
    http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Hej igen, kul med debatt, eller hur.

Men jag tycker ni agerar lite väl mycket emot och säger föga om vad ni är för?

Att ange utländska urangruvors missförhållanden är inte ett uranproblem, det är ett gruvproblem i dessa fattiga länder. Då är all gruvbrytning, stål. silver, guld koppar mm mm lika illa, men ni kanske vill förbjuda det också ? Detta för att vissa element förbjudit brytning på ett modernt sätt i sverige.

Ni hänvisar till att V och MP skulle vara miljövänner, mot vattenkraft och kärnkraft, men snälla ni var ska ni få all denn energi som krävs för att bedriva en expansiv miljöpolitik ? Vatten å kärnkraft står för nästan 100% av nordens el, sve, nor, fin.

Avfallet ni pratar om är samma problem som med gruvorna, vissa element i sverige har tvingat fram förbud att hantera det, därav allt idiotsnack, VARFÖR slutförvara när det går att upparbeta och använda ? ?

Men oavsett vad man tror om detta, Ingen som reagerar på dom räkne-ex jag gjorde. En jä massa vindsnurror och dom ger noll när det är vindstilla, inget kul å inget säkert, eller hur.

Men lycka till i valet
      Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av axe Visa inlägg
        Hej igen, kul med debatt, eller hur.

Men jag tycker ni agerar lite väl mycket emot och säger föga om vad ni är för?

Att ange utländska urangruvors missförhållanden är inte ett uranproblem, det är ett gruvproblem i dessa fattiga länder. Då är all gruvbrytning, stål. silver, guld koppar mm mm lika illa, men ni kanske vill förbjuda det också ? Detta för att vissa element förbjudit brytning på ett modernt sätt i sverige.

Ni hänvisar till att V och MP skulle vara miljövänner, mot vattenkraft och kärnkraft, men snälla ni var ska ni få all denn energi som krävs för att bedriva en expansiv miljöpolitik ? Vatten å kärnkraft står för nästan 100% av nordens el, sve, nor, fin.

Avfallet ni pratar om är samma problem som med gruvorna, vissa element i sverige har tvingat fram förbud att hantera det, därav allt idiotsnack, VARFÖR slutförvara när det går att upparbeta och använda ? ?

Men oavsett vad man tror om detta, Ingen som reagerar på dom räkne-ex jag gjorde. En jä massa vindsnurror och dom ger noll när det är vindstilla, inget kul å inget säkert, eller hur.

Men lycka till i valet
        kolla upp vad christer borg har lurat fram....man behöver ingen mer enrgi från vattenkraft för att reglera vindkraften....det är en stor lögn från kraftbolagen

han kan de mesta den killen

Kommentera

Är Kanada, USA, Australien mfl fattiga länder? Angående för eller emot, jag ville bara svara på påståendet att uranbrytning inte dödar fisk, inget annat. I ett tidigare inlägg skrev jag tom att jag var emot partipolitik på forumet. Det pga att så länge vi har nuvarande ekonomiska och politiska system, kommer alltid naturen att lida hur man än gör. Energibesluten kommer ändå till sist att tas på ekonomiska grunder, då den internationella konkurrenskraften inte får äventyras.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inlägg
            Är Kanada, USA, Australien mfl fattiga länder? Angående för eller emot, jag ville bara svara på påståendet att uranbrytning inte dödar fisk, inget annat. I ett tidigare inlägg skrev jag tom att jag var emot partipolitik på forumet. Det pga att så länge vi har nuvarande ekonomiska och politiska system, kommer alltid naturen att lida hur man än gör. Energibesluten kommer ändå till sist att tas på ekonomiska grunder, då den internationella konkurrenskraften inte får äventyras.
            Om alle skulle tenke som deg, så ville der ikkje blitt mye framgang på miljø fronten her i verden. Desverre så må eg medgi at mennesket er grådige grisar og du har nok alt for rett i det du sier...........

Det vi behøver er flere kreative mennesker som ser muligheter i å ta vare på naturen....
            ><)))(°>

www.aurebu.com
            www.countryfisher.org

<°()))><

Kommentera

man behöver ingen mer enrgi från vattenkraft för att reglera vindkraften
              Nej kanske inte MER, men hur ersätter du befintlig vattenkraft, , , ? ? och kärnkraft ? ? ? Och dessa utredningar har alla ett bakomliggande syfte. Dom som är emot liksom dom som är för, vissa har egenintresse i att säga som dom gör. Det handlar om ditt å mitt behov inte deras åsikter.

Om alle skulle tenke som deg, så ville der ikkje blitt mye framgang på miljø fronten
              Det där är inte genomtänkt, skulle danmark ha så mycket bättre miljö än oss, eller ryssland, Kina eller Polen eller vilket land som helst, Titta på dessa länder dom har VÄLDIGT lite vatten- och kärnkraft, och det skulle per automatik ge bra miljö. Jag HOPPAS ni har rätt, men tyvär så är det lite naivt tänkt tror jag

Är Kanada, USA, Australien mfl fattiga länder?
              Nej jag tänkte på ryssland mfl. men du har en poäng. Problemet med dessa länder är att dom bryter uranet i områden som befolkas av urinnevånare, aborginer, indianer mfl. Det bryts av mindre ansvarige och giriga företag som utnyttjar dessa länders frihet för företag utan statlig kontroll. Kolla BP i mexikanska gulfen, ska du sluta köra bil nu kanske. Du kan inte belasta grundämnet för vad oansvariga företag gör.

det är en stor lögn från kraftbolagen
              Hoppas du har rätt. Men vi var VÄLDIGT nära elransonering i vintras. Inte så kul. Vet du hur man gör då? ? Man slår helt enkelt ifrån elen, område för område. 30 minus så blir det fort kallt vill jag lova, Och du missar en poäng, Varför ska kraftbolagen ljuga om mitt behov, JAG vet väl själv vad jag vill ha ? ? Det är lika dumt som att tro att nokia ska lura oss att vi behöver mera telefoner ? ?

Energibesluten kommer ändå till sist att tas på ekonomiska grunder,
              Ja det får vi hoppas. Pengar är arbete, ditt å mitt slit i livet, pengar är energi. Tänk arbete istället för pengar. allt du köper kan du göra själv. Prova sen å se hur SATANS du får slita bara för att tappa upp en kanna vatten (elpumpar) hämta den från gården själv (ingen elhiss) från 5 våningen. Sen är du beredd att betala. det är vad som menas med ekonomiska grunder.

Vet ni om att flera stora pappersbruk, lagt ner tillverkningen i sverige, flera går på halv fart, med maskiner avstängda, Hallstavik är bara tidsfråga hur länge dom kan leva. Och orsaken är dyr energi. Vissa pappersbruk är självförsörjande då dom eldar veden i sin process vilket ger el för eget bruk. Några slutade tillverka papper då dom tjänade mer på att sälja elen som deras skog gav i anläggningen.

Så ni miljömuppar brände VEDELDAD el i vintras. Visste ni inte va. Och det ska vara miljövård. Vad tror ni händer i samhället när vindkraftel blir en bristvara och så dyr att bara hälften har råd ? ? ? du kommer att se tusentals besin å veddrivna små elverk lite varstan i landet. Hua för den miljövården ! ! !

Men återigen, håll isär äpplen å päron och lycka till i valet
              Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

--AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Kommentera

Vad det gäller vattenkraft (att bevara strömmande vatten) är naturligtvis miljöpartiet bäst och moderaterna sämst, de vet även moderata väljare, det är därför de ofta "blandar om" korten..

Och vad det gäller alliansens "miljöpolitik" citat Svante Axelsson, generalsekreterare, naturskyddsföreningen:

" – Vi har undersökt regeringar ur miljösynpunkt sedan 80-talet. Det här är en av de sämsta som vi sett. Tidigare har man gått framåt men i för låg hastighet. Det är sällan man gjort så många bakåtsteg som under den här perioden"
                  Senast ändrad av Hemi; 2010-09-15, 14:45.

Kommentera

Att vi behöver kreativa lösningar gällande energi och naturbruksfrågor håller jag med om, men det går inte om vi inte får en bred uppslutning bakom besluten som ska vara sådana att de flesta kan leva med dem, socialt och ekonomiskt. Att ensidigt propagera för någonting, tex vatten- eller kärnkraft utan att beakta helheten leder ingenstans. Folk måste ju äta, bo och arbeta förutom att fiska.

Kommentera

Att ensidigt propagera för någonting, tex vatten- eller kärnkraft utan att beakta helheten leder ingenstans. Folk måste ju äta, bo och arbeta förutom att fiska.
                      Vet inte om du syftade på mig i denna formulering ? Underligt att du inte skrev . . ."Att ensidigt propagera för någonting, tex vindkraft" för jag tycker inte jag proppagerat bara argumenterat emot alla feltramp som framförts angående speciellt kärnkraft. ang vattenkraft håller jag med om de mesta. Men när det gäller kärnkraft så förekommer otroligt många lögner och myter som okunniga sprider glatt å blandar både äpplen å päron i debatten.

Är det några som proppagerar så är det vindkraftsanhängarna och det utan att redovisa hur dom tror att man ska lösa dom grundläggande problemen ? ? spelar ingen roll hur många snurror ni bygger. är det vindstilla ger dom NOLL, nada, ingen el. Kanske ska ha några kraftverk i reserv då eller ?

Det finns inget parti idag som med ansvar säger att dom ska lägga ner kärnkraften, , bortsett från dom små populistiska partierna som MP och V, . Alla vet att vi kan inte ställa om samhället utan denna energi, majoriteten av folket kommer att finna egna lösningar. Den går heller inte att ersätta till rimliga kostnader inom snar framtid. Vi lever i norden, kallt land med stort behov av värme.

Titta bara på den undersökning som Axlrose länkade till. Lätt att vara populistisk och tycka allt är fel å lova guld å gröna skogar när man är ett litet marginelliserat parti, som ALDRIG behöver egentligen ta ANSVAR för sin åsikter och politik.

Men visst jag skulle gärna ställa upp på allt som räddar miljön, men var då säkra på att miljön verkligen räddas av 10-20 tusentals vindsnurror och va beredd att betala samt leva det liv som dyr och bristfällig elförsörjning kommer att innebära. Dom pengarna som vi alla bränner på dyr el kunde ju används till att ta hand om riktiga miljöfrågor.

Som en urblåst blondin sa i en tidningsintervju ang. hotet om långvarig elavbrott. "Ingen fara för Jag behöver inte så mycket El för jag bor i stan ! ! " Undrar om hon tror att vattnet rinner själv genom kranen. skita 1 gång sen är det färdigspolat, oj oj ? ? ? Kanske inte bara hon som tror det föresten.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 207 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art