Vilket parti ska man rösta om man e emot vattenkraft?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket parti ska man rösta om man e emot vattenkraft??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
    Vad vill MP göra mot vattenkraft? Dom ser väl vattenkraft som grön el.
    ¨Sant prata med dom på stan i veckan. De vill utöka. Sen vill dom inte satsa något alls på att hitta alternativ utan tycket vatten är och tror det kommer förbli det bästa.
    Sen kunde dom inte svara på frågor angående storskaligt yrkesfiske alls och hade ingen alls anning om hotbilder mm.

Kommentera

Vad vill MP göra mot vattenkraft? Dom ser väl vattenkraft som grön el.
      Hon snackade mkt om vindkraft, vilket är det bättre alternativet! De vill väl effektivisera, och sen utveckla nya förnyelsebara källor.

Sen kanske dem ville utöka vattenkraften med, mkt möjligt!

EDIT: Hörde orden komma ur Wetterstrand själv, på radion!

Men så naiv kan man inte vara så man baserar sitt partival bara på det..
      ''Sverige gick under, men älvarna är iaf toppen! '' typ..

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.

Kommentera

Ursprungligen postat av PojkenMedKepsen Visa inlägg
        Hon snackade mkt om vindkraft, vilket är det bättre alternativet! De vill väl effektivisera, och sen utveckla nya förnyelsebara källor.

Sen kanske dem ville utöka vattenkraften med, mkt möjligt!

EDIT: Hörde orden komma ur Wetterstrand själv, på radion!

Men så naiv kan man inte vara så man baserar sitt partival bara på det..
        ''Sverige gick under, men älvarna är iaf toppen! '' typ..
        Vindkraft är ett bättre alternativ sett miljömässigt (ringde faktiskt i veckan och bytte el till vindkraft här hemma). Dock blir det nog svårt att byta ut sveriges elförsörjning idag baserad på vattenkraft, till vindkraft. Jag tror säkert MP har bra koll på miljön i storhet men just att de vill låta vattenkraften bestå mm ger mig kassa vibbar.

Även om man inte väljer parti efter bara en fråga så kan ju vissa frågor vara det som avgör ens valsedels kryss om andra alternativ är likartade.

Kommentera

de va bara en fråga om vilket parti som är "emot" den.....om någon inte tycker att denna tråden hör hemma här så läs inte den :P

tack för svar alla

Kommentera

Klart det går att ersätta vattenkraft. Kärnkraft. Frågan handlar väl snarare om hur många kärnkraft som ersätter den befintliga mängden vattenkraftverk.
            Ja och nej. Självklart kan man göra som finnarna och bygga nya stora fina kärnkraftverk, men nej. Det kommer inte tillåtas än på bra länge, förrän man gjort klart med slutförvaringen av det uttjänta kärnbränslet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Toni D Visa inlägg
              Det är knappast bättre med den segregation som sker just nu efter att dom blåa gjort "Allah så fattiga" att fler börjar stjäla för att kunna klara sig. =)
              Välj parti efter helheten i deras partiprogram och inte pga en enda hjärtefråga.
              Du måste skämta?
              Bor du i ett ihåligt träd i skogen eller under en sten? Om det svenska folket fått en extra månadslön om året har de väl inte blivit fattigare?
              Tycker man att man får för lite bidrag kanske man borde överväga att jobba i stället?

Kommentera

Ursprungligen postat av Jari F1 Visa inlägg
                Ja och nej. Självklart kan man göra som finnarna och bygga nya stora fina kärnkraftverk, men nej. Det kommer inte tillåtas än på bra länge, förrän man gjort klart med slutförvaringen av det uttjänta kärnbränslet.
                Vi har redan slutförvaringsplatser för kärnbränsle i sverige. Oskarshamn.

Nästa blir i Östhammar.

Mer kärnkraft åt folket.

Dessutom är det jävigt av vissa svenskar att säga att finnarna gör fel och vi svenskar rätt. Eftersom vi svenskar importerar finsk el pga elbrist inom landet. Dvs vi har redan mer kärnfraft än de som står på vårt land, det är bara det att resten står på någon annans land.
                Senast ändrad av Sg; 2010-09-05, 08:53.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jari F1 Visa inlägg
                  Du måste skämta?
                  Bor du i ett ihåligt träd i skogen eller under en sten? Om det svenska folket fått en extra månadslön om året har de väl inte blivit fattigare?
                  Tycker man att man får för lite bidrag kanske man borde överväga att jobba i stället?
                  Jösses, tänk att det fortfarande skrivs o läses som en sanning. Men gick det att sälja Flying Lures så varför inte Allianspolitik. Jag förlorar 400:-/dag varannan vecka med borgarnas politik så har inte jag blivit "fattigare"?. Men det är OK, ja e inte bitter, jag klarar mig gott ändå (än så länge). Dom veckorna "tvingas" jag (för mina barns skull) arbeta 2 timmar/dag mindre men det kanske inte är jag som är arbetslinjen utan dom sjuka;-)(billigt, jag vet)
                  Tragiskt är också att en 15 år gammal Toblerone ofta är det enda argumentet mot dom rödgröna när man samtidigt vill fortsätta med en regering som drar ekonomin åt ett håll som till största del gynnar politikerna själva. Och då kostar det mig betydligt mer än en Toblerone.

Kommentera

Laxtrappa!=)

Kommentera

Jari F1:

Jag bor i verkligheten, i staden med den kanske högsta arbetslösheten...
                      Det är ju helt underbart att folk som jobbar får mer pengar, men det ska inte drabba den som inte har jobb eller den som är sjuk.
                      Jag har drabbats av det själv när jag blev uppsagd förra våren, men räddades av uppåtgående ekonomi i övriga Europa. (jobbar på stort exportföretag)
                      Under den korta tid jag var arbetslös var jag tvungen att sälja min bil för att klara mig och under det år jag jobbat där nu har jag inte blivit fast anställd, trots att jag är inne på mitt 8:e år på företaget sammanlagt o jag är inte den enda drabbade där.
                      Företagen utnyttjar oss och sänker våra löneklasser, vägrar höja våra löner och A-kasse avgiften har höjts.
                      Jag tjänar mindre nu än innan jag blev uppsagd trots ökad skiftgång, jämfört med 4år sedan så gör vi dubbelt så mycket jobb och tjänar inte mer.
                      Ur vilket hål drar du ut den extra månadslönen?
                      Kan du berätta det till mina båda förtidspensionerade föräldrar så dom vet, dom har betalat skatt hela livet och nu har mattan under deras fötter dragits bort av en gäng nötter som tror dom driver ett dagis...
                      Båda föräldrarna bytte till Svenskt medborgarskap förra veckan bara för att få rösta på rätt partiblock, för att försöka få slut på detta vansinne.
                      Alliansens regelverk tyckte morsan skulle börja jobba igen på halvtid, hon var NO och matematik-lärare...hon har efter en svår hjärnoperation inget närminne kvar.
                      Men vad ska man säga...sverige är fantastiskt?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 047 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art