Jag köpte ett Årsfiskekort till Ringsjön i våras av ringsjöfisk i Gamla bo för att fiska bla gös och gädda.
Nu ser jag att man har ändrat fiskereglerna och förbjudet Trolling (motorfiske) helt och hållet.
Jag tyckte att deras tidigare regler var konstiga med 2 spön/båt men ok det får gå tänkte jag.
Nu undrar jag, kan man verkligen ändra reglerna mitt i en period.
Jag har ju betalt för ett år! då kan man väl inte ändra mitt i!
Hade jag visst detta så hade jag lagt mina pengar någon annanstans.
Är det ingen annan som sett detta? det måste ju va mer än jag som löst årskort i ringsjön.
vi måste protestera på något vis.
Det kan väl ändå inte va så att skånes tredje största sjö bara får nyttjas av ett fåtal personer som bedriver nätfiske i sjön och kan bära sig åt hur dom vill??
Deras styrelse består bla av några yrkesfiskare och några markägare med fiskerätt som vill ha sjön för sig själv, men Ringsjön måste väl va en allmännytta??
Fiskvårdsområdets ordförande heter Jan-axel Roslund och han kan kontaktas på:
Mobil : 0707-695055
E-post : jan-axel@swipnet.se
Ju fler vi är som protesterar ju större chans har vi att påverka utfallet och kanske få fiska
även i framtiden.
Nu ser jag att man har ändrat fiskereglerna och förbjudet Trolling (motorfiske) helt och hållet.
Jag tyckte att deras tidigare regler var konstiga med 2 spön/båt men ok det får gå tänkte jag.
Nu undrar jag, kan man verkligen ändra reglerna mitt i en period.
Jag har ju betalt för ett år! då kan man väl inte ändra mitt i!
Hade jag visst detta så hade jag lagt mina pengar någon annanstans.
Är det ingen annan som sett detta? det måste ju va mer än jag som löst årskort i ringsjön.
vi måste protestera på något vis.
Det kan väl ändå inte va så att skånes tredje största sjö bara får nyttjas av ett fåtal personer som bedriver nätfiske i sjön och kan bära sig åt hur dom vill??
Deras styrelse består bla av några yrkesfiskare och några markägare med fiskerätt som vill ha sjön för sig själv, men Ringsjön måste väl va en allmännytta??
Fiskvårdsområdets ordförande heter Jan-axel Roslund och han kan kontaktas på:
Mobil : 0707-695055
E-post : jan-axel@swipnet.se
Ju fler vi är som protesterar ju större chans har vi att påverka utfallet och kanske få fiska
även i framtiden.
Kommentera