Trolla i en Crescen 418 HT ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolla i en Crescen 418 HT ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trolla i en Crescen 418 HT ?

Får man plats med trollingutrustning i en Crescent 418 ? Går den att övernatta i ? Lämplig/ möjlig motorstyrka ( vill helst kunna ha runt 20 knops marschfart med 2 pers i). Hur är den sjön- bor på västkusten och tänkte mej kunna vara ute i lite "väder" också.
    Tacksam för synpunkter.
    Lennart.

hej!

undrar samma sak...
    funderar på å köpa en ht båt så råd om vilken vore fint vill inte ha något över 5m då jag har den på kärra helatiden
    ps hoppas de är ok att jag lånar och bumpar tråden....

Martin

Kommentera

Min bryggranne har en 418 med 40hk 4t. Kan säga att den ser riktigt liten ut i jämförelse mot min hr 465. Inget att övernatta i men bra skydd mot vind och regn, för att kunna fungera bra till trolling får man nog slita ut allt i bak och göra om då det inte är mycket plats original. Har inte åkt med den själv, men den ser ut att gå förvånansvärt bra i lite sämre sjö när man mött honom ute. Han har varit nöjd med båten och han har haft den sen den vart ny, han har den gamla fina 418 som är orange

Kommentera

418 är en liten trevlig liten båt. Är ju byggda på samma båtskrov som Crescent 415-416-420-430. Båtens skrov är ju formgiven av den berömda Pelle Pettersson. Har en 416 som är byggd med ruff i stället för hardtop.
        Den tål förvånansvärt mycket sjö. Fast ute till ytterskärgården och öppet hav är väl inte direkt rätt.
        Går ju att knoppa 2 personer utan problem. Fast med en sån liten båt på 430 cm. Får man räkna med litet utrymme.
        Minst 30 hk och helst 40-50 hk beroende på vikt. Akterspegeln är ju inte alltid så stark.
        På mina Crescent båtar har jag förstärkt upp dom.
        Hade en 50 hk Mercury på min 416. Då gick den perfekt. Men då vägde motorn inte i närheten av en 50 hk fyrtakt.
        Annars mycket båt för pengarna. Ligger ju bra i pris oftast.
        Det såldes rätt många. Leta efter en frisk båt. Kolla noga på just akterspegel och att allt är bra i durk eller tofter.
        Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 014 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art
        av .art