Trasslet beror på? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trasslet beror på?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jag Själv Visa inlägg
    Jag frågade inte hur man vet att man har bromsen i botten, utan hur HAN vet det!
    LÄÄÄÄS

Min rulle är inte värdelös. Har dragit mycket fin fisk på den. Det är inte en proffsrulle bara
    Du kan ju börja med att släppa på slirbromsen eller den kanske du har limmat fast på max? Om du skruvar på saken längst bak på rullen så antingen ökar du eller minskar kraften som krävs för att linan ska åka iväg. Då kan alltså fisken åka iväg med linan om det är en större firre. Slirbroms kallas denna manick. Lycka till!

Kommentera

Ursprungligen postat av Asys85 Visa inlägg
      Du kan ju börja med att släppa på slirbromsen eller den kanske du har limmat fast på max? Om du skruvar på saken längst bak på rullen så antingen ökar du eller minskar kraften som krävs för att linan ska åka iväg. Då kan alltså fisken åka iväg med linan om det är en större firre. Slirbroms kallas denna manick. Lycka till!
      det är precis det jag blev arg över att någon trodde jag inte visste. btw så¨har jag min broms därfram..

Kommentera

Ursprungligen postat av Jag Själv Visa inlägg
        Jag frågade inte hur man vet att man har bromsen i botten, utan hur HAN vet det!
        LÄÄÄÄS

Min rulle är inte värdelös. Har dragit mycket fin fisk på den. Det är inte en proffsrulle bara
        Nu har du precis skrivit att du inte orkar diskutera och att man skulle lägga ner den diskussionen. När jag väl gör det då börjar du igen? har du aggression problem? På en sådan här sida där det finns grymt många kända och duktiga sportfiskare så är det ingen bra start att vara otrevlig mot alla och skaffa sig ett dåligt rykte. Tänk ist på hur mycket du kan lära dig av allihop.
        [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 331 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art