Tror min gammla haspel håller på att packa ihop
Den börjar gnissla och tjuta och låter allmänt dålig så fort den blir lite ansträng om jag fiskar med drag som ger lite motstånd...
Denna haspelrulle är en cardinal 153R och tyckte inte den var nått bra köp då den har jävlats lite helta tiden och låtit och hållt på är helt omöjlig att plocka isär för smörjning vet inte hur dom har tänkt sig konstruktionen...
Jaja slut med den gammla nu vill jag ha en ny haspelrulle några förslag?? Rullen skall uppfylla.
- relativ billig max ca 700kr
- ska vara lätt att smörja ex bara öppna en lucka och smörja delarna..
- ska klara lite påfrestning utan att behöva låta så J*vligt alltså mjuk och fin gång!
- ska vara lämpad för allt från regnbåge, havsöring till max kastvikt typ zalt 60-65g sen pallar inte mitt spö mer
- gärna ge långa kastlängder
-rymma 135m PP i dim 0.28 ungefär tror jag om inte nån har nått annat förslag.
Det är inte lite jag begär av rullen men uppfyller den det mesta av dessa och är under budgetet så lär det nog bli den...
Vill ha en rulle jag kan lite på den här gången är ingen höjdare att kom hem och testa för att sen se att det är en skitrulle tex cardinal 153r som jag har nu
Den börjar gnissla och tjuta och låter allmänt dålig så fort den blir lite ansträng om jag fiskar med drag som ger lite motstånd...Denna haspelrulle är en cardinal 153R och tyckte inte den var nått bra köp då den har jävlats lite helta tiden och låtit och hållt på är helt omöjlig att plocka isär för smörjning vet inte hur dom har tänkt sig konstruktionen...
Jaja slut med den gammla nu vill jag ha en ny haspelrulle några förslag?? Rullen skall uppfylla.
- relativ billig max ca 700kr
- ska vara lätt att smörja ex bara öppna en lucka och smörja delarna..
- ska klara lite påfrestning utan att behöva låta så J*vligt alltså mjuk och fin gång!
- ska vara lämpad för allt från regnbåge, havsöring till max kastvikt typ zalt 60-65g sen pallar inte mitt spö mer

- gärna ge långa kastlängder
-rymma 135m PP i dim 0.28 ungefär tror jag om inte nån har nått annat förslag.
Det är inte lite jag begär av rullen men uppfyller den det mesta av dessa och är under budgetet så lär det nog bli den...
Vill ha en rulle jag kan lite på den här gången är ingen höjdare att kom hem och testa för att sen se att det är en skitrulle tex cardinal 153r som jag har nu
Kommentera