minimimått, tjyvfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

minimimått, tjyvfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Helt klart värt ett besök!
    Dom håller en riktigt bra kvalite´på fisken där som kommer från egen odling.
    Bra service och rent och snyggt runt sjöarna och fina vindskydd mm.

Sedan har dom ju en konstgjord å där oxå som är riktigt sevärd.
    Dom pumpar upp vatten från en sjö med STORA pumpar och låter det rinna tillbaks i en annan sjö!
    Mellan dessa två sjöar har dom sedan dikat ut en å där dom har sin egen regnbågsodling.
    Riktigt imponerarande faktiskt,Kungen oxh Silvia var där och invigde skiten.

Dom har ett par special sjöar oxå med större fisk,ngr sjöar Där man hyr hela sjön och dom släpper i ett visst antal kilo innan.

Hehe,jag tyckte att jag likabra kunde göra lite reklam till dom när jag fiskat "gratis" där i yngre år =)

Kommentera

hehe jo det är ju ett väldigt känt ställe faktiskt.

Ska finnas en liten pöl i Johannishus där dom sätter in verkligen fet fisk. Har för mig ett dagskort kostade 600kr eller ngt sånt galet.

Kommentera

Känns som det kvittar om nån tar upp halvdöda, fenlösa bågar i ett p&t vatten trots att de är för små. Men snackar vi vild/självreproducerande fisk bör man självklart ta sitt ansvar.

//K
        BJ@

Kommentera

Tänkte jag skulle slå ännu ett slag för harasjömålas bågar,dom är inte odlade i ngn kasse eller rund betongpool utan i egna dammar med helt genomströmmande vatten.
          Det blir en helt annan kvalite på fisken då.
          Jag vet hur illa en del bågar kan se ut...
          När ungarna var mindre och hela familjen lik förb. skulle med ut och fiska så fick det bli ett p&t vatten i närheten och herrej****r som bågarna såg ut!
          Istället för en stjärtfena så var det som en stor klump nästan ännan inne vid "roten" inga kämpar precis.
          Och har nog inte tagit en enda över 8hekto i sjön.

Sedan att rymlignar är en kanon på spö är ju på både gott och ont,hänger inte riktigt med vad det gäller att dom är sjukdomsbärare och kan tränga ut vildfisk vid lek mm men det hör man ju talas om ibland.

/edit stavfel.

Kommentera

hur stora är de stora i harasjömåla? Brukar du fiska där nuförtiden också eller?

Hörde att det skulle finnas en feting i Lindwallskasjön på 6kg som smyger omkring hehe

Kommentera

intressant

skulle vara intressant om det är ngn fiskepolis som kollar vad man skriver här........
              Senast ändrad av rapala; 2002-11-27, 08:36.

Kommentera

Yoxler- i en del sjöar sätter dom fisk mellan1-4 kilo och dom har tagit fina fiskar på upp till 8kilo.
                i flugströmmen(den där konstgjorda) sätter dom oxå i fisk upp till 4kilo.

Har inte fiskat där på några år nu men brukar faktiskt åka förbi och titta lite nere vid flugströmmen.
                Rätt roligt och se 1-3kilos fiskar stå grunt i strömmen.

*host* kommer ihåg att batterieflöte och räka var en höjdare i flugströmmen mitt i natten.

Äh,Rapala det måste vara preskiberat,gör ju mitt bästa för att göra reklam för stället nu!
                Rekommenderar ju tom fiskemetoder i strömmen =)

Kommentera

När jag var där i Oktober, så började det snöa som Fan. Och efter första natten blev halva blekinge strömlöst, så vi var utan ström i två nätter. Ett helvete. Men en kompis till mig fick månadens fisk där för något år sedan. En regnbåge som vägde 5.6kg. Skitfin.
                  Men jag fick inget där i Oktober. Ytterst få fick där då. Den största den helgen var i och för sig på 5.2kg. Men i övrigt var det ganska kasst fiske.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                  14 svar
                  3 141 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg uditsen
                  av uditsen