Maaakayds fiskeområde - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Maaakayds fiskeområde

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Maaakayds fiskeområde

Tjena! Kollade in Markaryds fiskevatten på kartan. Har kört förbi tusen gånger, besiktigat bilen där, tankat och pissat vid vägkanten, men ALDRIG sett nå sjö. Markaryd ligger ju med sjöar runtomkring sig som på kartan iallafall ser ut att va ett litet fiskeparadis.

1. Tänkte höra ifall nån här testat vattnen som fiskekortet tillåter fiske i (hela fiskeområdet under ett kort verkar det som)

2. Någon som har koll på båtuthyrning i någon av dessa sjöar? En kanotcamping befinner sig tydligen vid Lokasjön om jag inte minns fel, men de sa att de inte hyr ut roddbåtar. Kanske rentav finns någon i området som hyr ut eller kan tänka sig hyra ut sin båt privat, eller ännu bättre, kanske nån som rentav har lust att ta med en fet å ful fiskkonservator på en tur?

alla tips och trix kring vad som verkar vara ett riktigt fint fiskevårdsområde mottages, jag må vara fiskkonservator men kör uteslutande c&r
    sigpic
    www.fkpgear.com
    Fiskkonservator.se
    Blogg fiskkonservator-lubbe.sportfiskeforum.se

Många sjöar i det området men tror inte att det är några vatten som är kalasbra. Vad är det för arter du är ute efter?

Kommentera

Ursprungligen postat av Finnishstallion Visa inlägg
      Många sjöar i det området men tror inte att det är några vatten som är kalasbra. Vad är det för arter du är ute efter?
      Aha... det man läst (och man ska såklart inte tro det mesta man läser) påstår att en del av sjöarna har gott om gädda i olika storlekar, likaså en del grov abborre. Jag är mest intresserad av stora gäddor samt olika varianter av dropshot jiggning efter abbore, men även lite gös.
      sigpic
      www.fkpgear.com
      Fiskkonservator.se

Kommentera

Finns många fina sjöar med gott om abbore och gädda, Lokasjön/byasjön är dom ända som det finns gös (Gott om stora sutare om man gilla meta). Sen va det gäller båtuthyrning så är det bara Getesjön som har det och där är det Gädda.abbore och ädelfisk som gäller,Sen gjorde dom i ordning "perssons dammar" som ligger inne i Markaryd och där är det så man kan fiska fluga och spinn,

Kommentera

Tack för svar, ja det är främst gädda och abborre jag är intreserad av.
          Nån koll på vart (telnummer) man hur båt i getesjön, och har du någon erfarenhet av hur fisket är där, samt vart osv , kan pm:a om du vill

Ursprungligen postat av Steve-O Visa inlägg
          Finns många fina sjöar med gott om abbore och gädda, Lokasjön/byasjön är dom ända som det finns gös (Gott om stora sutare om man gilla meta). Sen va det gäller båtuthyrning så är det bara Getesjön som har det och där är det Gädda.abbore och ädelfisk som gäller,Sen gjorde dom i ordning "perssons dammar" som ligger inne i Markaryd och där är det så man kan fiska fluga och spinn,
          sigpic
          www.fkpgear.com
          Fiskkonservator.se

Kommentera

Sjötorpets Servering & Camping AB

* Tele 0433 - 103 16
            * Bov. 7
            285 34 MARKARYD

Men där måste man lösa särskilt fiskekort, men ring och kolla me båt först va ett par år sen ja hyrde där

Kommentera

Ursprungligen postat av Steve-O Visa inlägg
              Sjötorpets Servering & Camping AB

* Tele 0433 - 103 16
              * Bov. 7
              285 34 MARKARYD

Men där måste man lösa särskilt fiskekort, men ring och kolla me båt först va ett par år sen ja hyrde där
              Tack så mycke, kommer nog bli att testa getesjön först, lite svårt att hitta djupkarta över sjön även om jag läste nånstans att man kan köpa en för 150kr... men mjaaa lite för mycke för en djupkarta över denna lilla sjön, nån erfarenhet? Norra delen ska ha en del väldigt grunda områden vad jag kunnat läsa mig till iallafall.
              sigpic
              www.fkpgear.com
              Fiskkonservator.se

Kommentera

Om man utgår från va du hyr båten så gå österut för bi badplatsen sen runt udden . Sen är det bara å fiska på och gå längs med , funkar inte det så prova runt öarna England å va dom nu heter

Kommentera

markarydbra gäddvatte

Om du vill ha gäddvatten så har jag några riktigt fina att dela med mig. Finns några sjöar där jag haft mycket fint fiske i. Har aldrig tagit en gädda under 6 kg i och varje tillfälle har gett mig mellan 3-20 st. Pm mig din mail så skickar jag tipsen till dig.
                  Har själv bott där nere tidigare och delar gärna med mig att tips eftersom jag själv aldrig mer kommer nyttja dem.
                  Har ett brinnade intresse för UL-fiske och då speciellt Fluga. Fördriver fiske fria dagar med Flugfiske och Spöbyggnad.

Kommentera

Ursprungligen postat av Tc_telge Visa inlägg
                    Om du vill ha gäddvatten så har jag några riktigt fina att dela med mig. Finns några sjöar där jag haft mycket fint fiske i. Har aldrig tagit en gädda under 6 kg i och varje tillfälle har gett mig mellan 3-20 st. Pm mig din mail så skickar jag tipsen till dig.
                    Har själv bott där nere tidigare och delar gärna med mig att tips eftersom jag själv aldrig mer kommer nyttja dem.
                    Du har PM... fast jag glämde nog min mejl haha... lubbe@fiskkonservator.se
                    sigpic
                    www.fkpgear.com
                    Fiskkonservator.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar