Måste uppgradera mig på klädfronten nu inför hösten. Har kollat efter Itab Discovery men hittar inte det längre, Geoff är för dyrt. Hur är Rappala?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Kläder inför hösten
Collapse
X
-
Ja köpte Geoff stället för 3900 förra året det är mycket pengar men jackan är skön. Rapala är nog helt okej fanns förrut På hi -sport till bra pris .Ursprungligen postat av shank Visa inläggMåste uppgradera mig på klädfronten nu inför hösten. Har kollat efter Itab Discovery men hittar inte det längre, Geoff är för dyrt. Hur är Rappala?
Men kolla haglöfs också dom gör ju bra grejer .
/Fredrik
-
för priset så tycker jag inte Geoff A är värt sitt pris .Jag har 2st byxor som blir blöta då man sitter i regn . Dock ej testat den senaste urus 3 modellen.
Har ett par jaktbyxor i märket chevalier som håller vad de lovar. Annars kanske man skall satsa på kända utelivs märken !!
Kommentera
-
Som sagt, Pinewood är toppen! (Svenskt företag förresten). Har 2 olika Pinewood jackor + en vildmarks byxa + 2 flanell skjortor och är hel nöjd med de kläderna. Ska handla mer Pinewood snart.
Tips. Dolomite setet med byxa och jacka är fint! Frakt fritt, och du får ett par bra strumpor (Coolmax ) och en Pinewood keps på köpet.
Go Nature, är en väldigt bra on line, kläd butik för fiske och vildmarks kläder.
Kan ta hem större storlekar än uppgivet på siten på 1 dygn om du snackar med den mycket service minded ägaren Per. Dolomite jackan och byxorna, är dock generösa i storleken.
Senast ändrad av Jock Scott; 2010-07-31, 10:40.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Catch for the moment and Release for the future.[FONT=Impact][/FONT]
Kommentera
-
Jag köpte en jacka från Diem på popuptackle i våras. Det som fick mig att välja just den jackan var för att den är totalt vind och vattentät samt att den har ett löstagbart fleecefoder som gör jackan riktigt varm för kalla höst och vårdagar.
Jag har som sagt bara haft jackan sen i våras men är riktigt nöjd med den och den har hållit mig både varm och torr under många kalla och blöta fiskepass hittills.
Länk till jackanBajen forever!
Kommentera
-
Jag har då varit ute i regn hela dagar både på jakten och fisket och inte blivit blöt igenom..Ursprungligen postat av pasi75 Visa inläggHåller dom vattnet borta bra ?
Sen är det helt rätt priser på kläderna med
Mvh StefanCatch for the moment and Release for the future.[FONT=Impact][/FONT]
Kommentera
-
Hur är pinewood i storleken? Små, smala så man skall ta en size större än vad man brukar?Ursprungligen postat av stefanm Visa inläggJag har då varit ute i regn hela dagar både på jakten och fisket och inte blivit blöt igenom..
Sen är det helt rätt priser på kläderna med
Mvh Stefan
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 522 visningar