hejsan
nu ska jag snart fiska HÖ från kusten och då ska jag använda mig av en upphängarfluga och undrar nu då hur lång ifrån draget ( hur lång upp på linan ) jag ska sätta upphängaren? och om jag vill att flugan ska glida ner till draget vid drillning, vad ska jag göra för knut då? vill samtidigt inte att mothugget blir dåligt för att flugan glider ner! och jag vill helst inte använda lekande till glidet, letar efter en knut som man kan fästa flugan direkt på huvudlinan!
Har det någonsin hänt någon av er att flugan glidit bak med fisken och så har fisken fastnat i draget? För man vill ju inte skada fisken om man ska ta upp den...
Tack på förhand MVH alle!
nu ska jag snart fiska HÖ från kusten och då ska jag använda mig av en upphängarfluga och undrar nu då hur lång ifrån draget ( hur lång upp på linan ) jag ska sätta upphängaren? och om jag vill att flugan ska glida ner till draget vid drillning, vad ska jag göra för knut då? vill samtidigt inte att mothugget blir dåligt för att flugan glider ner! och jag vill helst inte använda lekande till glidet, letar efter en knut som man kan fästa flugan direkt på huvudlinan!Har det någonsin hänt någon av er att flugan glidit bak med fisken och så har fisken fastnat i draget? För man vill ju inte skada fisken om man ska ta upp den...
Tack på förhand MVH alle!