fisk i skogstjärn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fisk i skogstjärn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• fisk i skogstjärn

tjenare

jag och en polare har tänkt testa fisk i en liten tjärn, vad tror ni får vi nått ?
    vad kan de finnas för fisk ?
    och om de är sten dött, är de nån ide att slänga i några abborrar för att se om dom överlever ?

Att fråga vad man kommer få i en tjärn, sjö, bäck som ingen ens vet namnet på förstår jag inte.
    Vad förväntar du dig för svar?

Och att sedan fråga om man tycker att ni ska göra ett lagbrott genom att plantera in fisk ifall NI inte får något är inte mycket smartare.
    Om ni inte får någon fisk och det FINNS fisk som abborrarna skulle börja äta som föda så kan ni förstöra livet helt och hållet i tjärnen. Lagen finns av en orsak.
    För att plantera in fisk krävs ett tillstånd från Länsstyrelsen och då ska de först veta vad det finns för djurliv i vattnet och sedan besluta om det kan fungera med inplantering av annan art.

Allt detta gäller självklart endast i vatten som du själv äger.

Kommentera

jag skulle tippa på våra "vanligaste" fiskar abborre,gädda och mört. abborre lär det finnas, för av MINA erfarenheter finns det abborre i de flesta tjärnar
      skitfiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
        Att fråga vad man kommer få i en tjärn, sjö, bäck som ingen ens vet namnet på förstår jag inte.
        Vad förväntar du dig för svar?

Och att sedan fråga om man tycker att ni ska göra ett lagbrott genom att plantera in fisk ifall NI inte får något är inte mycket smartare.
        Om ni inte får någon fisk och det FINNS fisk som abborrarna skulle börja äta som föda så kan ni förstöra livet helt och hållet i tjärnen. Lagen finns av en orsak.
        För att plantera in fisk krävs ett tillstånd från Länsstyrelsen och då ska de först veta vad det finns för djurliv i vattnet och sedan besluta om det kan fungera med inplantering av annan art.

Allt detta gäller självklart endast i vatten som du själv äger.

ja du har rätt lite svårt att veta vad som kan finnas , ska låta de vara som de är iaf och bara testa fiska lite

Kommentera

Gott, rapportera gärna och berätta vad du fått och massor med foton är alltid kul
          Fiskerapporter är bästa läsningen man kan ha

skitfiske

Kommentera

Ursprungligen postat av Dahlqvist17 Visa inlägg
            jag skulle tippa på våra "vanligaste" fiskar abborre,gädda och mört. abborre lär det finnas, för av MINA erfarenheter finns det abborre i de flesta tjärnar
            skitfiske!
            de är ju ändå lite spännande man vet ju aldrig vad som döljer sig kring botten

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
            7 svar
            1 534 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
            Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34