Lippgripp vara eller inte vara? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lippgripp vara eller inte vara?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Hundersmarck
    ne de beror på ifall man vågar ta risken eller inte
    Varför ska man ta risken om man inte behöver? Är det risker man är ute efter så kanske man ska hoppa fallskärm från ett berg eller något annat dumdristigt. Eller försöka slå allt vad man pallar med en hammare så nära fingrarna som möjligt. Nä... ta upp gäddan så skonsamt som man kan...och dessutom minska risken med att fastna med fingrarna i en krok.
    LaSsE

Kommentera

aja de har gått bra i 10 år så varför inte i 10 år till?
      //Me

Kommentera

Tvivlar på att du tog några gälgrepp för tio år sen...Gälgrepp är jättebra men att tycka att man är frän/häftig/tuff för att man praktiserar det är enbart löjligt...

Kommentera

elanen

Rätt kul att höra om gälgrepp. Plåstertillverkarna är ju i varje fall glada. Skulle för min del inte riskera en hel dags fisketur. Har en son som vart inne två gånger på ST:Görans sjukhus med bortagning av krokar. Bara det jävliga att riskera att antingen få en hook, eller skära sönder handen ute på öppna havet. Ger mig ingen ro bara för att man skall leka macho camacho. Räcker med all blodspillan på pimpelisarna som uppkommit vid upptagning av abborre genom isen. Speciellt då vid avkrokning. När gällockets vassa kant skurit in rätt skapligt. MVH Gunnar J.

Kommentera

fast bäst e ändå håven tycker jag. de e de bästa för kanske både gäddan och för människan! Gunnar kolla mailen oftare!:OFFTOPIC:jag mailar alltid tillbaka så fort jag får svar av dig
            //Me

Kommentera

Ursprungligen postat av Rasmus
              Man är väl inte kärring. Skämt o sido så händer det alldrig så länge man är säker på vad man gör och är bestämd. Dessutom ser man på ett ungefär vart krokarna sitter, så då är det bara att undvika att sticka sig på dem. Så jag ser inte riktigt vitsen med lipgrip
              Kan bara instämma.... har ett par boa snokar här , stoppar du in handen och tvekar så smäller det direkt.. var bestämd o ta ett stadigt grepp, då funkar det .. tillämpar samma sak på gäddorna.
              Det brukar funka bra för mig . Visst har man haft en krok eller två i fingrarna, eller någe skärsår. Men inget allvarligt.
              Har aldrig testat LipGrip dock . Håv har jag till de lite större gäddorna i min "stora" båt då det blir svårt att "nå ner" och ta dem (ja kanske är ovig ).
              Huggkrok har jag med i den lilla båten fär säkerhets skull, men har inte behövt använda den än så länge iår.

Kommentera

Är väl hur smidigt som hellst med en gripper. Fisken skadas inte alls och kan sprattla hur mycket som hellst då den inte gör illa sig med detta verktyg. De större kan man då ta med håv men ta med Grippern så mycket som det går. Även fast det är en liten gädda kan den sprattla loss och göra sig illa. En gripper sitter bra i hakan på gäddan.

Kommentera

Har finns det en vagga http://www.cabelas.com/cabelas/en/te...rch&hasJS=true
                  , vet inte hur dyr frakten blir dock?
                  How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Du har väl knappast kört gälgreppet sedan du var 6 år?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 017 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art