Ursprungligen postat av Hundersmarck
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lippgripp vara eller inte vara?
Collapse
X
-
LaSsE
-
Ursprungligen postat av Hundersmarckaja de har gått bra i 10 år så varför inte i 10 år till?
Kommentera
-
gunnar jansson
elanen
Rätt kul att höra om gälgrepp. Plåstertillverkarna är ju i varje fall glada. Skulle för min del inte riskera en hel dags fisketur. Har en son som vart inne två gånger på ST:Görans sjukhus med bortagning av krokar. Bara det jävliga att riskera att antingen få en hook, eller skära sönder handen ute på öppna havet. Ger mig ingen ro bara för att man skall leka macho camacho. Räcker med all blodspillan på pimpelisarna som uppkommit vid upptagning av abborre genom isen. Speciellt då vid avkrokning. När gällockets vassa kant skurit in rätt skapligt. MVH Gunnar J.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av RasmusMan är väl inte kärring. Skämt o sido så händer det alldrig så länge man är säker på vad man gör och är bestämd. Dessutom ser man på ett ungefär vart krokarna sitter, så då är det bara att undvika att sticka sig på dem. Så jag ser inte riktigt vitsen med lipgrip
Det brukar funka bra för mig . Visst har man haft en krok eller två i fingrarna, eller någe skärsår. Men inget allvarligt.
Har aldrig testat LipGrip dock . Håv har jag till de lite större gäddorna i min "stora" båt då det blir svårt att "nå ner" och ta dem (ja kanske är ovig ).
Huggkrok har jag med i den lilla båten fär säkerhets skull, men har inte behövt använda den än så länge iår.
Kommentera
-
Är väl hur smidigt som hellst med en gripper. Fisken skadas inte alls och kan sprattla hur mycket som hellst då den inte gör illa sig med detta verktyg. De större kan man då ta med håv men ta med Grippern så mycket som det går. Även fast det är en liten gädda kan den sprattla loss och göra sig illa. En gripper sitter bra i hakan på gäddan.
Kommentera
-
Har finns det en vagga http://www.cabelas.com/cabelas/en/te...rch&hasJS=true
, vet inte hur dyr frakten blir dock?How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 017 visningar
1 gilla
|