Får jag snylta lite på tråden och fråga var man hittar dem randiga jägarna vid den här kalla årstiden. Gäddan går grundare har jag hört, men vart tar abborren vägen. Blir den slö eller? Är det någon bra idé´att fiska i regn på hösten, jag har ju hört att det är bra på sommaren, men på hösten då? Ska det vara soligt och vindstilla eller ska det vara kallt och regnigt och jävligt.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Frågor om abborrfiske och mete!
Collapse
X
-
Jag tror att du hade fått mer brax om du hade metat vid botten. Gärna så att själva betet ligger på botten, du kan köra med lyftmetoden, google har svar på vad det är.
Korkstorleken ska vara anpassa till betet.
Flötet beror på hur vattnet är där du fiskar, strömmande, stillastående osv.
Om det är stor brax är det bäst att ha ett spö med en rulle så fisken kan ta lina om det behövs. Metspö är lättare att kroka med än kastspön, men du har ingen möjlighet att ge lina.
Majs funkar super till brax, mask är bra det med. Det bästa är om du kastar i några nävar majs när du kommer till fiskeplatsen. Kan ge mer effekt om du gör bollar av ströbröd, vaniljsocker, några nävar majs och sjövatten så mäsket binder.
Hoppas det kanske svara på lite frågor
Kommentera
-
Lite sent ute nu när det underbara sommarfisket efter abborre verkar ha tagit slut, men nästa år skulle jag vissa dagar rekomondera spinnare, särskilt varma vindstilla morgnar. Jigg och mete med löja kanske funkar så mycket bättre och oftare men underskatta inte en spinnare under rätt förhållanden. Mina tre största samt min kompis största abborre är tagna på spinnare.
Kommentera
-
Relax kopyto brukar vara giftig efter borren annars är nog mete en av de bättre teknikerna. Men vi får absolut inte glömma dropshot som är Ruskigt effektivt!Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Vill du annonsera på Fiskesnack.com ?Klicka här för mer information
Joina Fiskesnack.com på Facebook Klicka här
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 383 visningar
1 gilla