hur tar man död på gös snabbast och skonsammast? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hur tar man död på gös snabbast och skonsammast?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av LazziLax Visa inlägg
    Jag låter dom små få växa
    Varför inte låta dom stora va kvar, de som redan har vuxit till sig 1-3kg räcker ju gott o väl som matfiskar enligt mig

Kommentera

Det är konstaterat att en gös som är 45cm har hunnit lekt en gg,en gös som väger 1kg är knappast 45cm ?? Frågan är hur man dödar en gös snabbast,eller hur,att bryta nacken av en gös mellan 3-7 kg är knappast snabbast,om man inte är en Hulk,en Gös mellan 3-7kg duger åt mig, än en som inte håller måttet.
      Senast ändrad av LazziLax; 2010-07-05, 06:06.
      Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Gös över fyrakilo smakar segt och dyigt enligt min mening. Jag inte hem nån mer matfisk över 2,5 kilo om den inte blivit inutahelvete felkrokad.

Kommentera

Brukar att ta en stal pinne och slå löst någonstans över eller jämt bakom ögonen och när det ryker till i fenorna slår jag snabbt och hårt 2-3 slag
          Senast ändrad av g loomis; 2010-07-05, 21:46.
          Amor patriae nostra lex -- "Kärleken till fosterlandet är vår lag"

Kommentera

Ursprungligen postat av LazziLax Visa inlägg
            Det är konstaterat att en gös som är 45cm har hunnit lekt en gg,en gös som väger 1kg är knappast 45cm ?? Frågan är hur man dödar en gös snabbast,eller hur,att bryta nacken av en gös mellan 3-7 kg är knappast snabbast,om man inte är en Hulk,en Gös mellan 3-7kg duger åt mig, än en som inte håller måttet.
            Beror givetvis på i vilket vatten man fiskar. Jag och mina polare har inte fått så väldigt många gösar men vi har fått en liten en på kilot o den var exakt 45cm Den perfekta matfisken är enligt mig en gös på cirka 2kilo, men alla tycker ju olika.

På tal om ämnet så har vi klubbat de gösar vi har tagit upp med ett litet slagträ, har funkat finfint. Men man får slå på rätt ställe och hårt, för skallen är riktigt hård

Kommentera

Ursprungligen postat av jns Visa inlägg
              De stora sköter reproduktionen och de små smakar bäst vad jag hört...
              Japp ;P
              Men om man säljer dom som jag gör så är det bara dem under 50 cm som åker tillbaka

Kommentera

Kanske är det bara så att de som tar upp smågösar inte har så mycket att välja på...
                Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

En gös på kilot är väl ganska ofta precis 45 cm? Och är det inte även så över lag att ju större fisken är desto sämre smakar den? I alla fall om vi pratar gädda, abborre och gös?

Kommentera

Ursprungligen postat av jns Visa inlägg
                    En gös på kilot är väl ganska ofta precis 45 cm? Och är det inte även så över lag att ju större fisken är desto sämre smakar den? I alla fall om vi pratar gädda, abborre och gös?
                    Att fisken skulle smaka sämre för att den är större?? har i varje fall inte jag märkt,det kan ju bero på kocken hur som helst så är det bara skrönor eller allt är ju relativt,eller smaken som baken "delad.".Du har haft tur om en gös på kilot är 45cm för min del så C&R jag även dom.
                    Senast ändrad av LazziLax; 2010-07-06, 06:38.
                    Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                    7 svar
                    1 534 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot