I have seen exactly the same kind of fishing, only that the anglers where Swedish locals !!! The fish where pike, and they didn't even bother to take them with them. the fish where only tossed ashore and left to die. What I did was stand beside them and caught six Grayling (Harr). All between 850g and 1,1 kg. I took two with me for food and left the rest go. After the other anglers had gone I took their catch and let the ones that where still alive go. Some of the fish where 4-5 kg.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
respekt??
Collapse
X
-
-
Dessa nysvenskar
Jag säger åt folk när de ger fan att bonka fisken om de nu ska ha en fisk till mat. - Men de tar ju aldrig en utan de tar ju allt som har 4 fenor ..
/MMina Placeringar:
2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike
Kommentera
-
Ursprungligen postat av twinpower_feskarn Visa inläggI förrgår var jag och fiskade gös i byälven som rinner genom Säffle, då det var premiär efter fiskeförbudet. Det är riktigt mycket folk där som fiskar. Men för att komma till saken. Jag fick 31 st gösar denna dag och när jag bestämmer mig för att ta en fin matfisk då landar jag den med handen, krokar lös den, slår den i skallen och lägger den snyggt bredvid mig. Men när jag tittar på de flesta invandrarna som fångar gös då sliter de upp dem på land,sparkar på dem innan de får ligga på marken och själv dö. Det var någon enstaka som mosade hela skallen på fisken, om det nu är något bättre:/
Det är helt sjukt, finns det ingen respekt i deras hemländer eller? Det är ju för fan ett djur och inte minst mat. Man står inte och sparkar på ett levande djur.
Efter ett tag blev jag så djävulsk så jag ställde mig bredvid några invandrare som inte fick något och fiskade, efter en kort stund hade jag fått 8st fina gösar. Men bara för att jävlas så läppte jag tillbaka fisken mitt framför fötterna på dem. De började nästan att grina när de såg vad jag gjorde.
Det här skriver jag inte för att jag är rasist utan för att det var så här det gick till. Nästan alla svenskar som fick något slog dem så att de dog och lade dem bredvid sig. Tyck vad ni vill men jag har min åsikt...
Skitfiske på er
Ja du, tråkigt att det finns folk som fiskar men har inte lärt sig odentligt hur man ska behandla en fisk, att sparka ihjäl en fisk eller låta den själv dö är riktigt grovt alltså, Men jag såg att någon hade skrivit att 95% av de som gör sånt är invandrare, det gör ju ont i hjärtat att höra sånt. Jag är italienare och har hittat ett gäng svenskar och invandrare som jag har börjat att fiska med, bland annat iranier och libanieser, måste bara påpeka att iranier är de som bryr sig mest om naturen i vårat gäng. Själv klart har har man sett folk som skiter totalt i hur man respekterar naturen, har sett svenskar som känner sig väldigt naturtrogna bara för att de inte lämnar skräp när de är i naturen men deras sätt att behandla naturen är inte så mänskligt, Att använda en levande liten fisk som bete och trycka kroken i magen och ryggen på han så att han ska röra sig som en skadad fisk o dra till sig andra rovfiskar är inte heller bättre än att sparka ihjä'l en fisk, bara för att vi har en mer komplicerad hjärna ska vi inte behandla mindre smarta djur som vi vill, de är inte lika smarta som vi är men nervsystem har dem och i vissa fall mycket mer avancerad nervsystem och smärtan känner de av minst lika mycket som vi gör!!!
det jag vill säga är att omtänksamma typer och idioter finns i hela världen mer eller mindre, Tänk lite själv: Om en svensk person gör något kriminellt eller grovt så säger alla: Vilken idiot eller något sånt men om invandrare gör något fel säger man j'''vla invandrare, plöstligt får en hel grup betala för misstaget och sådana beteenden har gjort att hatet mot invandrare blir starkare och starkare. Jag behöver bara gå ut på stan med mitt svarta hår och utan att jag har gjort något fel så ser vissa ner på mig och detta är bara pga användning av ortet "invandrare" oftast bara när nåra gör fel!
Fast jag erkänner att majoritieten av svenskar har en bättre syn och respekt för naturen och det är så härligt. Men att påstå att 95 av 100 idioter är invandrare är lika omänskligt som att sparka ihjäl en fisk, vi människor måste hjälpa varandra att bli bättre.
Jag tycker att ni svenskar ska vara väldigt stolta för att vara svensk, jag älskar sverige, det svenska kulturen och allt som finns här, men tänk på att ni har alltid haft det Mycket bra jämför med många många länder i världen, många av invandrarna som bor i sverige har haft ett riktigt jobbigt och smärtsam liv i generationer efter generationer i sitt land och själv klart kommer det att ta tid för en del att kunna tänka och göra som ni gör!!!
Ni ska se er som hjältar som tar hand om andra människor, Gå till en svensk FIN familj som har fått tvillingar, ta ena ungen och skika honom till t ex bolivia där han är tvungen att jobba sen han är 5 år och kanske tom sno saker för att överleva dagen och ta tillbaka honom till sverige efter 20 år och då ser du vilken skillnad, han som fick äran att leva hos sin mamma är lika fin som sin fina familj och den andra stackaren kommer att gripas av polisen flera ggr fast båda är bröder och är svenskar, kom ihåg att det e ett ära att födas som svensk i denna sjuka värld och bry er om mänskligheten oavsätt ras och kultur, att sprida hat ger en sämre resultat!!!En urusel fiskedag klår vilken bra arbetsdag som helst!!!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av GbgRobinDu nämner invandrare i ditt inlägg och att dem är det värsta du vet inom fisket, ändå är du inte rasist? Vad sägs om garderobsrasist? Du behöver inte skriva "jag är inte rasist" för att inte låta så värst övertygande.
Svensson-fiskare och andra "sportfiskare" dödar fisken på minst lika ohumana sätt, klanka inte ner på invandrare för att ni själva är svaga kräk.
Och du yrar om rasister...Den vise talar om vad han sett, dåren vad han hört
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gnagarn Visa inläggSvaga kräk?
Och du yrar om rasister...
Kommentera
-
Varför ska alla vara så jäkla fisförnäma so fort man skriver något om invandrare? Dem kan hålla på och skrika svenne och bete sig som dem gör i deras land och det är ingen som bryr sig om. Men så fort någon blek människa skriver något med invandrare så är man helt plötsligt rasist? Invandrare kan vara Norrbaggar, Danskar, ja allt. Och inte är det någon direkt "rasskillnad" mellan oss och dem tex.
Man behöver inte vara einstein för att märka att majoriteten av invandrare från krigsdrabbade länder har ett annat tankesätt och beteende än oss svenskar, och det kan man väl förstå med tanka på omständigheterna i deras hemland, religion osv. Men man bör ta seden dit man kommer (tycker jag!) och försöka anpassa sig för även jag har märkt det trådskaparen syftar på i flera fall. Allt från tjuvfiske, skrikigt beteende, respektlöshet om man säger åt dem, behandling av upptagen fisk. Sen finns det ju alltid undantag såklart.
Kommentera
-
Asys85: Jag håller med dig till 100%, Jag hade reagerat exakt likadan om en person hade påpekat en hel grupp för att några gjort ett misstag! Jag blir väldigt besviken när en invandrare påpekar på en svensk person för att bilda en uppfattning av en hel grupp genom att bara se vad en viss person gör!!! Det är också helt fel, och japp, du har rätt, man måste fan ta sedan dit man kommer! Det är klart att man måste anpassa och bete sig som majoriteten för att bli accepterad av samhället!
Det jag ville säga är att vi alla är människor, vissa är mogna och intelligenta och vissa har en sämre syn på mänskligheten och naturen osv. Vi som förstår bättre vad vi har för ansvar för mänskligheten kan börja redan nu och rengöra grunderna för ett bättre värld i framtiden!Senast ändrad av Darwin; 2010-08-08, 00:22.En urusel fiskedag klår vilken bra arbetsdag som helst!!!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 368 visningar
1 gilla