respekt?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

respekt??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• respekt??

I förrgår var jag och fiskade gös i byälven som rinner genom Säffle, då det var premiär efter fiskeförbudet. Det är riktigt mycket folk där som fiskar. Men för att komma till saken. Jag fick 31 st gösar denna dag och när jag bestämmer mig för att ta en fin matfisk då landar jag den med handen, krokar lös den, slår den i skallen och lägger den snyggt bredvid mig. Men när jag tittar på de flesta invandrarna som fångar gös då sliter de upp dem på land,sparkar på dem innan de får ligga på marken och själv dö. Det var någon enstaka som mosade hela skallen på fisken, om det nu är något bättre:/
    Det är helt sjukt, finns det ingen respekt i deras hemländer eller? Det är ju för fan ett djur och inte minst mat. Man står inte och sparkar på ett levande djur.

Efter ett tag blev jag så djävulsk så jag ställde mig bredvid några invandrare som inte fick något och fiskade, efter en kort stund hade jag fått 8st fina gösar. Men bara för att jävlas så läppte jag tillbaka fisken mitt framför fötterna på dem. De började nästan att grina när de såg vad jag gjorde.

Det här skriver jag inte för att jag är rasist utan för att det var så här det gick till. Nästan alla svenskar som fick något slog dem så att de dog och lade dem bredvid sig. Tyck vad ni vill men jag har min åsikt...

Skitfiske på er
    [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Bra gjort! Synd bara att dom fiskar för hela släkten.... Ser hellre en som krossar huvet på en gös än låter det självdö då det är plåga på djur!!

Kommentera

Ja, har själv sett hur det ser ut... Men det är fel att bara peka ut "invandrarna" eftersom att jag vet att det inte är enbart de som beter sig så här. Det du gjorde var bra, har själv gjort det framför ögonen på de som tältar vid min sjö varje sommar och håvar upp fisk för att sedan gå till skogen.

Slakten i Byälven är förjävlig, något skulle behöva göras! Finns inga kontrollanter ute på premiären?

Kommentera

Skadeglädje at it´s best! Det är det roligaste på mina fisketurer, folk som man vet att skulle drömma om att ta de fiskar man själv tar, och sedan släppa tillbaka dem. Nä, nu måste jag och dra två kgs abborrar!

Kommentera

Är det rimligt att stressa fisken och släppa tillbaka den då ? Den mår säkert jättebra av det Fisken stressas duktigt och tänk då att drilla en fisk i 20 minuter ...

Kommentera

Ursprungligen postat av Linander Visa inlägg
            Är det rimligt att stressa fisken och släppa tillbaka den då ? Den mår säkert jättebra av det Fisken stressas duktigt och tänk då att drilla en fisk i 20 minuter ...

Den fisk som det tar 20 min att drilla in skulle jag gärna vilja fånga......

Kommentera

lätt överdrift givetvis men visst fan stressas fisken

Kommentera

Ursprungligen postat av Linander Visa inlägg
                lätt överdrift givetvis men visst fan stressas fisken

Klart en fisk stressas av att bli fångad och drillad! Tyvärr...

Men tror att du också är stressad vissa stunder i livet?

En fisk mår aldrig bra av att fångas, men med rätt hantering så har fisken stor chans att överleva. Givetvis så dör fisk man fångar ändå ibland, även vid bra hantering..

Jag tror inte ni som fiskat vid byälven, eller sett slakten förstår riktigt hur bedrövligt det är... Det är helt sjukt, bor själv några mil därifrån och har vart där och kikat, det ligger högar med gös! Kontrollanter, ja dom gör ingen stor nytta där inte.

Kommentera

det är många kontrollanter där men de har sådan liten makt så de kan nästan aldrig göra något. Om jag har 40 gösar i en påse bredvid mig så kan de inte göra något om de inte har flera ögonvittnen som säger att jag tog upp fler än 4 st gösar. Synd är det:/

Kommentera

Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
                    Klart en fisk stressas av att bli fångad och drillad! Tyvärr...

Men tror att du också är stressad vissa stunder i livet?

En fisk mår aldrig bra av att fångas, men med rätt hantering så har fisken stor chans att överleva. Givetvis så dör fisk man fångar ändå ibland, även vid bra hantering..

Jag tror inte ni som fiskat vid byälven, eller sett slakten förstår riktigt hur bedrövligt det är... Det är helt sjukt, bor själv några mil därifrån och har vart där och kikat, det ligger högar med gös! Kontrollanter, ja dom gör ingen stor nytta där inte.
                    okey vart bor du då??

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 112 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art