Har ni stött på någon kontrollant någon gång? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Har ni stött på någon kontrollant någon gång?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jari F1 Visa inlägg
    Det var väl alldeles utmärkt! Om inte hans far fostrar honom så får någon annan göra det och nu vet både du och han och alla andra som läst här att det är bäst att ha sina tillstånd i ordning.
    Jag skulle inte få tillbaka mina redskap, så "bra läxa".
    Det finns för många anarkister här i v'rlden redan ändå, som bara ska ha men aldrig ta lite ansvar.
    Du verkar ju mentalt vriden så jag förstår att du inte skulle få dina redskap tillbaka som resten av befolkningen.
    Här, varsågod jag bjuder på en länk till en upplevelseresa jag tror bara du kan uippskatta: http://www.korea-discovery.com/en/ar...p?article_id=1

Kommentera

Blev haffad av Kustbevakning öster om Torhamns Udde i augusti förra året.

KBVaren på däck gav en eloge till mig som fiskade på denna sida av Udden eftersom det var förbjudet väster Torhamns Udde. Helt rätt KBVaren, men inte förrän efter 15 september!

Han klagade dock på att jag vid det tillfället körde 8st spön samtidigt, jag fick bara köra 6st. KBVaren blandade nog ihop själva platsen med platser längre norrut, typ 50 landmil!

Men skit samma... för han höll på att fullständigt flyga i luften av ilska när kaptenen på Kustbevakningens fartyg "nästan" råkade lägga sig i aktern på min fullutrustade och riggade trollingbåt. Han hytte åt styrhytten med en skräckslagen ilska som var riktigt rolig att bevittna.

KBVaren var också mycket hövlig och önskade oss god fiskelycka. Av någon anledning forsatte vi bara med 6st spön och strax efter började laxarna hugga... 3st påslag närmaste timmen hade vi aldrig fått om jag inte ändrat kurs i ren frustration för att KBVaren kom och gnällde utan anledning. Tack KBV!

/MT
      Senast ändrad av Muskytracker; 2010-06-03, 20:33.

Kommentera

Kunde inte köpa fiskekort till sjön? vad hade dom då en kontrollant till? kollade så att ni inte hade lyckats få tag på ett fiskekort ändå? haha

Kommentera

Har träffat en kontrollant en gång, när jag var nere och kollade runt en älv (utan fiskespö)
          Han sa att man kunde köpa fiskekort i byn, men han sa att butiken var stängd så om jag var fiskesugen så fick jag lira utan fiskekort just för den dagen Mycket trevlig farbror

Kommentera

Ursprungligen postat av jerkbiten Visa inlägg
            Du verkar ju mentalt vriden så jag förstår att du inte skulle få dina redskap tillbaka som resten av befolkningen.
            Här, varsågod jag bjuder på en länk till en upplevelseresa jag tror bara du kan uippskatta: http://www.korea-discovery.com/en/ar...p?article_id=1
            Kul länk!
            Jag ser till att ha rent mjöl i påsen ALLTID och nej, jag har aldrig blivit av med mina redskap och kommer aldrig bli det. Jag tycker heller inte ett dugg synd om dem som tar risken och torskar sina, så...
            Vill du utveckla dina personliga påhopp vidare och tror du att du har något att vinna på det?

Kommentera

Ursprungligen postat av Mölj Visa inlägg
              Jag har blivit kontrollerad en gång vid ett p&t vatten, men man kunde inte köpa fiskekort till den sjön, så det är ju inte mitt fel.
              Fast det är väl ändå ett ens eget ansvar att fixa, eller ta reda på vart man får tag på det?

Men jag är själv inte helt fläckfri!

Kommentera

Vet att dom finns i vissa delar av västmanland eftersom 2 av dom är mina morbröder =)

Kommentera

Jupps.

Senaste tillfället i Mjörn.
                  Dom kom blåsande i en Buster..

Tycker det är bra..
                  När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd..

Kommentera

Ursprungligen postat av Hum Visa inlägg
                    Fast det är väl ändå ett ens eget ansvar att fixa, eller ta reda på vart man får tag på det?

Men jag är själv inte helt fläckfri!
                    Ja, fast man kan inte köpa fiskekort, man kan bara hyra sjön.
                    Och det ligger ju så fint i skogen.

Kommentera

quotar bara ett meddelande, fast det handlar om alla möljs inlägg

Ursprungligen postat av Mölj Visa inlägg
                      Ja, fast man kan inte köpa fiskekort, man kan bara hyra sjön.
                      Och det ligger ju så fint i skogen.
                      ligger det i örnäs? isåfall ska du ge fan i att fiska i det vattnet. Det tillhör Forshagaakademin och får endast fiskas av elever och deras anhöriga när eleverna är närvarande.

Du ska inte säga att du får fiska där bara för att det inte finns någon stans att köpa,

du ska ha en jävla tur att personen bara gav dig en varning, vissa är JÄVLIGT stränga då det är ett privat vatten.

Jag hoppas verkligen att du och dina kompisar inte har tagit upp någon fisk och ni slutar fiska där

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 107 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art